БІЗНЕС-ОСВІТА | Відмінності шкіл 2 квітня 2015 р.

Чим відрізняється топова бізнес-школа від звичайної?

Автор: Павло Петриченко
Джерело: Освіта.UA

Що викладається на кращих програмах MBA, чого не вивчають у звичайних бізнес-школах? Які особливі знання отримують випускники топових бізнес-шкіл? Що робить їх випускників бажаними для провідних компаній світу? Вашій увазі пропонується три істотні відмінності топової програми MBA від звичайної програми з низьким рейтингом.

Чим відрізняється топова бізнес-школа від звичайної?
Ілюстрація: Shutterstock
Асиметричне відношення до випускників топових і звичайних бізнес-шкіл на Заході ще більш виражено, ніж в Україні. Наприклад, в Лос-Анджелесі рекрутери провідних компаній часто навіть не розглядають кандидатури випускників, які не мають дипломів провідних бізнес-шкіл. Кандидати, які претендують на престижні посади в бізнесі, говорять про приголомшуючу асиметрію доступу до вакансій випускників топових і нерейтингових бізнес-шкіл в США.

Насправді така асиметрія не означає, що освіта в топовій школі значно відрізняється з точки зору курсів, які входять до програми MBA, від шкіл нижчого рівня. Тим не менш, кращі бізнес-школи відрізняються від звичайних трьома істотними складовими: студентами, викладачами та роботодавцями.

Випускник шкіл Мічигану і Гарварда українець Роман Рубченко розповів Освіта.ua наступне: «Що таке MBA? Це хіба знання? Ні, це не знання! Знання можна з книг почерпнути. Ті люди, які вважають, що це економіка, бухгалтерський облік, фінанси, помиляються. MBA — це люди. Це професори і самі студенти. Хороший професор — так, він розповість про фінанси. Але я більше навчуся, ґрунтуючись на його досвіді викладання, на тому, як він розповідає різні історії, в якому контексті викладає теорію. А слухачі — це ті люди, у яких був хороший досвід, які можуть відповідно відреагувати на слова професора. Тому якщо контингент невисокого рівня, то який внесок він внесе в моє освіту?».

Цю ж думку в інтерв’ю Освіта.ua озвучив і Випускник «INSEAD» Олег Гончаренко: «Йдеться про три основні особливості. Перша — це метод навчання case-study. Тобі не розповідають теорію, а дають конкретні кейси з описом конкретних компаній та індустрій. Друга — це пул викладачів, які створюють певну атмосферу. І третя — це самі студенти, оскільки те, що розповідає професор, — це всього лише 10-15% засвоюваного матеріалу».

В обговореннях цієї теми на форумах учасники сходяться до думки, що кращі бізнес-школи трансформують людей, в той час як школи з низьким рейтингом і онлайн-програми пропонують просто серію академічних та практичних курсів.

Три відмінності топової бізнес-школи від простої:

Перше. Можливість спілкування з успішними одногрупниками і випускниками, які багато чого досягли, мають багатий практичний досвід і високий інтелект. Для реалізації цієї переваги, провідні бізнес-школи висувають високі вимоги до вступників на програми, що відсіває малодосвідчених і малоуспішних кандидатів. Крім того, самі школи, як правило, активно підтримують нетворкінг і клуби спілкування своїх випускників, що створює для учасників програм вагому перевагу.

Друге. Професорсько-викладацький склад. Якщо у звичайній школі вам запропонують вирішити кейс, написаний відомою в бізнесі або уряді людиною, то в топовій бізнес-школі цей кейс вам запропонує сам автор: відомий бізнесмен чи політик.

«Наприклад, Хілларі Клінтон могла прийти до нас в Гарвард і рік викладати. Такі люди не малюють моделі, а розповідають, як буває в житті на практиці. Ти розумієш, що ці люди такі ж, як і ми — просто ми вирішуємо замовити каву або чай, а вони вирішують, як запобігти війні. Вони так само дихають, так само їдять, так само хвилюються, так само невпевнено себе почувають. Це дуже сильно допомагає, коли ти спілкуєшся з людьми високого рівня у вузькому колі. Якщо ж говорити про хороших викладачів в цілому, то у них є якась ідея, якась концепція, яку вони прагнуть передати. Ця концепція ґрунтується на їх унікальному досвіді, аналізі та збірному підході. Завдяки своєму досвіду вони компонують унікальні програми, яких ніде в іншому місці не знайдеш», — розповідає Роман Рубченко.

Третє. Доступ до кращих компаній світу, які відправляють рекрутерів в бізнес-школи, щоб отримати в свої ряди перевірених репутацією шкіл випускників. Цей процес називається on campus recruitment і, відповідно, дає випускникові набагато більший шанс отримати роботу в бажаній індустрії, в бажаній компанії.




БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
19 січня 2017
Київ
Робота з дебіторською заборгованістю (Максим Голубєв)
20 січня — 1 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Mini MBA — "Ефективний керівник"
24 січня 2017
Київ, Український дім
Менеджер і команда. Як створити команду мрії (Максим Батирєв)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Личное развитие. Принципы и методы от признанного экспертаЛичное развитие. Принципы и методы от признанного эксперта
Жесткий тайм-менеджмент. Возьмите свою жизнь под контрольЖесткий тайм-менеджмент. Возьмите свою жизнь под контроль
Призвание. Как найти то, для чего вы созданы и жить в своей стихииПризвание. Как найти то, для чего вы созданы и жить в своей стихии
Связи решают все! Правила позитивного нетворкингаСвязи решают все! Правила позитивного нетворкинга
Глобальный кризис. За гранью очевидногоГлобальный кризис. За гранью очевидного

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)