БІЗНЕС-ОСВІТА | Blended Learning 7 грудня 2020 р.

Змішане навчання нікуди не дінеться

У міру того як функція корпоративного навчання готується до вирішення проблем, пов’язаних з пандемією, організації усвідомлюють величезний потенціал методології змішаного навчання. Організації зрозуміли, що жоден зі способів навчання не працює ефективно, і сьогодні, щоб залучити учасників освітнього процесу, потрібен комплекс методів.

Змішане навчання нікуди не дінеться

Давайте розглянемо, що таке змішане навчання? Це модель викладання, що поєднує навчання в авдиторії та онлайн, підсилене синхронним і асинхронним навчанням. Ось кілька прикладів змішаного навчання: веб-семінар, за яким слідує групове обговорення; самостійні заняття на веб-платформі, підсилені індивідуальним тьюторингом. Модель змішаного навчання не нова і існує вже кілька років. Нинішня криза стимулювала її використання ще в більшій мірі для реалізації програм навчання.

Традиційно переваги стратегії змішаного навчання полягали в скороченні часу та більшої економічної ефективності в порівнянні з традиційним навчанням в авдиторії. Комбіноване онлайн-навчання зняло обмеження щодо місця розташування і виключило витрати на дорогу. Цей тип моделі навчання допомагає залучати учнів з обмеженим часом і меншою тривалістю уваги. Кілька років тому MIT запустив онлайн-курс, використовуючи існуючий MOOC, і додав приватний онлайн-форум для студентів MIT у кампусі. Студенти повідомили про більшу гнучкість при плануванні навчання і меншому загальному стресі в порівнянні з їх традиційними заняттями. Змішане навчання призводить до кращих результатів навчання і залучення, ніж окремо очне або онлайн-навчання.

Перевизначення змішаного навчання

Експерти вважають, що змішане навчання — це набагато більше, ніж поєднання навчання в авдиторії з онлайн-навчанням. Це поєднання потужного контенту, ефективних методик навчання, добре продуманих каналів поширення, забезпечуваних ефективними системами управління навчанням (LMS). Змішане навчання — це шлях до виживання і процвітання підприємства, що навчається.

"У цьому світі автоматизації, трансформації бізнесу і швидкого застарівання навичок компанії розуміють, що отримання переконливого досвіду навчання має вирішальне значення для успіху бізнесу. Нам потрібен захоплюючий і інтерактивний досвід навчання, який дає більше результатів, ніж традиційні методи навчання", — впевнений Джош Берсін (Josh Bersin), всесвітньо відомий аналітик і засновник Bersin by Deloitte.

Сьогодні змішане навчання — це розуміння каналу доставки контенту, найкращих практик дизайну і правильного вибору для вашої авдиторії і потреб бізнесу. Зараз цілі навчання набули великого значення. У першу чергу необхідно визначити, яка навчальна мета програми. Далі визначається канал поширення знань і співробітництво, необхідне для досягнення цієї мети.

Світ L&D зараз звернувся до віртуального навчання. Гарна новина полягає в тому, що зараз простір для онлайн-навчання є більш досконалим. Поява соціальних мереж і цифрових технологій розширила можливості змішаного навчання, проклавши шлях для таких концепцій, як соціальне навчання, мікронавчання і гейміфікація. Для оптимального навчання та обміну знаннями важливо, щоб фахівці з навчання та розвитку талантів в організаціях оцінили всі ці канали і склали таку комбінацію, яка допоможе досягти навчальних цілей організації. Основа успішної програми змішаного навчання — це сучасна система управління навчанням. Надійна LMS може допомогти організації реалізувати її стратегію навчання і безперешкодно втілити її в масштабах всієї організації.

Оскільки програми змішаного навчання, підтримувані LMS, можуть допомогти перетворити середу навчання в організації, то як можна виміряти ефективність навчання? Ефективна система управління навчанням повинна мати наступні особливості, аби зрозуміти, яку користь отримав учасник навчального процесу:

  • Оцінка: дає учасникам можливість поглянути на свої сильні сторони і області, на яких зосереджено увагу.
  • Опитування: про якість контенту, ресурсів і ефективність тренера.
  • Зворотний зв’язок з учасником: структурований зворотний зв’язок, що допомагає оцінити ефективність програми.

Крім того, можуть допомогти система управлінської інформації (MIS) і механізм докладних звітів.

Переваги змішаного навчання

Підхід змішаного навчання пропонує такі переваги, як підвищена взаємодія з учасниками, краще навчання й утримання. Одне з найдавніших переконань L&D полягає в тому, що сеанси динамічного навчання можуть залишити свій слід. Ось де сяє змішане навчання. Методи є різноманітними і динамічними, а співробітники відчувають різні способи отримання знань.

Це може бути також і інструментом для ефективної співпраці в реальному часі, що дозволяє обмінюватися знаннями. Він має більш широке охоплення, долає географічні обмеження і може спростити процес навчання. Завдяки економії на масштабі веб-матеріали стають доступнішими і ними користуються сотні і тисячі людей. Це призводить до більш швидкого досягнення організаційних цілей навчання з меншими витратами.

Коли справа стосується гнучкості, змішане навчання пропонує найкраще з обох світів. Співробітники повністю контролюють темп свого навчання, чи то натискання кнопки паузи, чи персоналізація повідомлень про розклад занять. Крім того, завдяки смартфонам і планшетам вони можуть отримувати доступ до матеріалів електронного навчання 24/7, де б вони не знаходилися, і це дає їм можливість здобувати навички в їх власних умовах. Згідно з дослідженням LinkedIn 2020 року, 58% респондентів повідомили, що хочуть вчитися у зручному для них темпі.

Для функції L&D відстеження успішності учасників завжди було проблемою. Змішане навчання пропонує способи, за допомогою яких команда L&D отримує зворотний зв’язок про те, чи сподобалося учаснику навчання під час роботи з матеріалами, тим самим пропонуючи цілісне уявлення про успіх процесу.

Отже, наступне важливе питання: чи означає, що змішане навчання, засноване на технологіях, призведе до "смерті" навчання в авдиторії? Ні, це не так. Експерти, серед яких і Джош Берсін, вважають, що хороша програма змішаного навчання на основі LMS може допомогти визначити спосіб проведення навчання в авдиторії, зробивши його набагато більш ефективним. Згідно з даними Deloitte University, світовий ринок традиційного навчання співробітників оцінюється в $130 млрд, але далеко не всі організації обізнані про те, як ці гроші витрачаються і з яким результатом. З технологічною системою управління навчанням можна гарантувати, що кожен витрачений пенні буде врахований, а навчання стане вимірюваним результатом.

У звіті ASTD «Глобальна робоча сила: навчання без кордонів» (The Global Workplace: Learning Beyond Borders) повідомляється, що тільки 32% фахівців в області навчання вказали, що глобальні ініціативи в навчанні досягли успіху у високій або дуже високій мірі. Це типова проблема при виконанні навчальних і розвиваючих заходів для розосереджених співробітників. Програма змішаного навчання на основі LMS також вирішує ці проблеми. Крім того, соціальне навчання можна доповнити змішаним навчанням для кращого впливу і охоплення.

Підбиваючи підсумки

Нинішня ситуація надала нам прекрасну можливість для безмежної творчості. Завдяки правильному поєднанню людей, навичок і імерсивних технологій ми є переломною точкою всіх позитивних переваг, які онлайн-навчання і розвиток можуть запропонувати своїм співробітникам як зараз, так і в майбутньому. Реалізація програм навчання з використанням змішаного підходу допоможе вам ефективно навчати співробітників у будь-якому місці, збільшити утримання і підвищити ефективність роботи. Дослідження показали, що змішаний підхід до навчання може збільшити утримання знань більш ніж на 60%, а організації, якими замінено навчання в авдиторії цим підходом, можуть заощадити від 50 до 70% (згідно з Training Industry Report 2019). І майбутнє змусить нас і далі продовжувати експериментувати з віртуальними техніками навчання.

За матеріалами "Blended Learning is here to stay", People Matters.

Ілюстрація: Verb



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Магічне мистецтво ігноруванняМагічне мистецтво ігнорування
Теорія каст і ролейТеорія каст і ролей
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)