Кілька ідей для видавничого бізнесу

Кілька ідей для видавничого бізнесуВидавничий бізнес, можливо, зараз переживає не кращі часи. Але, як і будь-який бізнес, у разі впровадження нових ідей, може отримати новий поштовх для розвитку. Вашій увазі пропонується кілька подібних вже реалізованих за кордоном ідей, які цілком можуть стати в нагоді українським видавцям.

Сам собі автор, сам собі видавець. Компанія Blurb із Сан-Франциско створила сервіс для бажаючих випустити власну книгу, не прибігаючи до співробітництва з видавництвом. Для цього із сайту компанії потрібно скачати програму Booksmart, у якій за допомогою понад 100 різноманітних шаблонів можна зверстати самостійно книгу будь-якого формату – від фотоальбому до роману-епопеї. Після цього – відправити в Blurb заявку на друк потрібної кількості екземплярів. Середня вартість видання – $30. Основна відмінність даного сервісу полягає в тому, що книги за бажанням авторів включаються в загальну базу компанії, їх можна просувати в блогах і продавати в магазині Blurb Bookstore (ціну встановлює автор). Blurb зараз лідирує на ринку self-made-книг. Крім інших переваг, популярності сервісу сприяє можливість використовувати при верстці знімки з таких фотохостингів, як SmugMug і Flickr. Поступово сервіс обзавівся платформою-ком’юніті, де можна знайти співавторів, фотографів і дизайнерів для реалізації спільних проектів.

Бізнес для маленьких письменників. Американська компанія Tikatok пропонує подібний сервіс для креативних дітей. Кожен юний автор може написати свою маленьку історію, проілюструвати її й одержати готову книгу. Діти можуть створити макет самостійно або скористатися шаблонами, запропонованими програмою StorySpark, що є на сайті компанії. Текст і малюнки легко зберігаються в книжковому редакторі. У ньому можна працювати прямо на сайті – підбирати шрифти, кольори, вставляти й видаляти сторінки. Є також можливість відсканувати і вставити у верстку власні малюнки або відправити їх поштою в Tikatok. Вартість книги у твердій обкладинці – близько $20. Творці сайту вважають, що сервіс допомагає формувати в дітей мотивацію до творчої діяльності, сприяє розвитку фантазії й аналітичних навичок. Юним письменникам, зареєстрованим у співтоваристві сайту, подобається обмінюватися книгами, писати один одному зауваження й побажання.

MUST READ:  Зачем нужна группа поддержки?

Вузівський opensource. Ерік Франк і Джеф Шелстед створили стартап Flat World Knowledge, у корені змінивши схему поширення дорогих й, по суті, одноразових вузівських підручників. Попрацювавши довгий час у видавничому бізнесі, вони вирішили викласти на сайті компанії навчальні посібники, які можна редагувати, доповнювати або скорочувати. Скачати книгу для роздруківки можна за $30. Творці сервісу вважають, що студенти швидше виберуть недорогі роздруковані книги, ніж безкоштовні версії для читання з екрана. Flat World Knowledge пропонує також аудіокниги за $25, цифрові флеш-карти, інтерактивні навчальні програми тощо.

Читач-автор, автор-читач. Журнал JPG – медіапроект, створений компанією 8020 Publishing, – публікує матеріали зі свого ж сайту. Контент повністю створюється людьми, які пишуть про те, що їх особливо хвилює або цікавить. Вся принадність бізнес-ідеї полягає в тому, що автори (письменники, фотографи, художники й ін.) не вимагають від видавців гонорарів, а задовольняються тим, що продукти їхньої творчості з’являються на глянці. Матеріали попадають у журнал після онлайн-голосування. PDF-версію журналу можна завантажити безкоштовно, паперова версія коштує $6 за екземпляр, а річна підписка обійдеться читачам в $25. У видавництва є ще один проект – журнал для мандрівників Everywhere, що створюється за тими ж принципами, що й JPG. Керівництво 8020 Publishing збирається створити велику медіакомпанію, у якій читачі будуть самостійно формувати контент видань.

MUST READ:  Чотири «C» досконалості творчої ідеї

Майстер-класи для майбутніх письменників. Faber & Faber, один із найбільш успішних видавничих домів у Лондоні, відкрив Академію для цілеспрямованих авторів. Компанія організує майстер-класи для людей, які хочуть навчитися писати книги. Семінари проходять у різних містах Європи – у популярних книгарнях, улюблених кав’ярнях творчих особистостей. Проводять їх сучасні європейські автори, фахівці з белетристики, фантастики, поезії тощо, а також знамениті сценаристи й режисери. Вартість одного майстер-класу, який зазвичай триває 2-3 дні, – близько $515. Цей проект привертає величезну увагу людей, що цікавляться творчим процесом і впливом літератури й кінематографа на життя.

За матеріалами журналу “Управління компанією”