Гай Кавасакі: Уроки Стіва Джобса

Гай Кавасакі: Уроки Стіва Джобса Існує чимало публікацій, в яких розповідається про уроки Стіва Джобса, але мало кому з їх авторів пощастило на власному досвіді попрацювати з ним. Гай Кавасакі (Guy Kawasaki), колишній колега Джобса, ділиться 12-ма уроками, які він засвоїв, працюючи з цим геніальним лідером та творцем.

1. Експерти не знають, що потрібно робити. Експерти – журналісти, аналітики, консультанти, банкіри та гуру не здатні думати, тому вони радять. Вони можуть сказати, що не так у вашому продукті, але вони не можуть створити власний продукт, який був би ідеальним.

2. Клієнти не розкажуть вам, що їм потрібно. Якщо ви запитаєте у клієнтів, що їм потрібно, вони скажуть: “краще, швидше і дешевше”. Якщо ви будете прислухатися до них, то зможете тільки покращувати те, що вже існує, а не створювати щось нове.

3. Намагайтесь вийти за рамки. Великі перемоги трапляються тоді, коли ви виходите за рамки покращення того, що вже існує.

4. Великі і складні задачі призводять до результату. Змінити весь світ на краще – це велика і складна задача. Але саме вона дозволила Apple досягнути успіху.

5. Дизайн має значення. Стів завжди дуже суворо ставився до дизайну. Наприклад, деякі відтінки чорного здавалися йому недостатньо чорними. Стів був перфекціоністом і виявився правим: для багатьох людей хороший дизайн дійсно має значення, а абсолютна більшість його принаймні відчуває.

6. Великі зображення і шрифти не можуть бути помилкою. Зверніть увагу на слайди презентацій Стіва. Розмір шрифту – 60 одиниць. Зазвичай на слайді всього один великий скріншот або фотографія. При цьому практично всі погоджуються з думкою, що Стів робив найкращі презентації у світі.

7. Здатність змінити свою точку зору – ознака інтелекту. Коли Apple вперше представила світові iPhone, ще не було поняття Apps. Стів вирішив, що зовнішні додатки – це погано, тому що ви не можете знати напевне, що вони роблять з вашим телефоном. Але через деякий час Стіва переконали, що додатки – це правильний шлях. І він виявився достатньо поступливим, щоб змінити своє рішення.

8. Цінність – не те саме, що ціна. Ціна – далеко не єдиний фактор, який має значення. Набагато важливішою є реальна цінність продукту для людей. Можна зі впевненістю стверджувати, що ніхто не купує продукцію Apple тому що в неї низька ціна.

9. Гравці класу А наймають гравців класу А+. Гай Кавасакі дещо доповнив ідею свого наставника Стіва Джобса, який вважав, що гравці класу А (найбільш професійні та відповідальні співробітники) повинні брати в команду гравців класу А (тобто таких, як вони). Гай Кавасакі ж вважає, що найкращі працівники повинні прагнути до того, щоб найняти в команду людей, які будуть ще більш професійними, ніж вони.

10. Справжні генеральні директори знають про продукти своєї компанії все. Стів Джобс особисто проводив презентації продуктів компанії, тому що знав про них все. На жаль цим можуть похвалитися далеко не всі керівники бізнесів.

11. Справжні генеральні директори випускають продукт. Не дивлячись на весь свій перфекціонізм, Стів створював готові продукти. Можливо, продукт не кожного разу виявлявся ідеальним, але практично завжди він був дуже якісним. Стів не створював заради створення – у нього була мета: досягнення світового панування. Apple – компанія-виробник, а не дослідницький центр.

12. Завдання маркетингу – запропонувати унікальну цінність. Уявіть собі матрицю 2х2. Вертикальна вісь вказує на відмінності вашого продукту від конкурентів, а горизонтальна – вимірює цінність вашого продукту в очах споживача. Правий нижній кут: цінно але не унікально – ви конкуруєте за ціною. Лівий верхній: унікально але не цінно – ви захоплюєте ринок, якого не існує. Лівий нижній: не унікально і не цінно – ви ідіот. Правий верхній: унікальна цінність – ось де ви не лише заробляєте гроші, але й творите історію.

Джерело: Habrahabr

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →