Корпоративні леви, вовки та бобри…

Одна з останніх статей, що з’явилася на англомовному сайті Девіда Мейстра (David Maister) „Чи однакові у нас думки? Передумови для стратегії” (Are we In This Together? The Preconditions For Strategy) описує чотири типи корпоративних співробітників. Умовний розподіл відбувається за двома критеріями. Перший – ставлення людини до роботи у групі (схильність до самостійності чи до командної роботи). Другий – ставлення людини до винагороди (прагнення отримати миттєвий зиск чи орієнтація на більш довгострокові результати)…

Комбінуючи ці два критерії Девід Мейстер робить висновок, що всі співробітники так чи інакше належать до одного із чотирьох типів:

Перший тип – самостійний працівник, який цінує незалежність. При цьому він орієнтується на миттєві вигоди – намагається отримати ласий шматок свіжого м’яса кожного дня. Людину, яка сповідує цей підхід, можна назвати левом. Вона хоче, щоб їй „платили за те, що вона робить сьогодні”.

MUST READ:  Аутсорсінг на всі випадки життя

Другий тип – індивід, який готовий працювати у команді, але не готовий довго чекати результатів своєї роботи. Підхід таких людей можна назвати світоглядом „вовчої зграї”. Вони переконані, що з допомогою своїх друзів зуміють вполювати більшу дичину, але якщо полювання виявиться невдалим, вони швидко відшукають собі іншу зграю.

Третій тип – індивід, який прагне працювати самостійно і водночас готовий інвестувати у майбутнє. Підхід таких людей нагадує поведінку бобрів. Саме бобри довго і вперто будують дамбу, щоб створити дім для своєї сім’ї.

Четвертий тип – індивіди, які прагнуть бути часткою чогось більшого, ніж вони здатні створити самостійно. При цьому у них вистачає терпіння, амбіцій та волі, щоб спільно здійснювати інвестиції у майбутнє. Саме ця група має людське обличчя і саме цим люди відрізняються від тварин (хоча подібним чином діють і мурашки). Здатність колективно працювати на спільне майбутнє дала змогу людям створити цивілізацію.

MUST READ:  Без Інтернету як без рук

У статті також розглянуто питання, яким чином можлива співпраця між усіма чотирма типами індивідів всередині компанії.