Ключова компетенція менеджера

Ключова компетенція менеджераСумно визнавати, але більшість людей, які займають управлінські посади, насправді не пристосовані вести інших людей. Більшість із них навіть не здогадується, що навички спеціаліста у будь-якій професійній сфері і менеджера відрізняються не просто сильно, а докорінно. Можна навіть сказати, що це зовсім різні навички.

Про те, як формальний менеджер (який зайняв свою посаду “за вислугою”) може стати хорошим управлінцем, пишуть у блозі видання Management Issues.

На відміну від будь-якого спеціаліста, який успішно справляється зі своєю роботою, менеджери не повинні безпосередньо “виконувати” ті чи інші завдання, але вони повинні “мотивувати” інших людей виконувати їх. У цьому полягає ключова відмінність між компетенціями менеджера та спеціаліста.

Мудрий менеджер виступає каталізатором, підсилювачем, наставником та основним рушієм до розвитку людей, які його оточують і які з ним працюють. На цю тему є хороший афоризм: “До тих пір, поки ви працюєте під чиїмось керівництвом – ви розвиваєте себе; коли ж ви самі стаєте керівником – тоді ваше завдання розвивати інших”. Хороший менеджер вміє підтримувати врівноважений наставницький стиль, завдяки якому у підлеглих зростає рівень поваги до нього і ніколи не виникає відчуття, що “керівник нічого не робить”.

Бути мудрим менеджером – означає вирішувати проблеми. Ви потрапляєте в центральний фокус працівників, які мають проблеми, запитання чи не можуть самостійно прийняти рішення. У всіх ситуаціях, де вони можуть повести себе пасивно – ви повинні бути проактивними. Хорошому лідерові завжди довіряють і саме до нього звертаються за порадою.

Роль менеджера – бути помічником і, водночас, візіонером. Коли команда працює добре – ви не повинні їй заважати. Але коли у неї виникають проблеми – ваш обов’язок їй допомогти. А весь інший час – створювати нові шляхи для розвитку і знаходити нові можливості, які зроблять команду ще більш ефективною.

Іншими словами, досягнення кожного окремого учасника команди – це його власні досягнення. Помилки кожного підлеглого – це помилки його менеджера. Тому, варто пам’ятати, що всупереч розповсюдженому стереотипу, управлінець – це не правитель, управлінець – це слуга.

А чи дотримуєтесь ви подібних принципів?

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →
  • Loret

    Написано чудово.Так – це правда ,менеджер повинен бути рушієм активності команди і відчувати момент тоді коли не потрібно втручатися у діяльність підлеглих і не вдаватися дл мікроменеджменту. На жаль цих принципів дотримується мала кількість управлінців.Роблять все з точністю навпаки коли потрібно підсилити командний – дух губляться, коли не потрібно робити лишніх порухів – демотивують підлеглих занадто втручаючись у їхні справи.