ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ 2.0. Бізнес-конференція на основі реальних кейсів


КОНСАЛТИНГ | Поради 19 травня 2011 р.

«Брудні» трюки консультантів. Як їх уникнути?

Консультанти існували ще з часів первісного суспільства, і на жаль єдиною метою деяких з них було отримання грошей з довірливих клієнтів. Сьогодні такі консультанти також існують, і найбільша їх кількість спостерігається у сфері інформаційних технологій. Серед улюблених "хитрощів": зміна об'ємів проектів; приписування собі досвіду, яким консультанти насправді не володіють; обіцянка спрямувати на ваш проект найкращих людей, тоді як ним насправді займаються стажери; затримка прийняття рішень для збільшення оплачуваного часу. А у найгірших випадках можна зіштовхнутися навіть зі взяттям у "заручники" інтелектуальної власності вашої компанії до тих пір, поки ви не виконаєте часто несправедливі вимоги консультантів.

Нижче наведений найбільш розповсюджений перелік "трюків", які використовуються консультантами, та даються поради, як можна їх уникнути.

  1. Продаємо дешево — продаємо дорого! Один із найбільш розповсюджених і старих трюків: консалтингова компанія демонструє низькі ціни, щоб виграти тендер. Але після того, як проект буде в її руках — з'являється безліч додаткових послуг та кастомізації, яка коштує дорого. А компанії, які вже "вв'язалися" в проект, вважають за простіше заплатити, ніж знову починати тендер, ризикуючи натрапити на точнісінько таких самих консультантів.

    Рішення: формуйте угоду таким чином, щоб передбачити всі можливі додаткові витрати і заздалегідь узгодити всі "гострі кути", які можуть стосуватися фінансових аспектів.

  2. Вашим проектом займаються "гравці запасу". На переговори та підписання договорів, приїжджають ключові працівники і "зірки" консалтингової компанії, і ви вже думаєте, що найняли найкращих експертів, але коли доходить до справи, виявляється, що проект віддали на "відкуп" стажерам.

    Рішення: завжди обговорюйте і вписуйте в договори, хто конкретно буде займатися вашим проектом і якими компетенціями володіють ці люди.

  3. Затягування проектів. Абсолютна правда, що Рим побудували не за одну ніч, але правда й те, що це зайняло б ще більше часу, якби будівникам платили погодинно. Так само й консультанти, які отримують гроші за час, намагаються всіма можливими способами затягнути проект.

    Рішення: Завжди призначайте свою людину, як змогла б повністю контролювати роботу консультантів.

  4. Взяття в заручники. Ви наймаєте компанію, яка напише для вас програмне забезпечення, розробить дизайн сайту чи буде керувати інфраструктурою, і через деякий час вирішуєте змінити провайдера. Але раптом виявляєте, що не маєте доступу до коду, домену чи мережевих паролів.

    Рішення: Уважно перевіряйте кожну консалтингову компанію перш, ніж мати з нею справи, щоб перконатися, що ви не наймаєте шахраїв. І підписуйте всі документи про передачу інтелектуальних прав та фізичного доступу, перш ніж платити за роботу.

  5. Намагання продати вам більше, ніж ви справді потребуєте. Вам потрібна лопата, а консультант намагається продати вам екскаватор. Так, рішення дійсно більш "сучасне" і "потужне", але чи дійсно це саме те, що вам потрібно і чи готові ви заплатити за нього в десятки, а іноді й сотні разів більше?

    Рішення: Аналізуйте ринок, але головне — чітко знайте свої власні потреби, щоб не довелося платити більше.

  6. Не вмію, але все одно зроблю. Іноді консультанти так хочуть отримати ваші гроші, що готові взятися навіть за проект, в якому не мають жодного досвіду.

    Рішення: зробіть прибуток консультанта залежним від результатів, які ви отримаєте завдяки його роботі. Таким чином консультант знатиме, що нічого не заробить, взявшись за справу, яку не розуміє.

За матеріалами "7 dirty consultant tricks (and how to avoid them)", IDG News Service.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
28-30 квітня 2017
Київ, БЦ Інком
Тренінг із досягнення надрезультатів «Контекст» (Арсен Рябуха, Володимир Герасічев)
12 травня 2017
Київ, Готель «Мир»
Оплата за результатом KPI — мотивація 4.0 (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
16 травня 2017
Київ, kmbs
Управління репутацією в розгалуженій бізнес-структурі: як налагодити систему зсередини? (Євген Загорулько)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Кмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесіКмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесі
Гении и аутсайдеры. Почему одним все, а другим ничего?Гении и аутсайдеры. Почему одним все, а другим ничего?
Муза не придет. Правда и мифы о том, как рождаются гениальные идеиМуза не придет. Правда и мифы о том, как рождаются гениальные идеи
Тайные мысли успешных женщинТайные мысли успешных женщин
Бойся... но действуй! Как превратить страх из врага в союзникаБойся... но действуй! Как превратить страх из врага в союзника


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)