КОНСАЛТИНГ | Поради 19 травня 2011 р.

«Брудні» трюки консультантів. Як їх уникнути?

Консультанти існували ще з часів первісного суспільства, і на жаль єдиною метою деяких з них було отримання грошей з довірливих клієнтів. Сьогодні такі консультанти також існують, і найбільша їх кількість спостерігається у сфері інформаційних технологій. Серед улюблених "хитрощів": зміна об'ємів проектів; приписування собі досвіду, яким консультанти насправді не володіють; обіцянка спрямувати на ваш проект найкращих людей, тоді як ним насправді займаються стажери; затримка прийняття рішень для збільшення оплачуваного часу. А у найгірших випадках можна зіштовхнутися навіть зі взяттям у "заручники" інтелектуальної власності вашої компанії до тих пір, поки ви не виконаєте часто несправедливі вимоги консультантів.

Нижче наведений найбільш розповсюджений перелік "трюків", які використовуються консультантами, та даються поради, як можна їх уникнути.

  1. Продаємо дешево — продаємо дорого! Один із найбільш розповсюджених і старих трюків: консалтингова компанія демонструє низькі ціни, щоб виграти тендер. Але після того, як проект буде в її руках — з'являється безліч додаткових послуг та кастомізації, яка коштує дорого. А компанії, які вже "вв'язалися" в проект, вважають за простіше заплатити, ніж знову починати тендер, ризикуючи натрапити на точнісінько таких самих консультантів.

    Рішення: формуйте угоду таким чином, щоб передбачити всі можливі додаткові витрати і заздалегідь узгодити всі "гострі кути", які можуть стосуватися фінансових аспектів.

  2. Вашим проектом займаються "гравці запасу". На переговори та підписання договорів, приїжджають ключові працівники і "зірки" консалтингової компанії, і ви вже думаєте, що найняли найкращих експертів, але коли доходить до справи, виявляється, що проект віддали на "відкуп" стажерам.

    Рішення: завжди обговорюйте і вписуйте в договори, хто конкретно буде займатися вашим проектом і якими компетенціями володіють ці люди.

  3. Затягування проектів. Абсолютна правда, що Рим побудували не за одну ніч, але правда й те, що це зайняло б ще більше часу, якби будівникам платили погодинно. Так само й консультанти, які отримують гроші за час, намагаються всіма можливими способами затягнути проект.

    Рішення: Завжди призначайте свою людину, як змогла б повністю контролювати роботу консультантів.

  4. Взяття в заручники. Ви наймаєте компанію, яка напише для вас програмне забезпечення, розробить дизайн сайту чи буде керувати інфраструктурою, і через деякий час вирішуєте змінити провайдера. Але раптом виявляєте, що не маєте доступу до коду, домену чи мережевих паролів.

    Рішення: Уважно перевіряйте кожну консалтингову компанію перш, ніж мати з нею справи, щоб перконатися, що ви не наймаєте шахраїв. І підписуйте всі документи про передачу інтелектуальних прав та фізичного доступу, перш ніж платити за роботу.

  5. Намагання продати вам більше, ніж ви справді потребуєте. Вам потрібна лопата, а консультант намагається продати вам екскаватор. Так, рішення дійсно більш "сучасне" і "потужне", але чи дійсно це саме те, що вам потрібно і чи готові ви заплатити за нього в десятки, а іноді й сотні разів більше?

    Рішення: Аналізуйте ринок, але головне — чітко знайте свої власні потреби, щоб не довелося платити більше.

  6. Не вмію, але все одно зроблю. Іноді консультанти так хочуть отримати ваші гроші, що готові взятися навіть за проект, в якому не мають жодного досвіду.

    Рішення: зробіть прибуток консультанта залежним від результатів, які ви отримаєте завдяки його роботі. Таким чином консультант знатиме, що нічого не заробить, взявшись за справу, яку не розуміє.

За матеріалами "7 dirty consultant tricks (and how to avoid them)", IDG News Service.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
29-30 червня 2017
Київ, Нивки-Холл
Управлінський облік: стратегія управління компанією (Олена Павлова)
30 червня 2017
Одеса, Brain & Lemons
Курс "Промова Лідера. Ораторське мистецтво" (Ксенія Селіна). -50% для перших 4-х учасників
4-6 липня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Персональный ребрендинг. Как изменить свой имидж, сохранив репутациюПерсональный ребрендинг. Как изменить свой имидж, сохранив репутацию
Книга Ленивого Гуру. Поток. Результаты. Без усилийКнига Ленивого Гуру. Поток. Результаты. Без усилий
Кмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесіКмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесі
Как привести дела в порядок. Искусство продуктивности без стрессаКак привести дела в порядок. Искусство продуктивности без стресса
Мой продуктивный год. Как я проверил самые известные методики личной эффективности на себеМой продуктивный год. Как я проверил самые известные методики личной эффективности на себе


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)