ПОДІЇ | Post Factum

Ефективне впровадження інновацій:
яка модель менеджменту потрібна

"Інновація — це найкращий спосіб зробити себе і людей навколо себе щасливішими" — стверджує Жоао Пере Віана (Joao Perre Viana), партнер міжнародної консалтингової компанії Strategos. Про ефективне впровадження інновацій він розповів на відкритій події Інтелект-простір kmbs [kmbs] — майстер-класі "Ефективне впровадження інновацій: яка модель менеджменту потрібна" 17 листопада 2010 року.

Жоао Пере Віана (Joao Perre Viana) Світ постійно змінюється, але сьогодні він змінюється так швидко, як ніколи раніше. В усіх одразу виникає питання — як впоратися з усіма змінами і як навчитися керувати ними. Оскільки світ розвивається динамічно, то він постійно відкриває перед нами нові можливості. І у той же час це справжній пазл, який іноді дуже складно скласти. Варто згадати про кілька сучасних тенденцій.

  • Для більшості людей вже не новина, що сьогодні споживачі почали спільно з компаніями створювати продукти. Це дає неймовірний поштовх до розвитку нових потужних продуктів і сервісів.
  • Ринки окремих регіонів стають все більш консолідованими. Деякі гравці об’єднуються і витісняють інших гравців з ланцюга створення цінностей.
  • Успіх і визнання сьогодні не означають, що завтра компанія матиме те саме. Десять років тому ніхто не хотів скачувати музику в Інтернеті й слухати її на своєму комп’ютері. Яка звукозаписувальна компанія сьогодні є найуспішнішою? Немає такої компанії взагалі, тому що уся влада тепер ььььь ьв руках сервісу iTunes, який 10 років тому ще навіть не існував. Це чудовий приклад, який демонструє, що хтось схопився за нову можливість, а хтось її проґавив.

Існує прірва між інновативним і традиційним мисленням. Опишемо традиційний підхід. Коли люди починають аналізувати однакові дані, виникає велика вірогідність того, що вони ідентифікують однакову стратегію, а отже, створюють однакові чи, принаймні, схожі продукти й сервіси. Це начебто спрощує життя споживачів, оскільки вони можуть порівнювати і вибирати з-поміж широкого спектру послуг. Але чим більш схожі продукти й сервіси, тим вагомішою стає ціна при виборі. І тоді розумієш, що найнижча ціна, як точка диференціації, — навряд чи сприятиме розвитку ринку та інноваціям.

Можна змінити маркетинг, бренд, продукт чи кинути більше чи менше грошей у справу, але є дещо, що стоїть над усім цим. Інновативне мислення — ключ до створення цінності, який полягає у тому, щоб вчасно зрозуміти потреби споживачів. Ідентифікувавши ці потреби, треба одразу запропонувати новий продукт. Лише тоді споживачі схоплять цю цінність. Варто подумати над тим, як створити те, у що ви справді вірите — знайти власну візію.

Коли ми плануємо майбутнє, то починаємо аналізувати минуле й сучасне. Але у багатьох нас схоже минуле: ми ходили в одні й ті ж школи, нас навчали одні вчителі. Це означає, що минуле не є принципово визначальним для нашого майбутнього. Те, як ми бачимо себе у майбутньому і як намагаємося цього досягти, є визначальним.

Бар'єри і принципи інновацій

Моє улюблене визначення поняття інновації: інновація — це найкращий спосіб зробити себе і людей навколо щасливішими.

Є кілька традиційних бар’єрів для інновацій:

  • відсутність корпоративного зобов’язання;
  • відсутність довгострокового бачення;
  • відсутність усвідомлення того, що ефект від інновацій треба вимірювати і аналізувати.

Як же подолати ці бар'єри і поставити інновації на потік? Кілька важливих принципів.

  1. Залучення "до гри" усіх співробітників. Компанія — це організація не однієї або кількох осіб. Всі, хто працює в організації, тим чи іншим чином дотичні до усіх процесів, особливо процесу інновацій в компанії.
  2. Довгострокове стратегічне бачення. Будь-яка компанія повинна розуміти, куди вона рухається — де вона буде завтра, через два, через п’ять років і т.д.
  3. Крок за кроком. Зрозуміти, яким чином компанія досягне поставленої цілі, можна лише покроково. Розбивши шлях на кілька частин, ви досягнете великої цілі.
  4. Управління інноваціями. Ідеї ідеями, але є щось набагато важливіше. Існує величезна кількість хороших ідей, але не всі менеджери здатні управляти ними. Тож без розвитку і впровадження ідея втрачає будь-яку цінність і можливості.
  5. Культура інновацій. Сьогодні інновації вже не є суто процесом, вони стають справжньою корпоративною культурою. Окрім "суперінновативної" компанії Google, яка поставила інновації на потік, хочу згадати компанію W. L. Gore & Associates, яка є виробником гортексу (Gore-tex — дихаючий матеріал, який характеризується високою водонепроникністю). Ця компанія обрала для себе постійний процес інновацій — під час розробки своїх продуктів її співробітники експериментують і намагаються знайти щось нове. Це справжня культура інновативності.
  6. Свобода "рухів". Згадайте правило Google 70/20/10, яке означає, що співробітники компанії Google мають такий розподіл свого робочого часу: 70% часу вони використовують на основну роботу, 20% — на поточну роботу і свої власні справи, а 10% — на нові проекти. Така схема дає можливість співробітникам Google розвиватися і розвивати компанію в цілому. Більшість компаній намагається змусити своїх співробітників працювати 100% часу. Але як не крути, 20% (якщо не більше!) вони будуть витрачати на свої власні справи. Дослідження демонструють той факт, що компаніям набагато дорожче контролювати і тиснути на своїх співробітників, аніж дати їм реальну (хоча й дещо умовну) свободу.

Пам'ятайте, що блискучість приносить блискучі результати, а посередність приносить посередність. Головне — заразити інших своєю пристрастю та ідеєю. Я щиро вірю, що менеджмент може змінити світ.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Tiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життяTiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життя
Максимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалуМаксимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалу
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)