ПОДІЇ | Post Factum 2 березня 2006 р.

Звіт

II Міжнародна HR конференція "Knowledge Management/ Управління знаннями"

23-24 лютого 2006 р., м. Київ

Те, що ми знаємо, — обмежене, а те,
чого ми не знаємо, — безмежне.
П. Лаплас

У 2020 р. знання людства будуть подвоюватися кожні 72 дні. Вже на сучасному етапі розвитку значна частина вартості компанії — це інтелектуальний капітал. За цих умов з'являється нагальна потреба у нових технологіях та інструментах. І що головне — їх необхідно впроваджувати вже зараз, щоб в умовах наддинамічного розвитку не втратити важливі знання та досвід, щоб навчитися їх зберігати, поповнювати і використовувати. Справжньою знахідкою у такій ситуації стала дисципліна Knowledge Management (Управління знаннями, УЗ), за допомогою якої можна посилити конкурентоспроможність компанії та забезпечити її довгострокове зростання. За даними Gartner Group, вже сьогодні Система управління знаннями (СУЗ) здатна збільшити продуктивність організації, як мінімум, на 20%.

УЗ вже досить довго широко використовується по всьому світу, але для України це нове поняття. Саме новизна, актуальність і глобальність питання УЗ вимагає глибшого вивчення, що передбачає проведення ряду заходів на дану тематику. Одним з них стала Друга HR Конференція "Knowledge Management/ Управління Знаннями", головною метою якої було з'ясувати сутність СУЗ, чому і як компаніям вигідно її впроваджувати, а також зосередитись на елементах системи, які входять у зону відповідальності HR-менеджера.

Конференція відбувалася 2 дні і мала дуже насичений графік.

Перший день включав у себе 4 блоки, одним з яких був круглий стіл. Перша частина дня була присвячена безпосередньо сутності УЗ, побудові СУЗ, пов'язаним з цим проблемам. Але вже з обіду почали більше уваги приділяти навчанню і розвитку персоналу та програмам, які надають таку можливість.

Хотілося б відмітити виступи Олексія Дарського (IBM East Europe/Asia Ltd, Росія) на тему "Управління знаннями, як фактор підвищення ефективності підприємства", а також представників компанії Softline з доповіддю "Ефективна Система управління знаннями на базі інформаційних технологій. Досвід компанії". Виступаючі поділилися практиками впровадження СУЗ у власних компаніях, а також дали змогу порівняти ефективно діючу та перевірену практикою СУЗ міжнародної компанії (IBM) та не так давно створену СУЗ в Україні (Softline), що динамічно розвивається.

На другий день конференції Вікторія Лисенко швидко взяла ініціативу у свої руки, зупинившись на досить новій для нас темі «Коучінг. Способи використання та отримання максимальної користі». Вікторія зі свого досвіду керівника компанії зрозуміла, що заробітна плата стоїть на сьомому місці в ланцюжку мотивуючих чинників. А ефективними та працюючими чинниками, що стимулюють персонал, є: 1) Реалізація себе в компанії, 2) Можливість для саморозвитку, 3) Можливість бути віднесеним та прийнятим в групу. На жаль, ці чинники не будуть зрозумілі працівникам, які не досягли хоча б третьої сходинки піраміди Маслоу.

Вікторії задавали найбільше запитань. Наприклад, таке: "Коучінг — це такий собі психологічний консалтинг?". Вікторія з цим погодилася. Часу на всі питання, природно, не вистачило...

Притча про коня від Мільтона Еріксона (видатний американський психотерапевт та гіпнотерапевт ХХ століття) у виконанні В. Лисенко:

Коли Мільтон був маленьким, до них на ферму прибився кінь. Мільтон вирішив на ньому покататися, осідлав і вивів на дорогу. Час від часу кінь збивався з дороги поласувати сіном. Але маленький наїзник знову й знову виводив його на дорогу. Так непомітно вони дісталися до іншої ферми.

Хазяїн був дуже здивований: «Як ти здогадався, що це мій кінь??»

Мільтон незворушно відповів: «Я просто виганяв його на дорогу».

Жваво виступила Анжела Ястрєб з доповіддю «А як у Вас? Бенчмаркінг — нова модність або екзотика, без якої HR жити все важче». Потрібно, напевно, бути генієм, щоб укластися у відведені 30 хв. і розповісти про бенчмаркінг. А ця тема як ніяка інша найбільш тісно пов'язана з Управлінням знаннями. Чого варте лише запитання по закінченні доповіді: «Бенчмаркінг — це те ж саме, що й промислове шпигунство?»

Анжела навела цікавий приклад бенчмаркінгу в дії: авіакомпанія South-West Airlines перейняла досвід обслуговування гоночних автомобілів Формула-1, після чого передполітний час обслуговування літаків зменшився з 45 до 15 хвилин, відповідно, в 3 рази збільшився пасажиропотік. Головне, щоб пасажири про це не знали :).

Олексій Шукаєв, фахівець з маркетингу компанії «Медіум» (Бєларусь), представив власні мультимедійні розробки для навчання й тестування. Насправді, це дуже перспективний напрямок. Але гідно оцінити їхні продукти можна лише при детальному розгляді. Вчися — граючи, Вчися з посмішкою, — приблизно такі словосполучення виникають на цю тему. В Україні, наскільки нам відомо, подібних продуктів не пропонують.

Потім настала черга Олександра Фірсова, який розповів про застосування портальної технології для доступу до даних корпорації IBM. По суті, їхній інтернет-портал розмежовує користувачів за функціональними обов'язками, надаючи індивідуальний вхід. Принципи «нічого зайвого» та «все під рукою» знайшли унікальне втілення за допомогою власних рішень IBM Lotus Software. Вразила також потужна система електронного й дистанційного навчання, управління навчальним контентом.

Досвідом створення "Корпоративного університету" поділилися Світлана Чернишова (директор корпоративних програм Києво-Могилянської Бізнес-Школи) та Олена Даньшина (тренінг-менеджер Приват-Університету). При "Приватбанку" діє Приват-Університет, який включає навчальні центри. Вищий менеджмент банку проходить Програму МВА в кmbs, а персонал банку навчають тренери Приват-Університету. Тренери використовують різні методики ефективного навчання: "Корпоративна Швейцарія", "Навчання по чайній ложці".

Цікаво, що навчання кожен раз відбувається у різних містах, де є представництво "Приватбанку". Отже, можна подорожувати.

Безперечно, всі присутні на конференції були справді раді, що тема УЗ нарешті "дійшла" до України. Не обійшлося й без великої кількості різноманітних запитань, обговорень, місцями не задоволених отриманими відповідями слухачів. Така ситуація виникла саме новизною й необізнаністю у даній дисципліні. Не зовсім зрозуміла також прив'язка Управління знаннями до функції HR.

Отже, початок покладено! За що велика подяка організаторам, компанії Conference House. З нетерпінням очікуємо на нові заходи, присвячені Knowledge Management.

Анна Качкалда, Альона Манукова, Олександр Данилюк, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
2 серпня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління відділом продажів (Наталія Дегтярьова)
16 серпня 2017
Київ, Готель «Мир»
Бюджетування з шаблонами бюджетів і фінансовою моделлю (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
28-29 серпня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
К черту все! Берись и делай!К черту все! Берись и делай!
МВА за 10 дней. Самое важное из программ ведущих бизнес-школ мираМВА за 10 дней. Самое важное из программ ведущих бизнес-школ мира
Чек-лист. Как избежать глупых ошибок, ведущих к фатальным последствиямЧек-лист. Как избежать глупых ошибок, ведущих к фатальным последствиям
Поцелуй лягушку! Научись превращать проблемы в возможностиПоцелуй лягушку! Научись превращать проблемы в возможности
Зачем мы работаем. Как найти смысл и вдохновение на рабочем местеЗачем мы работаем. Как найти смысл и вдохновение на рабочем месте


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)