ПОДІЇ | Медіа-сніданок 5 жовтня 2007 р.

Знайомимося з HR-політикою тричі найкращого роботодавця України

3 жовтня представники провідних управлінських та HR-видань отримали нагоду познайомитися з політикою управління персоналом найкращого роботодавця України — компанії "Київстар". На відміну від подібного заходу, який мав місце півтора роки тому, цього разу організатори змінили формат події, запропонувавши учасникам випити ранкову чашечку кави та поснідати. Та й титулів у "кишені" компанії цього разу виявилося більше. Окрім першого місця в галузі телекомунікацій, отриманого ще в 2006-му, поличка нагород "Київстар" збагатилася перемогою в рейтингу роботодавців, який проводився компанією Ernst & Young та 1-шим місцем у Топ-10 списку, складеному журналом "Компаньйон".

Під час медіа-сніданку гості отримали змогу дізнатися про корпоративну культуру, систему управління знаннями й талантами, систему матеріальної та нематеріальної мотивації, облік кадрів, тощо. Першою виступила Олена Кропив'янська, в. о. директора по персоналу та розвитку організації, керівник департаменту підбору та розвитку персоналу. Вона неодноразово наголошувала на тому, що у "Київстар" не застосовують жодного інструменту, який був би скопійований із найкращих світових практик. Інструментарій HR-функції компанії — це результат кропіткої роботи команди управлінців. "Ми віримо, — акцентує Олена із певною долею пафосу, — що наша компанія допомагає професіоналам зростати". Що ж, зважаючи на рейтинги компанії та її потужний роботодавчий бренд — це дійсно так.

Про структуру та профіль компанії гостям розповіла Лариса Лозова, начальник відділу обліку кадрів. Порівнюючи "Київстар" із "невеликим містечком", адже на даний момент у компанії працює понад 5000 співробітників, вона навела декілька вражаючих факторів. Наприклад те, що за останній рік в "Київстар" відбулося понад 100 весіль та народилося майже 150 дітей.

Розповідала Лариса і про забезпечення, яке надає компанія молодим матерям та жінкам. Скажімо, кожна співробітниця компанії має право на оплачуваний декрет, а молодим матерям, які працюють у кол-центрі не можна виходити на нічні зміни. Навіть якщо цього прагне сама мати. Щоправда, як виявилося пізніше, право на оплачуваний декрет, відпустку та лікарняні мають лише штатні співробітники компанії (а значна частина молодих людей із кол-центру до таких не належить). Проте й ці люди отримують більшість бонусів та премій, які розповсюджені у компанії. Що ж, немає межі досконалості — навіть найкращий роботодавець повинен мати поле для подальшого розвитку.

Однією із "найсолодших" за її ж словами виявилася доповідь Світлани Кучерової, керівника департаменту мотивації та оцінки персоналу, яка розповіла про матеріальну мотивацію працівників. Чи попросту кажучи — про зарплатну політику компанії. Основним лозунгом Світлани було твердження, з яким важко не погодитися: "Мотивує людей не розмір зарплатні, а прозорість і справедливість винагородження праці". "У «Київстар», — стверджує Світлана, — існує така політика. Ми не намагаємося платити найвищу зарплатню. Просто люди, які приходять до компанії, чудово розуміються, яким чином формується їхня ставка і яким чином вони можуть заробити гроші. Вони або погоджуються на таку політику, або відмовляються від роботи в компанії".

Про єдину компетенцію, яка цінуватиметься роботодавцями у майбутньому, розповіла Світлана Бєлушкіна, менеджер програми розвитку талантів. Ця компетенція — вміння навчатися. "Щоб засвоїти знання, — переконана Світлана, — їх слід поглинати із апетитом". Можливо саме тому, створюючи програми розвитку, "Київстар" переймається не лише необхідністю навичок, які вони формуватимуть, але й тим, щоб ці програми були цікавими для реципієнтів.

Однією із програм, яка дозволяє сформувати лідерські навички та є найбільш затребуваною у компанії — є програма розвитку талантів. Щоб потрапити до неї, співробітникові, за словами Світлани Бєлушкіної, потрібно пройти через "7 кіл пекла". Але програма того варта — це не лише міні-МВА у сфері телекомунікацій, після якого реципієнт може впевнено претендувати на найвищі посади у компанії, але й можливість познайомитися із передовим світовим досвідом.

Юлія Тихомирова, начальник відділу взаємодії з персоналом, якраз і є живим прикладом ефективності такої програми розвитку талантів. Зараз у компанії вона займає одну з провідних менеджерських посад. Юлія повідала про нематеріальну мотивацію персоналу та встановлення між співробітниками неформальних стосунків. Вона розповіла про конкурс бізнес-ідей, конкурс "Сузір'я Київстар", чемпіонат з футболу, корпоративний сімейний пікнік "Київстар" і т. п. — ті заходи, які сприяють підвищенню мотивації персоналу нематеріальними методами. Можливо саме завдяки такій політиці компанія зуміла досягнути надзвичайно високої лояльності співробітників. Інформація про те, що 97% працівників позитивно відгукуються про роботу в "Київстар" навіть викликала щирий подив у лавах журналістів. Один з гостей відзначив, що вищі результати (98%) бувають лише на виборах Туркменбаші, і порадив компанії переглянути методологію проведення подібних опитувань. Адже в будь-якій компанії знайдуться 7-10% тих людей, які завжди чимось незадоволені.

Наприкінці зустрічі гості отримали змогу поставити свої подекуди гострі, а іноді — дуже влучні запитання. Під їх тиском HR-керівництво було змушене розповісти не лише про досягнення, але й проблеми, які виникають всередині компанії. Доповідачі висловили щире сподівання, що всі ці проблеми зможуть бути вирішені, а організація продовжуватиме рухатися в обраному нею напрямку до досконалості. Що ж, побажаймо їй успіху на цьому нелегкому шляху.

Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Засіло в голові. Наука успішного навчанняЗасіло в голові. Наука успішного навчання
Включайся! Жінки, робота й воля вести за собоюВключайся! Жінки, робота й воля вести за собою
В овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолатиВ овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолати

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)