ПОДІЇ | Post Factum

Другий міжнародний форум
"Логістика в Україні 2007: ключові критерії ефективності"

8-9 червня 2007-го року в Києві відбувся другий міжнародний форум "Логістика в Україні 2007: ключові критерії ефективності". Вітчизняні та міжнародні логісти проявили неабиякий інтерес до події, ще раз засвідчивши актуальність логістичної проблематики у національному бізнесі. Бажання учасників відвідати захід було настільки великим, що конференц-зал Інституту транспорту нафти заледве вмістив усіх бажаючих. Загалом же подію відвідало майже 200 провідних спеціалістів, директорів, технологів та інших професійних логістів.

Окрім звичайних конференц-виступів, учасники мали змогу прослухати три майстер-класи:

  • "Як правильно провести аудит системи логістики" Василя Ковтуна;
  • "Внутрішня логістика складів. Ключові показники ефективності" Олександра Максимовського;
  • "Правильні закупки: документи і процедури" Олександра Таранишина.

Щоправда, отримавши змогу відвідати майстер-класи, учасники постали перед проблемою вибору, адже доповідей було доволі багато, і вони відбувалися одночасно з майстер-класами.

Форум було відкрито виступом Олексія Мартковича, старшого менеджера і лідера практики по управлінню ланцюжками постачання СНД Deloitte&Touche, та Олександра Колякіна, лідера практики по управлінню ланцюжками постачання в Україні Deloitte&Touche. Вони спробували пояснити, яким чином можливо підвищити ефективність логістичної функції компанії. Зокрема, не боялися робити голосних заяв, стверджуючи, що насправді "конкурують не компанії, а їхні ланцюжки постачання". А ефективне управління ланцюжком постачання — необхідна умова досягнення конкурентної переваги.

Український ринок зараз дуже стрімко розвивається, надолужуючи своє відставання від провідних європейських ринків. Проте, напревеликий жаль, логістичні послуги в Україні до сих пір знаходяться у стадії зародку. Така ситуація призводить до гальмування розвитку економіки, і тому вона повинна бути виправлена якомога швидше. Олексій та Олександр спробували пояснити, яким чином це можна зробити.

Надзвичайно цікавим виявився виступ Івана Тригуба, незалежного експерта з логістики з 12-річним досвідом роботи у створенні та управлінні ланцюжками постачання. Він розповів про критерії ефективності роботи логістики з точки зору валідності та цінності інформації. Адже далеко не кожен показник, який можна здобути сучасними методами, є важливим та потрібним для оцінки ефективності логістики. Іван виходив із твердження, що існує відносно невелика кількість критичних параметрів, які призводять до успіху чи поразки на ринку.

Зважаючи на організаційну структуру компанії та роль у ній логістики, доповідач запропонував декілька типів логістичної структури, окресливши їхні переваги та недоліки. До таких увійшли "виробнича" логістика, яка насамперед орієнтується на безперебійне та масове виробництво; "збутова" логістика, яка орієнтується на клієнта, стикається з проблемами при доставці малих партій та зазвичай зовсім не контролює витрати на логістику; а також "реальна" логістика, тобто та, з якою ми частенько стикаємося практично у кожній компанії.

Завершуючи свою доповідь Іван Тригуб побажав аудиторії вловлювати різницю між даними та інформацією, оскільки перші не завжди бувають корисними для ефективного управління логістичною функцією, а без другої логістика неможлива.

Не менш цікавим виявився другий блок конференції, який стосувався складової логістики в Україні. Однією з найбільш яскравих доповідей у цьому модулі виявилася доповідь Станіслава Германа, директора Knight Frank Ukraine. Він розповів про перспективи розвитку промислових парків в Україні. Особливо ж вразили конкретні прилади мережевих проектів, складових комплексів, промислових парків та унікальних проектів. Станіслав запропонував увазі учасників огляд найбільших світових компаній, які займаються будівництвом складових та промислових об'єктів. Його слова були підтверджені чудовими візуальними матеріалами — фотографіями багатьох складових комплексів та промислових парків, як в Україні, так і за її межами.

Марко Бусатто, керівник логістичного департаменту IDOM (Іспанія) продовжив попередню тематику і розповів про оптимізацію складових операцій: як правильно організовувати роботу уже готового складу. Не обійшов він увагою і методологію проектування складових операцій, конкретні технології, які можна застосовувати на складі, а також проектування процесів управління складом. Опис же набору стратегії збору матеріалів на складі викликав жвавий інтерес аудиторії та шквал аплодисментів.

Про організацію роботи відділу дистрибуції FMCG-компанії розповів Павло Павленко, керуючий партнер "Fleet Consulting Services", на другий день конференції. Він дуже детально описав організацію роботи відділу дистрибуції та проектування постачання за умов наявності у компанії на території України одного виробничого відділу та кількох складових приміщень у різних обласних центрах. Проблема вибору найкращого маршруту постачання також не була обійдена Павлом.

Та мабуть найяскравішою подією за обидва дні конференції став майстер-клас Олександра Таранишина, начальника відділу закупок металобрухту і металовідходів ВАТ "Дніпроспецсталь" (до речі, єдиний україномовний виступ на форумі). Олександр дуже просто і водночас доступно розповів про організацію закупок у компанії. На його думку тільки повна формалізація процесу закупівлі здатна забезпечити злагоджену роботу всередині компанії.

Надзвичайно привабливим видався неформальний підхід Олександра до розповіді, що значно спростило сприйняття доповіді. Так, він використовував безліч метафор та зворотів, і буквально "на пальцях" пояснював, яким чином і які документи повинні функціонувати у компанії. Товари малоцінки він називав "пімпочками", запасні частини та витратні матеріали "загогулінами", а сировину для виробництва — "гембелем".

Окрема частина майстер-класу була присвячена вибору постачальника товарів та критеріям його оцінки.

Загалом же мусимо відзначити особливий інтерес учасників до логістичної тематики в Україні. Сподіваємося, що логістичні форуми такого рівня та значення і надалі відбуватимуться на регулярній основі. Ну і звісно, окрема подяка організаторові заходу, компанії Conference House.

Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунгляхМудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунглях
Іди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієшІди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієш
12 важелів успіху12 важелів успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)