Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


ПОДІЇ | Post Factum

HR-ри у Ляльковому театрі
або
конференція "Мотивація персоналу: стратегія, тактика, інструменти"

"Щоб побудувати корабель, не потрібно
купувати інструменти, готувати креслення.
Головне — заразити людей любов'ю до моря,
тоді вони самі побудують корабель і попливуть."
А. Сент-Екзюпері

Цими словами 7 грудня 2006 р. у Києві розпочалась конференція "Мотивація персоналу: стратегія, тактика, інструменти", що тривала два дні та зібрала понад 150 учасників із провідних українських та закордонних компаній.

Перший день роботи конференції розпочався з оптимістичного виступу Тетяни Дідич, начальника управління по роботі з персоналом "Укрексімбанку", яка поділилась успіхами управління персоналом у складний період реструктуризації компанії. Основою її доповіді була ідея: співробітники повинні бути інформованими про те, що відбувається в компанії, та залученими до процесу впровадження змін. Тільки в такому випадку у людей зникне страх щодо свого майбутнього у цій компанії.

Андрій Станченко, керівник відділу навчання та персоналу зовнішньої служби представництва KRKA в Україні, спробував заразити всіх "KRKA-манією" та розповів про мотивацію персоналу з допомогою таких унікальних проектів як "Лікуємо Говерлу-2005". Суть цих ініціатив полягає в тому, що вся команда компанії KRKA (від директора до секретаря) піднялась на Говерлу та власними руками зібрала та вивезла все сміття з цієї мальовничої вершини. Більше того, компанія встановила спеціальні щити з закликом не смітити та берегти природу, спеціальні контейнери для сміття біля підніжжя гори, та організувала їх вивіз. Йшлося і про майбутні проекти, які передбачатимуть очищення шельфу Чорного моря. Пан Станченко наголосив, що ефект мотивації та об'єднання команди від таких проектів неможливо переоцінити.

Олена Бережна ("Телесистеми України") зацікавила аудиторію емоційно наповненим виступом про те, як вони зі співробітниками самостійно створювали принципи роботи та систему управління персоналом у компанії. Це стало можливим завдяки використанню внутрішнього форуму, де всім пропонувалося відповісти на три простих запитання: Чому ви прийшли працювати в нашу компанію? Як ви хочете працювати? З чим би ви не хотіли зіткнутись у нашій компанії? Олена також показала фільм, який співробітники компанії створили для… своїх колег. У цьому фільмі вони власними словами розкривають сутність принципів роботи компанії.

Другий день конференції почався із виступу Юлії Пилипенко, директора з людських ресурсів компанії UMC. "Мабуть, це не проста випадковість, що ми говоримо про мотивацію у ляльковому театрі. Адже саме тут нас навчають смикати людей за ниточки і керувати ними", — тонко іронізує Юлія. Для себе поняття мотивації вона пояснює словами Стівена Кові: "Мотивація — це вогонь всередині нас", а також стверджує, що основним завданням керівника є не дати цьому вогневі згаснути.

Розповідаючи про принципи управління персоналом компанії UMC Юлія Пилипенко наголошує на тому, що успішність компанії залежить не від кількості ретрансляторів, кількості клієнтів чи технічних характеристик мережі. Успішність компанії залежить виключно від того, які люди на неї працюють. Компанія UMC працює з дотриманням всіх основ такої концепції.

Цікаво було поспостерігати за надзвичайно радісною реакцією Юлії на запитання від колег-конкурентів із компанії "Київстар" Світлани Кучерової та Оксани Короленко.

Емоційно стриманий але надзвичайно інформативний виступ Сергія Криворучко, генерального директора компанії "Promotion", познайомив слухачів із формами та рівнями матеріальної мотивації (тобто заробітної платні). Зацікавлені слухачі намагалися дізнатися про всі деталі компенсаційної політики в Україні. Було наведено дуже багато конкретних цифр та зроблено узагальнюючий висновок, що межа компенсацій між українськими та зарубіжними компаніями починає стиратися.

Після короткої перерви на каву перед учасниками конференції виступив Олег Хом'як, представник консалтингової групи НАУ. Його доповідь виявилася водночас інформативною, філософською і надзвичайно цікавою. Він ще раз нагадав аудиторії про те, що право на щастя кожній людині дароване Творцем, а не генеральним директором, а отже будь-яка мотивація повинна підтримувати це право. Зрештою, людину лише тоді можна назвати мотивованою, коли вона має особисті причини виконувати те чи інше завдання і щиро прагне це робити.

Олег також розповів про концепцію людини як джерела енергії. Точка зору, яку сповідують більшість пострадянських керівників і яка вважає людей ресурсом (resource) для виконання тієї чи іншої роботи, не сприяє успішності бізнесу. Натомість, якщо сприймати людину джерелом (source) енергії, тоді і результат діяльності компанії буде абсолютно іншим — більш позитивним. Мотивацією діяльності за його словами повинен бути не страх, а бажання досягнути певної мети.

Керівник служби про роботі з персоналом телеканалу "Інтер" Ірина Бутко розповіла про мотивацію з творчим підходом — систему, яка застосовується на телевізійному ринку України. Основним завданням організації вона вважає створення умов для реалізації мети компанії, ефективної та якісної роботи. Оптимальні ж умови для розвитку та реалізації творчого потенціалу персоналу — це одна з цілей, якої прагнуть досягнути акціонери компанії.

Наприкінці конференції відбувся виступ провідного менеджера з мотивації компанії "Евросеть" Любові Мутиліної. Він повністю відповідав своїй назві: "Нестандартні методи нематеріальної мотивації" — і викликав найбільший шквал запитань з аудиторії. Любов розповіла, що у компанії "Евросеть" не існує "персоналу". Тут працюють виключно "люди". Голова правління компанії Євген Чичваркін навіть заборонив слово "персонал" для вживання щодо людей, які працюють у компанії.

Було розказано і про основні принципи роботи як всередині компанії, так і з клієнтами: "Споживач завжди правий у стосунках із продавцем. Продавець завжди правий у стосунках з офісом. Або: офіс любить продавців, а продавці — покупців". Це твердження викликало справедливе запитання: "А хто ж, зрештою, любить офіс?".

Одночасно із доповідями на конференції відбувалися й майстер-класи, про один із яких: "Формування бренду роботодавця" — хотілося б розповісти більш докладно. Проведений старшим менеджером, керівником групи "Human Capital" компанії "Ернст енд Янг" Ольгою Горбановською, майстер-клас виявився, однією з найбільш значних і цікавих подій конференції.

Ольга почала свій виступ притчею: "Якось Соломон вирішив нагородити свого радника і запитав того, чого він хоче? Радник подумав: якщо попросити золота — Соломон дасть йому золота, якщо попросити коштовного каміння — Соломон дасть каміння. Але якщо попросити в дружини царівну — він отримає і золото, і каміння, і багато інших скарбів". Бренд роботодавця, про який говорилося на майстер-класі, дуже схожий на "царівну" із притчі про роботодавця. Якщо компанія зуміла здобути бренд — значить вона здобула талановитих працівників — основний козир у конкурентному середовищі сьогоднішнього дня.

Очікувати зменшення дефіциту талантів на ринку праці немає жодних підстав. А отже компаніям слід вибудовувати свою політику виходячи із того, що боротьба за найкращі ділові кадри ставатиме дедалі інтенсивнішою. Лише за останній рік коефіцієнт плинності кадрів збільшився в середньому на 2%. Розповівши про особливості ринку праці в Україні Ольга перейшла до способів вирішення цієї ситуації.

Говорилося також про особливості поколінь X та Y — які сьогодні інтенсивно виходять на ринок праці — та їхню потужну орієнтованість на бренд. Тому саме бренд роботодавця може стати в нагоді для залучення до лав компанії людей, які належать до цих поколінь.

Закінчився майстер-клас практичним завданням — аудиторія на практиці спробувала створити слоган бренда роботодавця.

Загалом, конференція "Мотивація персоналу: Стратегія, тактика, інструменти" проведена відповідно до найкращих традицій — була дуже цікавою та корисною для учасників. Найактивніші слухачі, які задавали найбільше питань і чиї питання були визначені найактуальнішими або ж найгострішими, взяли участь у розиграші призів від спонсорів конференції.

Організаторами конференції виступили Training.com.ua спільно з журналом "Обучение персонала".

Ірина Саврук, Ярослав Федорак, MCUa.


I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Второй шанс. Для ваших денег, вашей жизни и нашего мираВторой шанс. Для ваших денег, вашей жизни и нашего мира
Меньше, но лучше. Работать надо не 12 часов, а головойМеньше, но лучше. Работать надо не 12 часов, а головой
Ответы на 74 ключевых вопроса о современном бизнесеОтветы на 74 ключевых вопроса о современном бизнесе
Покажи свою работу! 10 способов сделать так, чтобы тебя заметилиПокажи свою работу! 10 способов сделать так, чтобы тебя заметили
Ловушка времени. Классическое пособие по тайм-менеджментуЛовушка времени. Классическое пособие по тайм-менеджменту

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)