ПОДІЇ | Майстер-клас

Райдуга в організації

Джерело: Innovations.com.ua

У різних людей, в різних системах існують різні картини світу (парадигми мислення). Кожна з них визначає певний спосіб сприйняття світу. І розуміння того, яку саме парадигму використовує організація, визначає — які методи комунікації та ухвалення рішень у ній приживуться. Про вплив парадигм мислення на структуру компаній в креативному просторі «Часопис» розповів Валерій Пекар, президент компанії «Євроіндекс», автор книги "Різнокольоровий менеджмент".

Валерій Пекар
Валерій Пекар
Концепція спіральної динаміки передбачає існування декількох парадигм мислення, кожна з яких умовно позначається окремим кольором. Якщо розглядати компанії з точки зору цього підходу, то можна отримати наступну класифікацію.

«Фіолетове плем’я». Сьогодні це доволі рідкий випадок. Це може бути маленька фірма чи сімейний бізнес, де авторитет — не найкомпетентніша людина із знаннями та досвідом, а найстарша в сім’ї. Такий собі «вождь», який всіх веде за собою та оберігає.

«Червоний клан». На чолі такої організації завжди стоїть суворий і вимогливий лідер, який може ухвалювати рішення одноосібно. Це найбільш поширений тип організації, особливо серед маленьких компаній. Сюди ж можна віднести політичні формації в нерозвинутих країнах. Все, що очікують від працівників у такій структурі — це покірність та результати.

«Синя бюрократія». Така організація вирізняється своїми бюрократичними якостями: інструкції, звіти, задокументовані бізнес-процеси тощо. На відміну від «червоної» компанії, тут діють чіткі правила, існує ієрархія повноважень і стабільність. Для співробітника такої організації найбільш помітним результатом його діяльності будуть нематеріальні заохочення чи покарання.

«Помаранчева корпорація». Яскравий приклад — сучасні міжнародні компанії. Головна їхня риса — орієнтованість на результат, особистісний розвиток працівників і здорова конкуренція. На відміну від «синьої» організації, «помаранчеві» мають гнучку управлінську структуру. А ухвалення рішень відбувається залежно від конкретних задач у проектних командах.

«Зелене братство». Тут немає головного чи підлеглих, в організації панує дружня атмосфера. Основний принцип: «усі з усіма». Повна гармонія у відносинах і відсутність амбіцій у членів команди в підсумку дають хороші результати. Такі організації можна помітити серед неформальних товариств, ділових клубів та професійних асоціацій.

«Жовта мережа». Такі організації взагалі не мають формальної структури, тому побачити їх можна дуже рідко. В них кожен може переходити з одного проекту в інший, а статус працівника є мінливим. Мотивація для «жовтого» співробітника ґрунтується на цінностях свободи та компетентності. Це — люди, які можуть змінювати світ.

Від того, чи грамотно розміщені працівники певного кольору на «корпоративній палітрі», залежить успіх компанії

Так само, як в одній людині можуть співіснувати декілька парадигм, так і організація може мати свій «спектр». «Колір» компанії залежить від стадії життєвого циклу, на якій вона знаходиться. Крім того, велика організація часто має підрозділи різних кольорів. Причому чим більша організація, тим ширший її «спектр». І від того, наскільки грамотно розміщені працівники певного кольору на «корпоративній палітрі», залежить успіх компанії.

Важливо розуміти, яка людина очолює той чи інший підрозділ, і яка в неї команда. Невірно підібраний «спектр» може призвести до «корпоративного пекла». Наприклад, якщо в компанії буде «синій» відділ маркетингу, «помаранчева» бухгалтерія та «зелена» служба безпеки, гарантовані проблеми з фінансовими результатами та внутрішньою атмосферою. Найкращий варіант розподілення «кольорів» виглядає так: «червоно-помаранчевий» відділ продажів, «сині» бухгалтерія, логістика та виробництво, «помаранчевий» відділ маркетингу, «зелений» HR.

Досвідчений керівник свідомо обирає працівників різного кольору, щоб створити гармонійну організацію. За допомогою такого підходу можна також реалізовувати бажані зміни в компанії, «вводячи» людей потрібного кольору в той чи інший департамент.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
30 червня 2017
Одеса, Brain & Lemons
Курс "Промова Лідера. Ораторське мистецтво" (Ксенія Селіна). -50% для перших 4-х учасників
4-6 липня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)
12 липня 2017
Київ
Абсолютна залученість. 100% поліпшення показників руками Ваших співробітників (Ігор Немировський)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Директора и дилеммыДиректора и дилеммы
Forbes Book. 10 000 мыслей и идей от влиятельных бизнес-лидеров и гуру менеджментаForbes Book. 10 000 мыслей и идей от влиятельных бизнес-лидеров и гуру менеджмента
Легкий способ перестать откладывать дела на потомЛегкий способ перестать откладывать дела на потом
Дар лидера. Как научиться влиять на людейДар лидера. Как научиться влиять на людей
Бла-бла-бла, или Что делать, когда слова не работаютБла-бла-бла, или Что делать, когда слова не работают


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)