ІНТЕРВ'Ю | Marshall Goldsmith 3 листопада 2006 р.

Як здобути відомість

Маршал Голдсміт (Marshall Goldsmith), всесвітньо відомий наставник та вчитель для керівників, досягнув неабияких успіхів у сфері управління. Понад 200 престижних бізнес-джерел згадують його, як "лідера думок". Проте, як і кожна людина, Маршал також мусив із чогось починати. У його інтерв'ю, яке наведене нижче, Маршал Голдсміт ділиться своїм досвідом, та розповідає про уроки, які дало йому саме життя.

Маршал Голдсміт (Marshall Goldsmith) З.: Чи здивував Вас титул "лідера думок"? Інакше кажучи, Ваша знаменитість — це наслідок усвідомленої праці, чи, все ж таки, звичайна випадковість?

В.: І те, і інше! Можливо, початок моєї кар'єри був випадковим, але потім мені довелося свідомо продовжувати власний розвиток.

До бізнес-середовища мене привів випадок. Я працював із дуже відомим діячем Полом Герсі (Paul Hersey). Саме він дав мені можливість розвиватися. Я тоді був професором у коледжі, а він запропонував мені роботу, на якій я міг заробляти $1000 в день. Оскільки на той час моя зарплатня складала $15000 на рік, я погодився. Так я почав читати лекції для керівників великих корпорацій. І ця діяльність виявилася надзвичайно успішною.

Мій перехід до наставництва також значною мірою був випадковим. Я працював із генеральним директором однієї компанії. Він сказав мені: "Ми прийняли на роботу молодого хлопця, дуже розумного, перспективного, націленого на роботу, з підприємницькою жилкою і т. п. Хотілося б показати цьому юнакові, як працює наша компанія і ввести в курс справ. Вважаєш, ти зможеш справитися?" Звісно, я погодився, оскільки це була нова цікава сфера діяльності. Проте, генеральний директор сумнівався, що я зумію принести хоча б якісь результати. Тоді я запропонував наступну схему: я працюватиму з юнаком цілий рік, і якщо результати не стануть очевидними, тоді компанія може не заплатити мені ні копійки. Директор погодився на такі умови, і в результаті я став наставником.

Проте, з іншого боку, мені довелося докласти багато свідомих зусиль для того, щоб стати відомим. І ці зусилля неможливо назвати випадковістю. Я багато виступав, писав та давав інтерв'ю, і я продовжую це робити до сьогодні, бо лише так можна стати всесвітньо відомим.

З.: Розкажіть трішки більше про свідому діяльність, яка сприяла Вашому розвитку та зробила вас широко відомим.

В.: Я написав понад 20 книг та опублікував безліч статей. Якщо говорити про статті, то я публікував не менше, ніж одну статтю у 2 місяці. Це означало приблизно по 8 статей щороку протягом як мінімум 6-ти років. Мені також належала постійна рубрика у Workforce Performance Solutions, а раніше — у Fast Company.

Я дуже багато виступав, витрачаючи на цю діяльність не менше, ніж 100 днів щороку. Здебільшого, ці виступи адресувалися працівникам потужних корпорацій. Наприклад, я виступав для 2000 топ-лідерів компаній Kaiser Permanente, Johnson & Johnson та BellSouth.

Окрім того, я намагався якомога частіше з'являтися у пресі, намагався давати інтерв'ю. Наприклад, The New Yorker у 2002-му році опублікував велику статтю про моє життя. Минулого року велика історія про мене з'явилася у всім відомому журналі Forbes. Якщо ви спробуєте пошукати моє ім'я у пресі, то наткнетеся на нього не менше, ніж 200 разів.

З.: Чи мали Ви намір рости професійно і стати всесвітньо відомим до того, як вперше зустріли Пола Герсі?

В.: Ні. Щодо цього у мене не було жодних ідей. Якби Ви запитали мене тоді, чого я прагну досягнути у своєму житті, я не зміг би відповісти. У мене навіть думки не було, що я зумію стати настільки відомим.

З.: Який шлях Вам довелося пройти? Розкажіть про ті рішення, можливості та досвід, який Ви набули за цей час.

В.: Одним з поворотних моментів у моєму житті стало усвідомлення того, що мені слід зайнятися наставництвом успішних людей. При цьому слід забути про наставництво тих людей, які є недостатньо хорошими і можуть бути звільнені. Сьогодні мій фокус лежить на наставництві лише найкращих лідерів і я прагну допомогти стати їм ще більш досконалими. Я не працюю з невдахами. Моя місія полягає виключно в тому, щоб допомагати успішним людям ставати кращими. Таке звуження фокусу допомогло мені самому стати кращим і більш успішним.

Ще одним ключовим аспектом мого розвитку стала можливість близького спілкування із Пітером Друкером. Я працював у фундації Пітера Друкера протягом 10-ти років і це, звісно, давало мені безцінну можливість спілкування із засновником.

З.: Який вплив мали на Вас ці поворотні моменти?

В.: Вони радикально змінили сукупність тих людей, з якими я згоден працювати. Я переконаний, що успішність залежить від самої людини. Наставництво не може замінити бажання клієнта досягати певних цілей. Якщо цього бажання немає, значить з такою людиною я не працюю.

З.: Що є індикатором Вашого переходу з розряду успішного практика до розряду "володарів думок"? Як можна виявити, що Ви знамениті?

В.: Мені про це говорить той факт, що мій розклад розписаний на рік вперед. Якщо ви хочете найняти мене, як свого наставника, вам доведеться записуватися на наступний рік. Більше того, я переконаний, що отримую за свою роботу найвищу зарплатню! Чому це відбувається? Тому що люди знають, хто я!

З.: Як би Ви відповіли на наступне запитання: Моя кар'єра ніколи не досягнула свого сучасного становища якби я не:

В.:

  • зустрів Пола Герсі;
  • отримав можливість наставництва на найвищому рівні;
  • усвідомив, що слід працювати лише з успішними людьми, намагаючись допомогти їм стати кращими, а не просто виправляти помилки і вирішувати проблеми;
  • здійснив так багато публікацій;
  • провів багато публічних виступів;
  • зробив потужні інвестиції у довгостроковий успіх, які не мають ніяких результатів, якщо підходити до них із чисто практичної позиції.

Про останній пункт даного списку хотілось би згадати особливо. Протягом багатьох років я робив потужні інвестиції у довгостроковий успіх, які, вочевидь, не мають ніяких практичних цілей. Всі статті, які я написав були віддані на публікацію безкоштовно. Я не отримував за них ніяких прибутків. Дуже багато моїх виступів та конференцій за моєю участю також були безкоштовними. На моєму веб-сайті (www.marshallgoldsmithlibrary.com) ви також маєте абсолютно безкоштовний доступ до всіх матеріалів. За останні 6 місяців цей сайт відвідали тисячі людей із 131-ої країни. Я не отримав за це ні копійки — це все безкоштовно. Таким чином, я зробив потужні інвестиції у власне майбутнє. Інші люди не роблять таких інвестицій.

З.: Чому Ви вважаєте такі інвестиції необхідними?

В.: Це дуже цікаве запитання. Один з моїх друзів проводив презентації і отримував за день $1000. Інший дуже знаменитий доповідач отримував за подібну презентацію $15 000. Мій товариш запитав: "Якщо я зумію написати кращу доповідь, ніж знаменитий доповідач, і зумію краще виступити перед публікою, то чи зможу я отримати $15 000 за день?" Клієнт мого товариша відповів: "Ні, ти не зможеш отримати таку суму, оскільки інший доповідач знаменитий, а ти — ні!" Існує два способи вирішити цю проблему:

    1) змиритися із ситуацією і забути про високі прибутки;
    2) стати знаменитим.

Ви знаєте, яке рішення я прийняв!

З.: Що, на Вашу думку, могло б зробити Вас більш успішним, або швидше призвести до успіху?

В.: Якби я почав писати у більш молодому віці, це, безперечно, могло б сприяти моєму успіхові. Коли я був молодшим, я витрачав весь свій час "просто працюючи". Я намагався заробити більше грошей. Але якби я тоді був хоч трохи розумнішим, то вкладав би більші інвестиції у довгостроковий розвиток, який не може окупитися за рік чи два, проте приносить неймовірні прибутки в перспективі.

З.: Оглядаючись на пройдений шлях, яке найбільш дивовижне відкриття Ви зробили? Що найбільше здивувало Вас?

В.: Найбільш дивовижною виявилася натура людини. На тонкому рівні все зводиться до її бажань. І якщо мій клієнт не хоче змінюватися, то в кінцевому результаті він ніколи і не зміниться. Моя робота полягає не в тому, щоб розповідати людям, що їм робити. Моя робота — допомагати їм стати тими, ким вони хочуть. Отже, по великому рахунку, від мене майже нічого не залежить. Все залежить від тих людей, з якими я працюю і від їхнього оточення. Більшість літератури, яка стосується наставництва керівників, говорить неправду. Вона стверджує, що успішність клієнта залежить від таланту наставника. Насправді ж клієнт може досягнути успіху лише тоді, коли він уже є успішним. Наставник лише допомагає йому в цьому.

З.: Що Ви порадите тим людям, які прагнуть стати "володарями думок"?

В.: Інвестувати. Із пристрастю витрачати свій час на ті речі, які не матимуть миттєвої віддачі. Жертвувати собою заради створення персонального бренду у майбутньому. На жаль, сьогодні дуже багато професіоналів цього не розуміють.

З.: Чи можна стати знаменитим, коли намагаєшся балансувати між кар'єрою, сім'єю, друзями та іншими інтересами, які не мають безпосереднього зв'язку із професійною сферою.

В.: Звісно! Моя історія, яка з'явилася у The New Yorker включала розповідь про мою сім'ю. Досягаючи неймовірних успіхів у професійній сфері, я встигав приділяти своїм дітям стільки уваги, що вони самі говорили, що я проводжу з ними забагато часу.

З.: Насамкінець, яку останню пораду Ви дасте тим людям, які прагнуть досягнути у своїй сфері діяльності таких же успіхів, яких Ви досягнули у своїй?

В.: Кожен повинен робити те, що він любить. Я люблю свою справу. Я ніколи не втомлююся. Якщо ви робите те, що вам подобається, тоді ви не вважаєте це роботою. Якщо ж ви жалієте себе за кожну зайву годину, витрачену на роботу, значить це не ваша сфера. Кожен справжній професіонал своєї справи, якого я зустрічав у своєму житті, ніколи не втомлювався займатися улюбленою справою.

По-друге, виберіть свою експертну сферу. Ви повинні бути найкращими у певному питанні. Як бачите, моя особиста місія була дуже чіткою — я прагнув допомагати успішним лідерам ставати ще кращими. Це все, що я робив. Я не займався одночасно 50-ма справами. Я працював лише над однією.

Нарешті, не забувайте інвестувати. Пишіть, говоріть, спілкуйтеся із колегами, встановлюйте нові стосунки — робіть довгостроковий вклад у своє майбутнє. Вам сподобалося інтерв'ю, яке ви щойно прочитали? Я не отримав за нього ні копійки. Проте, воно працюватиме на мене у довгостроковій перспективі.

Ярослав Федорак, за матеріалами Marshall Goldsmith Library.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
29-30 червня 2017
Київ, Нивки-Холл
Управлінський облік: стратегія управління компанією (Олена Павлова)
30 червня 2017
Одеса, Brain & Lemons
Курс "Промова Лідера. Ораторське мистецтво" (Ксенія Селіна). -50% для перших 4-х учасників
4-6 липня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Как лгать при помощи статистикиКак лгать при помощи статистики
Можливо все!Можливо все!
Самое важное. Как разобраться в себе, стать лидером и повести за собой командуСамое важное. Как разобраться в себе, стать лидером и повести за собой команду
Убедительное письмо. Как использовать силу словУбедительное письмо. Как использовать силу слов
Тайные мысли успешных женщинТайные мысли успешных женщин


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)