ІНТЕРВ'Ю | Gerard Kleisterlee 30 жовтня 2006 р.

Інтерв'ю з генеральним директором Philips

У наведеному нижче інтерв'ю із Джерардом Клістерлі (Gerard Kleisterlee), генеральним директором Philips, йдеться про важливість європейської сфери напівпровідників, майбутнє споживчої електроніки та способи впливу світової глобалізації на датського гіганта у сфері електроніки. За останні 30 років Philips віддав на аутсорсінг більшість своїх виробничих процесів та зменшив кількість працівників із 400 000 до 160 000.

Джерард Клістерлі (Gerard Kleisterlee) З.: Пане Джерарде, Ви плануєте реорганізувати Philips та перетворити компанію на стиль життя. А яку продукцію Philips застосовуєте Ви?

В.: Я прокидаюся від дзвінка радіо-будильника Philips, чищу зуби щіткою Philips, голюся бритвою Philips і п'ю каву, приготовану з допомогою однойменної кавоварки. Потім я дивлюся ранкові новини на плоскому екрані телевізора Philips і їду до офісу, в якому мене оточує техніка Philips.

З.: Чи належить Ваш дім до категорії "комп'ютеризованих", де кожен прилад підключений до мережі та постійно підтримує зв'язок із іншими приладами.

В.: Багато людей говорять про це, а наші інженери постійно працюють над цією концепцією. Проте, основним залишається мотто нашої компанії "Чутливість та простота" (Sense and Simplicity) — все чого ми прагнемо — зробити життя споживача приємнішим і простішим. Тому ми не поспішаємо створювати "комп'ютеризований" будинок, хоча й працюємо над цим постійно.

З.: Ви неодноразово стверджували, що деякі продукти є занадто складними для споживача. Вони занадто навантажені професійним жаргоном та потребують звикання для того, щоб ними можна було користуватися.

В.: Я переконаний, що середньостатистичному споживачеві дуже не подобається весь набір спеціальної термінології, який ми зазвичай використовуємо — DVD-RW, +RW, Wi-Fi чи 802.11. Я вірю, що використання більш простих відповідників дає змогу споживачам відчути, що про них справді турбуються і намагаються пояснити про що йдеться в назві товару. Одним з прикладів пояснення, яке вже закладене в назву, є телевізор з плоским екраном. Ми ж не намагаємося обізвати його LCD чи плазма-екран.

З.: Однією зі змін, яка відбулася у Вашій компанії, став продаж відділу комп'ютерних процесорів. В Європі існувало лише три потужних виробники комп'ютерних процесорів — ST Microelectronics, Infineon та Philips. Чому Ви вирішили покинути галузь?

В.: Ще в 1980-му році, кожна велика корпорація повинна була виробляти власні комп'ютерні процесори — а сьогодні це вже більше не обов'язково. Виробництво процесорів стає галуззю в собі — тепер ви можете просто купити все що вам необхідно чи замовити його. Вам не обов'язково самостійно виробляти процесори. Наприклад, сьогодні лише 10% процесорів, які застосовуються у нашій продукції, виробляються на наших заводах.

З.: Чи означає Ваш відхід зі сфери виробництва комп'ютерних процесорів, що Ви не матимете можливості якісно виділитися серед своїх конкурентів.

В.: Зовсім ні, адже конкурентною перевагою є зовсім не процесори. Це лише невеличка деталь у стосунках між конкурентами. Наприклад, якщо говорити про телебачення, то такою конкурентною перевагою є якість зображення. Про ці речі обов'язково слід пам'ятати. Вони завжди залишаються ключовими, не залежно від того, де було створено процесор для обладнання — на нашому заводі, чи на заводі наших колег. До речі, дизайн також відіграє далеко не останню роль.

З.: Отже, новітні технології стають дедалі менш важливими?

В.: Я в цьому переконаний. Сьогодні значення має лише емоційна складова продукту. Споживачеві абсолютно байдуже з чого зроблено продукт і хто є виробником запчастин до того часу, поки продукт викликає у нього позитивні емоції.

З.: Тоді, чому Philips досі не перетворився на маркетингову компанію?

В.: Ми фактично стали нею у галузі споживчої електроніки. Більше того, я переконаний, що конкурентність даної галузі дуже швидко змусить наших колег повторити наш приклад. Іншого способу працювати у цьому бізнесі просто не існує.

З.: В чому полягає нова стратегія?

В.: Останнім часом ми передали на аутсорсінг більшість нашої продукції, яка стосується споживчої електроніки. Ми залишили тільки 8 заводів, які займаються цією діяльністю, та й ті збереглися переважно з логістичних міркувань. 90% виробів створюються іншими компаніями за нашим спеціальним замовленням. Це робить нас набагато більш гнучкими, ніж наші конкуренти.

З.: Тобто фактично Philips перетворився на трейдингову компанію?

В.: Ні! Ми все-ще є набагато більшим, ніж проста трейдингова компанія. Ми володіємо спеціальним інститутом, який розробляє концепції продуктів та відсилає їх субпідрядникам. Отже, основною нашою відмінною рисою від трейдингової компанії чи no-name виробника є наш креативний підхід до розробки, дизайну та маркетингу.

Ярослав Федорак, за матеріалами Spiegel Online.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Освіта проти таланту. Сила творчостіОсвіта проти таланту. Сила творчості
Крок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до метиКрок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до мети
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)