ІНТЕРВ'Ю | Karlin Sloan 17 жовтня 2007 р.

Чи є у Вас навички, необхідні для лідера?

Наставники топ-менеджерів переконані, що лідером можна не тільки народитися, але й стати. Лідерство — це навичка, яку можна набути. І перший крок до цього — мати чітку (не уявну і не надуману!) візію.

Ми неодноразово чули про так званих "вроджених лідерів". Але що, як природа обділила вас генами, необхідними для досягнення успіху? "Дехто народжується лідером, а дехто — стає ним", — переконана Карлін Слоан (Karlin Sloan), яка працювала наставником топ-менеджерів таких компаній як: Allstate, Citigroup, JP Morgan Chase, PepsiCo та багатьох-багатьох інших.

Нова книга Слоан "Мудріше, швидше, краще: Стратегії ефективного, довготривалого та результативного лідерства" (Smarter, Faster, Better: Strategies for Effective, Enduring, and Fulfilled Leadership) може стати хорошим посібником для будь-кого, хто прагне збудувати свою управлінську кар'єру та здобути навички лідера. Нижче наведено уривок інтерв'ю із авторкою.

Карлін Слоан (Karlin Sloan) З.: Яка різниця між управлінням та лідерством?

В.: Безперечно, управління — це частина лідерства. Проте, лідерство передбачає створення стратегії, візії та вміння захопити ними інших людей.

З.: Існує безліч компаній із "візійними лозунгами", які не мають жодного стосунку до реальності. Чи не змушує це ставитися до візії із певною долею цинізму?

В.: Безперечно! Але коли я говорю про візію — я маю на увазі здатність говорити про майбутнє так, наче воно вже настало. Так часто поводиться, наприклад, Стів Джобс. У людській свідомості він створює чітку картинку, яким чином новий продукт змінить світ у цілому та їхнє життя зокрема. Це вроджений талант. Але його можна набути і завдяки навчанню.

З.: Уявімо, що я хочу стати генеральним директором великої світової компанії протягом найближчих 15-20-ти років. Що мені слід робити в першу чергу?

В.: Три дуже важливі речі. По-перше, працювати над створенням та підтримкою стосунків, які дозволять вам рухатися до своєї цілі. Звернути на себе увагу людей, які приймають рішення у вашій компанії, а також тих, хто має вплив поза нею. Існує безліч способів досягнути цього — брати на себе додаткові зобов'язання, шукати можливості для проведення презентацій, стати волонтером, пропонувати нові ідеї і т. п.. Насамкінець, вам слід проаналізувати, що робить вашу компанію успішною і зрозуміти, яким чином ваші навички можуть допомогти компанії стати ще більш успішною.

Досягнути успіху можна і намагаючись повторити чи скопіювати поведінку інших, але чи не краще залишатися собою? Навряд чи у світі з'явиться новий Джек Велш, але цілком можливо, що своїми справами ви зумієте здобути навіть більшої слави, ніж він.

З.: А що робити людині, яка відчуває готовність зайняти вищу лідерську сходинку, але топ-менеджмент компанії не хоче піти їй назустріч і назначає на омріяну посаду іншу людину?

В.: Спробуйте об'єктивно оцінити свою результативність і проаналізувати, чому інші люди вважають вас неготовим зайняти вищу сходинку. Мені якось довелося працювати з одним дуже розумним топ-менеджером. Проте, його проблема полягала в тому, що він говорив дуже швидко, перескакував від ідеї до ідеї, і люди просто плуталися в його думках, не розуміючи, про що йдеться. Нам довелося освоїти новий спосіб спілкування з оточуючими. Після цього мій підопічний нарешті зумів зайняти бажану посаду.

Ще однією причиною, через яку вас можуть не допустити до більш високої посади може стати той факт, що ви турбуєтеся лише про власне зростання і байдуже ставитесь до розвитку компанії. Навіть якщо при цьому ви "на відмінно" справляєтеся зі всіма обов'язками, багато компаній не погодяться зробити вас керівником.

З.: У своїй книзі Ви пишете про те, що великі лідери повинні перестати поводитися наче "експерти" і почати задавати більше запитань. А звідки їм знати, які питання слід ставити?

В.: Лідерам слід задавати такі запитання, відповідь на які не очевидна — змушує людей мислити. Найкращі лідери завжди запитують: "Що нам робити? Куди нам рухатися?" Такі запитання допомагають встановити довіру всередині команди. Окрім того, лідери, які не бояться ставити подібні запитання, завжди відкриті для нових знань і здатні навчатися протягом всього життя. Вони ніколи не думають, що знають все на світі. І це правда!

За матеріалами "Do you have what it takes to be a great leader?", Fortune Magazine.
Скорочений переклад з англійської: Ярослав Федорак, MCUa.





БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
26-27 січня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)
28 січня 2017
Київ, Готель «Мир»
Ділові переговори: технології вашої перемоги (Ірина Головньова)
31 січня — 28 березня 2017
Онлайн-курс
On-line Школа управління: системне навчання керівників (Наталія Павлова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Никогда не ешьте в одиночку и другие правила нетворкингаНикогда не ешьте в одиночку и другие правила нетворкинга
Капитализм по-китайски. Государство и бизнесКапитализм по-китайски. Государство и бизнес
Власть. Почему у одних она есть, а у других нетВласть. Почему у одних она есть, а у других нет
Бла-бла-бла, или Что делать, когда слова не работаютБла-бла-бла, или Что делать, когда слова не работают
Нетворкинг для интровертовНетворкинг для интровертов

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)