ІНТЕРВ'Ю | Garth Saloner 4 червня 2010 р.

Бізнес-лідери наступного покоління

Напруга глобалізації ставить набір нових управлінських запитань перед лідерами бізнесу та МВА-програмами, які випускають цих лідерів. В інтерв'ю, яке наведене нижче, Гарт Селонер (Garth Saloner), декан бізнес-школи при Стенфордському університеті, розповідає про те, яким чином повинна змінитися бізнес-освіта, щоб відповідати потребам нового світу, в якому компанії не матимуть меж, а новітні ринки потебуватимуть все більше та більше кваліфікованих співробітників. Він також розповідає про реформу навчальних програм, ефективне навчання студентів та вплив економічної кризи на бізнес-спільноту.

Гарт Селонер (Garth Saloner)
Гарт Селонер
(Garth Saloner)
З.: Чи вплинула криза на характеристики, які шукають роботодавці у випускниках МВА?

В.: Роботодавці сверджують, що основна потреба для них — це лідерські навички. Іншими словами — особистісні навички чи "людські" навички. Це ті якості, яких так не вистачає менеджерам і які так цінують власники компаній.

Більш спеціалізовані знання, як от теорія фінансів чи бюджетування, стають обов'язковим набором для кожного управлінця, який себе поважає. Вас навіть не розглядатимуть, якщо ви не володієте цими знаннями. Тому дані навички сьогодні доступні дуже широко і безліч постачальників, які пропонують їх, по суті мало чим відрізняються одне від одного. Що ж стосується особистісних навичок, справжнього лідерства, здатності працювати з іншими — такі знання та навички до сих пір вважаються рідкісними і тому попит на них величезний.

Існує набір лідерських навичок, яким неможливо навчитися на парах. Ви можете здобути їх тільки на практиці. Тому зазвичай такі навички виховуються у невеликих групах, яким даються лідерські завдання. І це дуже сильно відрізняється від того, якою була управлінська освіта 15 чи 20 років тому.

З.: У чому полягали реформи навчальної програми, впровадженої Вами?

В.: Насамперед, ми впровадили в програму чверть так званих "перспектив". У цей час ми представляємо студентам дуже широкий набір викликів, з якими вони будуть стикатися, коли стануть управлінцями.

Друга значна зміна — це семінари з критичного та аналітичного мислення.

Третя зміна — це наш підхід до вимог глобальної освіти, в якій кожен студент повинен спробувати себе в праці в країні, де він не зростав і до культури якої ніколи не був причетним.

З.: Яким чином новітні ринки змінюють освіту лідерів?

В.: Ми багато говоримо про Індію та Китай, але, звісно ж, йдеться не лише про Індію та Китай. Південна Африка, Кенія, Танзанія, Гана — також зростають сьогодні шаленими темпами. І звісно ж, вимоги до лідерства у цих країнах також дуже високі. Адже ми шукаємо лідерів, які зможуть швидко розвивати організацію у надзвичайно мінливих та малопрогнозованих умовах.

Доступність управлінських навичок у подібних місцях надзвичайно низька і пропозиція не здатна зрівнятися з попитом. Саме тому такі держави, як жодна інша, потребують правильних лідерів і талановитих управлінців.

Мій колега Джим Пател (Jim Patel) має спеціальний курс для студентів, у рамках якого він відвозить їх у країну, що розвивається. Студенти мають змогу поговорити з людьми цієї країни щодо їхніх незадоволених потреб. Роль студентів у подібному проекті — визначити, які продукти вони можуть запропонувати людям цієї країни, вирішити проблеми постачання та логістики.

З.: Яким чином економічна криза вплинула на бізнес-школи?

В.: На мою думку, криза дала бізнес-школам можливість поглянути на себе в дзеркало і запитати себе: "Чи справді ми виховуємо майбутніх лідерів бізнесу, які зможуть адекватно справлятися зі всіма проблемами?"

Втім, деяким школам та їх студентам було особливо складно справитися з засуджуваннями. Уявіть, що ви студент, який поступає до престижної школи, маючи у мріях лише найкращі бажання та цілі для майбутнього. Ви вмикаєте телевізор і чуєте, як суспільство засуджує вас та бізнес-освіту, стверджуючи, що ви — "частина проблеми, а не її вирішення". Як ви повинні почуватися?

Це входить у конфлікт із самооцінкою та самопочуттям індивідів. Вони не хочуть бути частиною проблеми і зовсім не для цього вони йшли в бізнес-школі. І, на мою думку, мине трохи часу, перш ніж бізнес-школи та студенти навчаться справлятися з цим, а бізнес-освіта поверне собі той високий статус, яким він був до кризи.

За матеріалами "Building the next-generation business leader", The McKinsey Quarterly.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Рік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнигаРік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнига
Сила продуктивності. Як подолати прокрастинаціюСила продуктивності. Як подолати прокрастинацію
ПрокрастинаціяПрокрастинація

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)