ІНТЕРВ'Ю | John Jantsch 11 червня 2010 р.

Джон Янч про створення реферального рушія для вашого бізнесу

Джон Янч (John Jantsch), наставник у сфері маркетингу та цифрових технологій та автор кількох бізнес-книг, у тому числі й найостаннішої "Реферальний рушій: Як навчити бізнес просуватися самостійно" (The Referral Engine: Teaching Your Business to Market Itself). В інтерв'ю, яке наведене нижче, він ділиться деякими практичними порадами щодо створення продуктивного реферального рушія для бізнесу.

Джон Янч (John Jantsch)
Джон Янч
(John Jantsch)
З.: Наскільки важливими є реферали на сучасному ринку? Чи змінилася їхня цінність протягом останніх кількох років?

В.: Реферали завжди були дуже важливою ланкою у бізнесі компанії. Оскільки сьогодні стає все складніше доносити своє повідомлення до потенційних покупців традиційними методами — то й цінність рефералів зростає.

З.: Відомо, що реферальне та вірусне просування — одні з найефективніших інструментів, які підвищують видимість вашого бізнесу. Чому ж до сих пір існують люди, які вагаються використовувати ці методи?

В.: Я чув багато причин, включаючи й ту, що використання рефералів — це як прохання про допомогу, як жебрацтво. Але на мою думку, насамперед проблема полягає в тому, що власник бізнесу сам сумнівається у цінності, яку його бізнес приносить клієнтові. Якщо ви на 100% переконані, що ваш продукт надзвичайно цінний, тоді ви шкодите своєму клієнтові, якщо не рекомендуєте йому свій продукт. І немає нічого поганого в тому, щоб задоволені клієнти допомагали вам розповсюджувати ваші продукти. З.: У своїй книзі Ви згадуєте, що створення реферального рушія вимагає від людей бізнесу "тотального переосмислення" їхніх маркетингових стратегій. Яким чином вони можуть переосмислити ці стратегії?

В.: Перш за все потрібно звузити свій маркетинговий фокус, орієнтуватися на ідеальних клієнтів та максимально комунікувати з ними. Саме ідеальні клієнти повинні стати тими людьми, які допомагають іншим клієнтам знаходити вас. Окрім того, ви повинні навчитися створювати освітній матеріал для клієнтів, який допоможе їм продавати ваші продукти чи сервіси.

З.: Деякі компанії, які пропонують професійні послуги, стверджують, що їхні послуги занадто складні, щоб їх могли продавати випадкові люди. Яким чином полегшити освітній процес?

В.: Якщо ваша пропозиція наскільки складна, як же ви зможете пояснити її клієнтові? А може справа не в споживачеві, а у вашому повідомленні? Знайдіть спосіб спростити його настільки, наскільки це взагалі можливо.

З.: Коли ви прагнете залучити реферала, з чого ви починаєте розмову?

В.: Залежить від того, з ким ви ведете розмову. Якщо це клієнт — можна почати з огляду результатів, які ви отримали. Поцікавитися, хто, на думку клієнта, може потребувати подібних послуг та подібних результатів.

Якщо це стратегічний партнер, можна розпочати із запитання про найкращі способи представлення партнерського бізнесу вашим клієнтам. Стратегічний партнер, відповідно, також повинен знати ваш бізнес достатньо добре, щоб запропонувати ваші послуги відповідним людям.

З.: Яку помилку найчастіше роблять бізнеси, які вдаються до реферальної системи?

В.: Найбільша помилка — це бажання повністю зосередити всі свої думки та плани на клієнтах. Найбільша можливість — орієнтуватися не тільки на клієнтів, але й на стратегічних партнерів, які допоможуть розповсюджувати ваші продукти або сервіси.

З.: Якби ви могли дати консультантові лише одну пораду щодо стоврення хорошої реферальної системи, що це була б за порада?

В.: Зробіть рефералів частиною свого бізнесу. Нехай вони отримують додаткові переваги і винятковий досвід взаємодії з вами. Адже тільки в такому випадку вони погодяться представляти вас іншим — своїм колегам та друзям, які також можуть потребувати ваших послуг.

За матеріалами "John Jantsch on Building a Referral Engine for Your Business", Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
20-21 жовтня 2017
Одеса
Системне управління бізнесом, або Як навести порядок у своїй компанії (Ігор Сокуренко)
24 жовтня 2017
Харків, Premier Palace Hotel Kharkiv
SelfMadeMan: самоменеджмент і самомотивація (Радислав Гандапас)
25 жовтня 2017
Київ, Готель «Мир»
Активні продажі: система гарантованого залучення клієнтів (Наталія Дегтярьова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
О чем думают экономисты. Беседы с нобелевскими лауреатамиО чем думают экономисты. Беседы с нобелевскими лауреатами
Воплощение идей. Как преодолеть разрыв между видением и реальностьюВоплощение идей. Как преодолеть разрыв между видением и реальностью
Как очаровывать людей. Искусство влиять на умы и поступкиКак очаровывать людей. Искусство влиять на умы и поступки
Кради как художник. 10 уроков творческого самовыраженияКради как художник. 10 уроков творческого самовыражения
Как лгать при помощи статистикиКак лгать при помощи статистики


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)