ІНТЕРВ'Ю | Jordan Ayan 23 серпня 2012 р.

Креативність на вимогу
Інтерв'ю з Джорданом Аяном

Джордан Аян (Jordan Ayan), експерт з питань креативності та автор книги "10 способів звільнити свій дух креативності та відшукати великі ідеї" (10 Ways to Free Your Creative Spirit and Find Your Great Ideas), ділиться своїми думками щодо цієї надзвичайно складної сфери та пояснює, чому саме креативність стала однією з найважливіших персональних та бізнес-стратегій процвітання та успіху.

Джордан Аян (Jordan Ayan)
Джордан Аян
(Jordan Ayan)
З.: Чи існують якісь розповсюджені міфи про креативність?

В.: Один із найбільш розповсюджених міфів полягає в тому, що тільки особливі і обдаровані люди можуть бути креативними, тоді як більшості не притаманний цей талант. Цей міф дуже далекий від правди: насправді кожен має величезний креативний потенціал, про який навіть не здогадується.

Люди вважають креативність формою мистецтва, а не бізнес-інструментом. Але на мою думку це всього лише ще один міф, тому що саме креативність — це та сфера, з якої зазвичай починається прибуткове зростання більшості компаній.

З.: Від консультантів частенько вимагають бути креативними "на вимогу". Але як розкрити свій креативний потенціал, якщо на вас тисне дедлайн?

В.: Насправді креативність часто розкривається більш глибоко під тиском дедлайну, ніж якщо людина має необмежену кількість часу. Звісно — це добре, якщо ви можете віддаватися думкам скільки завгодно часу. Але на практиці виходить так, що в таких умовах мозку важко сфокусуватися на чомусь конкретному.

Основною ж перешкодою для креативності, і особливо у консалтингу, є звичка покладатися на те, що працювало у минулому. Часто консультанти не хочуть заглиблюватися у нову проблему і намагаються використати рішення, яке спрацювало в минулому. Наслідки таких дій — цілком передбачувані.

Ви можете розвивати свої навички, базуючись на попередньому досвіді, і це прекрасно, особливо, якщо перед вами встановлений чіткий дедлайн. Але при цьому вам потрібно навчитися поглиблювати і розширювати свій досвід, вносячи зміни у те, що ви робили раніше — таким чином и розвиваєтесь і ростете як професіонал.

З.: Чи може досвід інших людей, а точніше той факт, що вони "вже бачили це в минулому" робити їх більш лінивими?

В.: Значною мірою так! Мені навіть довелося зіткнутися з цим на власному досвіді, коли дві компанії попросили мене допомогти їм з вирішенням певних "проблем". Я проаналізував ситуацію і побачив, що ці проблеми дуже схожі за своєю структурою, тож я помилково вирішив, що зможу випрацювати одне рішення, яке задовольнить обидві компанії.

Тепер я знаю, що кожна проблема, навіть якщо вона виглядає дуже схожою на ту, з якою ви стикалися в минулому — є особливою і унікальною. Якщо ви хочете бути успішним консультантом, ви не можете просто взяти готове рішення і використовувати його у кожній "типовій" ситуації. Вам доведеться кожного разу заглиблюватися у проблему клієнта та формувати нове розуміння, тим самим розширюючи свої знання.

З.: А як клієнти сьогодні ставляться до ідей, запропонованих консультантами?

В.: Сьогодні клієнти перебувають у пошуках не просто унікальних рішень та ідей, а намагаються знайти такі рішення, які принесуть значну цінність для організації,… ідеї, які працюватимуть не лише на папері, але й на практиці. Ідея без реалізації нічого не коштує.

З.: Якщо ви зіткнулися із дуже складною проблемою і не можете знайти рішення, який найкращий спосіб чи техніка для "розблокування" свого розуму?

В.: Я приймаю душ… Всі найкращі ідеї справді приходять до мене у душі. Поділюся з вами однією таємницею: в моєму будинку вмонтовано не один, а одразу два бойлери, щоб я мав змогу більше часу проводити в душі. А в душі я використовую водонепроникний записник, схожий на той, що використовують водолази, щоб мати змогу нотувати свої думки.

Брейнштормінг, в якому бере участь кілька осіб — це ще одна надзвичайно ефективна техніка, якою я постійно користуюся для "розблокування" мозку.

З.: Насамкінець, поділіться будь-ласка переліком книг, які Ви прочитали останнім часом?

В.: На думку спадає чотири книги: "Ера духовних машин" (The Age of Spiritual Machines) Рея Карцвейла (Ray Kurzweil), чудова книга, яка розповідає, що відбуватиметься із комп'ютерами в майбутньому та що буде, коли вони перевершать людський інтелект; "Нація вільних агентів" (Free Agent Nation) Деніела Пінка (Daniel Pink), яка розповідає про незалежних працівників та яким чином вони змінять наше життя; "Інновації 24/7" (24/7 Innovation) Саллі Гельгесен (Sally Helgesen), яка розкриває стратегії пошуку балансу в новому світі; та "Виживання не достатньо" (Survival is Not Enough) Сета Годіна (Seth Godin), в якій йдеться про еволюційну біологію, що допомагає розвивати чудові нові ідеї для розвитку бізнесу.

За матеріалами "Jordan Ayan: Creativity on Demand", Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Тригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бутиТригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бути
Давати і брати. Революційний підхід до успіхуДавати і брати. Революційний підхід до успіху
Розум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрівРозум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрів

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)