ІНТЕРВ'Ю | Mark Parker 14 грудня 2012 р.

Як Марк Паркер, CEO Nike, справляється із постійними змінами

Найкреативніший генеральний директор у світі стверджує, що культура Nike ідеально підходить для непередбачуваної і мінливої ери бізнесу.

Марк Паркер (Mark Parker)
Марк Паркер
(Mark Parker)
"Останнє, чого ми хочемо, — признається генеральний директор Nike Марк Паркер (Mark Parker), — це перетворитися на велику неповоротку компанію, яка вірить, що одного тільки її логотипу на будь-якому продукті достатньо, щоб люди захотіли його купити".

Марк Паркер не відповідає традиційним уявленням про те, як повинен виглядати генеральний директор великої компанії. Звісно, йому притаманна впевненість у власних силах і він дуже конкурентоспроможний. Але йому більше подобається прислухатися до інших і рефлексувати, ніж нав'язувати комусь свою точку зору.

Бізнес прискорюється

"Все навколо прискорюється, — говорить Паркер. — Швидкість перетворилася на один із невід'ємних атрибутів цього світу. Всі ми пов'язані завдяки цифровим технологіям, і все навколо змінюється дуже швидко".

Саме така атмосфера притаманна культурі Nike. Управлінські підходи тут не виникають тільки через навчання чи прочитання бізнес-книг. Вони більш інтуїтивні і народжуються через культуру та спорт. При цьому персонал компанії постійно шукає способи для подальшого вдосконалення.

"Компанії та люди дивляться на темп змін як на виклик чи перешкоду, — додає Паркер. — Ми ж сприймаємо його як можливість для розвитку".

Чи може в еру швидких змін великий розмір організації стати недоліком для компанії?

"Не думаю, що розмір компанії обов'язково повинен впливати на її здатність до адаптації, — відзначає Марк. — Ми й самі є великим глобальним брендом. Ми маємо безліч ресурсів. Але при цьому ми намагаємося розділити бізнес на підрозділи, які могли б ефективно реагувати на потреби споживачів і швидко змінюватися відповідно до цих потреб".

Втім, керівник Nike визнає, що розмір дійсно іноді може призводити до ускладнень: "У великій компанії процеси часто починають гальмуватися. Складається враження, що разом зі зростанням компанія втрачає здатність адекватно реагувати на те, що відбувається навколо. Іноді розмір та успіх вдихають у компанію хибне переконання, що вона знайшла формулу "вічного двигуна" і більше не може "втратити ринок".

Згори-донизу чи знизу-вгору?

"Ми дотримуємося змішаного підходу, — признається Паркер. — Традиційний підхід згори-донизу є занадто архаїчним. Сьогодні його просто неможливо дотримуватися. З іншого боку, не можна сказати, що всі наші ініціативи виникають "внизу".

Іноді компанії необхідно рухатися швидко і впевнено. Досягнути цього можна тільки якщо спускати певні ініціативи зверху. Ідеї можуть виникати і на нижніх рівнях, але управління та підтримка повинна надходити згори. Сам керівник Nike зазвичай знайомиться з ідеями, які надходять знизу, прогулюючись коридорами компанії та спілкуючись із лінійним персоналом.

Як зробити вибір у світі безкінечних можливостей?

"Це один із найбільших викликів, — визнає Паркер. — Ми вважаємо себе організацією, яка має дуже багато ідей. Сьогодні перед нами відкривається більше можливостей, ніж будь-коли раніше. Як же вибрати? Єдиний спосіб — змиритися з тим, що ви можете зробити помилку і завжди бути готовими змінити свій вибір".

"Ви не можете завжди з точністю передбачати переможців, — продовжує він. — Я завжди задаю дуже багато запитань і даю час своїй команді обдумати кожен з варіантів. Я ніколи не говорю: "Зробіть це" чи "Зробіть те". Я не мікроменеджер. Я в це просто не вірю. У Nike працюють надзвичайно розумні і кваліфіковані люди. Вони знають, що робити".

Як створити сучасну команду лідерів?

Паркер визнає, що перфекціонізм у мінливому світі просто неможливий. "Ми не можемо завжди бути правими", — говорить він, посміхаючись. Але до тих пір, поки люди будуть відкрито ставитися до змін, замість того, щоб боротися з ними, компанія буде рухатися у правильному напрямку. "Ми намагаємося пришвидшувати зміни, замість того, щоб протистояти їм, — пояснює Марк. — Якщо ви бачите перед собою можливість, яку так довго чекали — хапайтесь за неї без зволікання!"

За матеріалами "How CEO Mark Parker Runs Nike To Keep Pace With Rapid Change", Fast Company
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
22 лютого 2017
Київ
Оцінка персоналу від А до Я (Оксана Кондратенко)
23-24 лютого 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління проектами (Олег Андрієнко)
23 лютого 2017
Київ, Клуб експортерів
Путівник з експорту солодощів і снеків у Китай (Чжан Пей-Ень, Геннадій Шепелєв)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Важно не то, кто ты есть, а то, кем ты хочешь статьВажно не то, кто ты есть, а то, кем ты хочешь стать
Хватит мечтать, займись делом! Почему важнее хорошо работать, чем искать хорошую работуХватит мечтать, займись делом! Почему важнее хорошо работать, чем искать хорошую работу
Принцип Питера, или Почему дела идут вкривь и вкосьПринцип Питера, или Почему дела идут вкривь и вкось
К черту все! Берись и делай!К черту все! Берись и делай!
Бизнес в стиле Romantic. Отдавай все, не считаясь ни с чем, чтобы создать нечто более великое, чем ты самБизнес в стиле Romantic. Отдавай все, не считаясь ни с чем, чтобы создать нечто более великое, чем ты сам


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)