Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


ІНТЕРВ'Ю | Steven Elop 25 лютого 2013 р.

Стівен Елоп, CEO Nokia: «Тільки вперед!»

Канадієць Стівен Елоп очолив Nokia у вересні 2010-го. А вже через п'ять місяців пригорнув загальну увагу, оголосивши про припинення розробки народженої в Nokia платформи нового покоління для Windows Phone (яку, до речі, створив його колишній працедавець). Проте, найголовніше — це масштабні зміни, які Елоп взявся запроваджувати. Чи вдасться йому кардинально трансформувати компанію? Яким він бачить майбутнє Nokia? На ці на інші запитання Стівен Елоп (Steven Elop) відповів в інтерв'ю для CNET.

Стівен Елоп (Steven Elop)
Стівен Елоп
(Steven Elop)

Як змінилася корпоративна культура Nokia за період Вашого керівництва?

Кожного разу, коли я заходжу у різні підрозділи, щоб порозмовляти з людьми, знаю напевно: там щось відбувається. Усі в компанії усвідомлюють — з кожним днем нам потрібно працювати наполегливіше, при цьому пам'ятаючи, що часу на реалізацію задуманого — все менше. Ми повинні ставити під сумнів усе, що робить кожна людина в компанії. І робити це постійно, не зупиняючись ані на мить. Сьогодні розробники працюють над низкою нових продуктів, а завтра — продукуватимуть щось ще новіше. Хай наразі новинки ще не матеріалізувалися, але повсюди відчувається піднесеність. Врешті-решт, найголовніше — це мотивувати людей на створення несамовитих продуктів.

Коли процес розробки Lumia 920 наближався до фінішу, я майже з рук не випускав телефон. Постійно щось обговорював з членами проектної команди.

Відчувається, що свідомість людей змінюється. Стверджується розуміння нагальності — того, що ми повинні просуватися вперед, не зупиняючись… Крім всього, вкрай важливо зрозуміти, що і як відчувають наші споживачі. Тож ми мусимо постійно вислуховувати їх. Чого вони насправді потребують? Як сприймають нас як компанію? Як ми реагуємо на потреби клієнтів? Чи робимо це достатньо швидко? Як саме ми втілюватимемо в життя сміливі кроки, що задумали? Що необхідно вчинити, аби кардинально змінити теперішню конкурентну ситуацію?

Із того, що я спостерігаю в компанії, рух уперед значно прискорився. Першу модель Lumia було зроблено швидше, ніж будь-який інший телефон за всю історію компанії. Проте, у кожній організації є речі, які не варто змінювати. Коли я прийшов в компанію, то одразу поставив запитання до працівників: що, на їхню думку, не можна рухати. Вони відповіли — потрібно зберегти це особливе відчуття, що ми не лише продаємо телефони, але робимо щось насправді значуще для суспільства. Допомагаємо людям спілкуватися, робимо Інтернет доступним ще для мільярда користувачів. А, загалом, сприяємо прогресу людства.

Що в Nokia здивувало Вас найбільше?

Неймовірна кількість "необроблених алмазів". Море досконалих технологічних розробок, міріад нових ідей. Але усе це не було ефективно виведено на ринок. Отже, ми зайнялися "шліфовкою алмазів". Сьогодні наш портфель патентів — це сузір'я новацій, які створювалися у компанії впродовж років.

Звісно, якщо тривалий час гроші до вас течуть рікою, проблем навряд чи вдасться уникнути. Ви починаєте вважати себе найсильнішим та найпотужнішим. При цьому найпідступнішою є впевненість у тому, що ви знаєте набагато більше, ніж насправді. Тоді дуже важко відчути, що надходить час принципово нової, «підривної» технології. Одна з речей, котрі я змінив, — це спосіб конкурування з провідними гравцями.

А як Ви адаптувалися до життя у Фінляндії?

Насправді, це було вкрай просто. Адже культури Фінляндії та Канади напрочуд схожі. Можливо, певною мірою тому, що обидві країни зростали в тіні своїх потужних сусідів. Крім всього, у Фінляндії ти відчуваєш справжню пристрасть до досконалості — до чудових продуктів та високоякісного ремісництва.

І знаєте, Фінляндія — лише частина світу Nokia. Бо, насправді, це одна з небагатьох по-справжньому глобальних компаній. Тому пристосовуватися до Nokia означає адаптуватися до світового бізнесу.

А чому Windows Phone? Чому ви зробили ставку саме на цю операційну систему?

Найважливіше для нас — диференціюватися. Отже, треба було прийняти рішення, котре б дозволило чітко відрізнитися від інших гравців. В основі диференціації Lumia 920 — інновація, створена у Nokia. Але є ще один потужний механізм відмінності, який полягає у тому, що це пристрій Windows. Крім того, це також стратегічне рішення щодо партнерства с оператором.

Десь два роки тому ми серйозно замислилися на таким питанням: у разі вертикальної інтеграція гравців, котрим під силу у стислі терміни виводити продукти на ринок, їхні позиції могли б бути доволі міцними. Саме це і продемонстрували Samsung та Android. Якщо б ми почали грати на цьому полі занадто пізно, диференціюватися було б вкрай важко. Натомість, наразі нам це вдалося. Хоча головна боротьба за ринкову частку ще попереду, ми вже здобули непогані позиції. Адже люди сприймають нас як альтернативний варіант.

Як продається Lumia 920?

Ми однозначно задоволені. У підрозділі продажу — піднесені настрої. Хоча й розчарування теж не бракує, бо поставки наразі обмежені. Зараз наші зусилля сфокусовані на розширенні дистрибуційної мережі. Ще у вересні ми проголосили, що Lumia 920 — це найбільш інноваційний телефон з усіх, які є в наявності. І сьогодні ми готові присягнутися під цією заявою.

Зараз кожна людина у Nokia відчуває гордість — гордість за те, що ми робимо щось вражаюче. І це по-справжньому надихає.

Чому в разі Lumia 920 Ви поставили виключно на AT&T? Чи не доцільніше було б максимально розширити клієнтську базу?

Вихід на вузький сегмент ринку дає нам найкращі результати, — це один із висновків, який ми зробили під час першого запуску. Так, ми беремо продукт та стартуємо тільки з одним оператором. На цьому ринку маркетингові субсидії та гроші, вкладені у маркетинг, мають неабияку вагу. Ми підказуємо, аби нас представляли як культовий продукт, та використовуємо субсидії для того, щоб знизити ціни до конкурентоспроможного рівня. Крім всього, це також дає нам доступ до ресурсів торгівельних мереж. Можливо, ми повторимо аналогічний вихід у партнерстві з іншим оператором. Наразі ми відновили стосунки з Verizon.

Чи це означає, що телефон-флагман для Verizon у процесі розробки?

Спільно з Verizon ми запланували багато чого цікавого.

Сервіс «Карти» перебуває у центрі уваги вашої управлінської команди. Чому це так важливо для Nokia?

Google відповідає на запитання «що?», Facebook — на запитання «хто?». Втім, в епоху мобільності найголовнішим є запитання «де?». Ми прагнемо зрозуміти, де знаходимося, хто — навколо нас, і як ми потрапили у це місце.

У майбутньому з'являтиметься дедалі більше прикладних програм, орієнтованих на нашу мобільність. Програми навігації — це найпростіший приклад. Our City Lens — приклад програми іншого типу: вона працює виключно завдяки мобільності та дислокаційній платформі.

Широта охоплення — дуже важлива. Щоразу, коли хтось з допомогою карти вивчає транспортні потоки і генерує інформацію щодо цього, він робить внесок у суспільне благо.

Чи не відчуваєте Ви, що втратили можливість скористатися з проблеми з Apple Maps, запропонувавши iOS версію сервісу «Карти Nokia»?

Ми щойно розпочали працювати над iOS. Зараз ми маємо лише прикладну програму HTML5, що спричиняє певні обмеження. Apple вирішила її використовувати як альтернативу своїм картам.

Ця битва за «де?» тільки починається. Можливостей її виграти — чимало. Це як раз випадок, коли конкуруватимуть лише декілька основних гравців. Один із них — Google, а інший — ми.

А що заважає Вам спокійно спати вночі?

Це думки, як задовольнити потреби наших клієнтів. Прокручую в голові кожну деталь того, що їм до вподоби. Думаю, як найкраще мотивувати наших працівників, як спонукати їх повною мірою усвідомити, що наша мета — служіння споживачам. Уявляю, як заходжу в магазин, щоб переконатися, що працівники в змозі докладно розповісти про кожний продукт. Адже, якщо ми потрафимо роз'яснити сутність наших продуктів та продемонструвати їхню високу якість, ми будемо дуже успішними. Зараз головне для нас — подолати перепону, що відділяє нас від наших споживачів.

За матеріалами "Nokia CEO: We have to move with more urgency", CNET.


I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Убедительное письмо. Как использовать силу словУбедительное письмо. Как использовать силу слов
Триггеры. Формируй привычки — закаляй характерТриггеры. Формируй привычки — закаляй характер
Меньше, но лучше. Работать надо не 12 часов, а головойМеньше, но лучше. Работать надо не 12 часов, а головой
Доктрина шокаДоктрина шока
Искусство замечать. Секреты наблюдательности истинных лидеровИскусство замечать. Секреты наблюдательности истинных лидеров

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)