ІНТЕРВ’Ю | Nick Craig 27 листопада 2018 р.

Мета як плацдарм для дієвого лідерства

Декларація про місію — це дуже добре; ще краще, якщо працівники мають посібники, де чітко роз’яснюється її зміст. Але що є по-справжньому важливим — так це мета, яка лежить в основі цього. Про це пише засновник Core Leadership Institute Нік Крейг (Nick Craig) у своїй новій книзі «Leading from Purpose: Clarity and the Confidence to Act When It Matters Most» («Лідерство, яким рухає мета. Ясність та впевненість: що потрібно, аби діяти, коли це надзвичайно важливо»).

Мета як плацдарм для дієвого лідерства Після 10 років спілкування з 10 тис. керівників Крейг переконався, що:

«Для 95% з них справа полягла не в тому, щоб залишити посаду та піти працювати в Save the Children…. Найважливіше — це усвідомлення присутності мети в кожній миті. І вже за керівником залишається рішення — використовувати мету як основу свого лідерства або ні».

Крейг розповів про основні ідеї своєї книги в радіопрограмі Knowledge@Wharton radio show.

Як випливає із Вашої книги, мета — це чи не єдина константа у мінливому світі.

Я працюю з дуже різними організаціями — і з такими компаніями, як Ben & Jerry’s, і з диджитал-банком в Амстердамі, який має 5 тис. працівників, веду програми у Вартоні та Вест-Пойнт. І повсюди чую: нам потрібно щось, на що можна було б спертися.

Тобто мета — це єдине, що не змінюється, й тому може стати для нас міцною опорою. Думаю, для кожного розуміння своєї цілі — це «ключі від королівства». А для лідерів те, що вони роблять та як підходять до цього, є, власне, особистим «підписом». У певному сенсі це і є відображенням мети, яку вони мають.

Мета — це єдине, що не змінюється, й тому може стати для нас міцною опорою

Напевно, відчуття мети має особливу значущість у військовій сфері.

Коли я тільки збирався проводити курс у Вест-Пойнті — в мене були сумніви. Думав, чи взагалі це доречно. Але учасники сприйняли ідею програми дуже серйозно. Бо практично в кожного дуже сильно виражена така цінність, як служіння. Коли ж мета поєднується зі служінням — цілком змінюється погляд на кар’єру. В них зовсім інше сприйняття успіху. Найважливіше — не те, де можна заробляти найбільше...

Цікаво, що в багатьох особистих місіях військових фігурувало слово «любов». Спочатку це мене неабияк здивувало. Але якщо любов до своєї країни не є метою індивіда, готового віддати за неї життя, то, напевно, він неправильно обрав фах.

Ви вірите в те, що мета набирає особливої сили, якщо скеровує нас як в бізнесі, так і в особистому житті. Не могли б Ви це пояснити?

Не можна взяти та відключити свою мету. Просто в різних контекстах ви по-різному її висловлюєте. Коли знаходитеся разом зі своїми дітьми чи друзями — в один спосіб, а на засіданні правління — в цілком інший. Але водночас ви можете привнести до ситуації щось, чого не можуть запропонувати решта людей, які мають таку ж кваліфікацію, як і ви. Це «щось» і є ваша мета.

У моєму розумінні мета — це наше бачення «свого» світу. В основі цього — чарівні миті з нашого дитинства або непрості періоди життя. Адже кожна людина по-різному реагує на схожі обставини.

Мета — це мовби нить, що простирається крізь ціле життя. Те, що залишається незмінним, коли навколо змінюється все. Але більшість із нас не усвідомлюють — у чому полягає сутність нашої мети. Зрозумівши це, ви «намацаєте» ґрунт для свого лідерства.

Мета — це мовби нить, що простирається крізь ціле життя. Те, що залишається незмінним, коли навколо змінюється все

Як таку інтерпретацію мети можна застосувати в бізнесі?

Більшість культових брендів — скажімо, Lego, Amazon, Starbucks, Apple чи Southwest Airlines — «стоять» на меті своїх засновників. Я працював із Джостайном Солхеймом (Jostein Solheim), CEO Ben & Jerry’s. Його метою було допомагати людям, які в процесі досягнення значущої для себе цілі раптово втрачали шлях, стикаючись із сум’яттям чи неясністю. Маючи таку мету, ви відчуватимете себе найщасливішою людиною, навіть якщо під ногами розкривається прірва.

Leading from Purpose: Clarity and the Confidence to Act When It Matters Most (Лідерство, яким рухає мета. Ясність та впевненість: що потрібно, аби діяти, коли це надзвичайно важливо)
» Докладніше на Amazon
Після 24-місячної трансформації Солхейм вже майже пішов з Ben & Jerry’s, але пригадав свою мету і сказав: «Ні. Я залишаюся». Він залишився на вісім років і за цей час збільшив вартість бізнесу з півмільйона до мільйона доларів та дарував нам знаковий бренд. Цього не було б, якби він свого часу прийняв пропозицію щодо просування, від якої, можу вас запевнити, 99,999% з нас ніколи б не відмовилися. Але Солхейм дуже чітко усвідомлював свою мету й тому залишився на сцені та «співав свою пісню».

Звісно, він не сам все це зробив. Я розмовляв із членами управлінської команди. І кожний з них вразив мене глибиною відчуття мети. Вони вірять у те, що їхня ціль — не продавати морозиво, а змінювати світ. Тільки уявіть, що зустрілися дві людини, які мають цілком протилежні погляди на аборти, політику або будь-що інше. Ви даєте їм морозиво і в них зав’язується нормальна розмова.

А як ідея мети проявляється в Lego?

Я багато працюю з керівниками з різних країн світу. Одна із речей, які ми робимо, — це допомагаємо їм подумки повернутися в дитинство та пригадати деякі неповторні миттєвості, які вони пережили ще до того, як всі навколо починали їм казати — ким саме потрібно бути.

Для багатьох із них чарівництво втілювалося в Lego. Навіть не можу пригадати, скільки людей у декларації про особисту мету вжили слово «Lego». Один індивід написав, що хотів стати поетом Lego, якій допомагає людям зв’язати розум і серце. Для іншого метою було збудувати гелікоптер Lego, якій би міг літати. У цьому сенсі даний бренд несе в собі істинну знаковість.

Мета Lego — дати змогу дітям стати інженерами та вченими — «відкрити двері» до цієї частини свого «я». Що мені дуже подобається робити в Lego — так це допомагати членам HR та деяких інших груп чіткіше зрозуміти свою мету та знайти спосіб пов’язати її із організаційною ціллю.

Але як все це піднести на наступний рівень? Зараз всі виробники іграшок переживають не найкращі часи. Lego, як і будь-яка інша компанія, змінюється та відкриває для себе, що відбуватиметься далі. Але при цьому їхня мета не змінилася. Вона служить для них найпотужнішим компасом, з усіх які тільки можуть бути.

Мета не дає вам відхилитися від того, що потрібно робити. Проте, загрузнувши в сьогоденні, ви забуваєте про мету. Наприклад, IKEA має чудову ціль — зробити доступне для небагатьох доступним для всіх. На жаль, вони забули про інтернет. І зненацька їхні продажі різко скоротилися, бо конкуренти змогли дуже ефективно використати мережу. А IKEA занадто сфокусувалася на досвіді, які отримують споживачі в магазинах. Хоча ж це немає нічого спільного з її метою. У підсумку вони зрозуміли, що втратили зв’язок і що інтернет допоможе їм наповнити мету новим змістом.

Ви пишете про те, що інтернет відкриває нову добу мети. Що це означає?

Десять років ніхто крім мене не займався питанням мети. Зараз достатньо повернути голову і чуєш, що хтось говорить про мету. Чому це так важливо? Думаю тому, що в кожній організації рівень невизначеності кардинально зріс.

Я не знаю жодної компанії, в якій стратегічний план залишався б актуальним більш ніж два роки... А вибрана тактика зникає так само швидко, як і пташине щебетання зранку. Напевно, зараз дуже складно працювати в автомобільній галузі. Що ми продаватимемо через десять років? А що купуватимемо?

І в банках, і в інших структурах часові горизонти стискаються все сильніше. Але ви мусите мати точку, звідки поведете за собою людей. Всі ми потребуємо твердої впевненості, на якій можна було б стояти. Зараз мета стає єдиним, що не зазнає змін — для вас, як індивіда та як лідера, і для цілої організації.

За матеріалами "Do You Lead with Purpose?", Knowledge@Wharton.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
19-20 грудня 2018
Київ
Управлінський облік. Фінанси. Бюджети
20 грудня 2018
Київ
Результативні продажі по телефону із задоволенням
16 січня 2019
Київ
Управління відділом продажів

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
50 великих книг об успехе50 великих книг об успехе
Мастерство общения. Как найти общий язык с кем угодноМастерство общения. Как найти общий язык с кем угодно
Разговор по существу. Искусство общения для тех, кто хочет добиваться своегоРазговор по существу. Искусство общения для тех, кто хочет добиваться своего
Правила самоорганизацииПравила самоорганизации
Капитализм по-китайски. Государство и бизнесКапитализм по-китайски. Государство и бизнес


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.




bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)