ІНТЕРВ’Ю | Jeffrey Pfeffer 8 грудня 2022 р.

Правила влади від Джеффрі Пфеффера, які допоможуть вам домогтися свого

Професор Стенфордського університету Джеффрі Пфеффер (Jeffrey Pfeffer) у своєму інтерв’ю для McKinsey ділиться порадами, як здобути владу через ресурси, репутацію та зв’язки.

На жаль, каже Пфеффер, світ не є справедливим і чесним. Але замість того, щоб виходити з кар’єрної гри «ще до того, як ви почали грати», він пропонує нові способи змінити правила гри для тих, хто прагне посилити свій вплив. У черговому випуску Author Talks Саймон Лондон (Simon London) з McKinsey Global Publishing розмовляє з професором Джеффрі Пфеффером про його нову книгу «7 Rules of Power» («7 правил влади»).

Правила влади від Джеффрі Пфеффера, які допоможуть вам домогтися свого

Що таке влада і які її основні джерела?

Я б визначив владу як здатність домагатися свого у спірних ситуаціях. Різні люди та різні функції матимуть різні перспективи, різну інформацію та різні точки зору. Майже кожне рішення буде певною мірою оскаржуватися, тому влада — це здатність домагатися свого у спірних ситуаціях.

Існує ряд джерел влади. Одним із очевидних — або, можливо, не дуже очевидних — джерел влади є контроль над ресурсами. Чи маєте ви контроль над бюджетом? Чи контролюєте ви нерухомість? Чи контролюєте ви фізичні заводи? Ресурси дуже важливі.

Іншим джерелом влади є соціальні відносини: мережі, які ви побудували і які у вас є. Управлінське лідерство часто визначається як досягнення цілей за допомогою інших людей. Отже, одним із джерел влади є те, скільки людей ви знаєте. Скільки людей перебуває у вашій сфері впливу, так би мовити.

Третє дуже важливе джерело влади, яке, на мою думку, люди іноді недооцінюють, — це те, як ви себе проявляєте. Чи здатні ви діяти і говорити з позиції сили? Чи ви проявляєте себе в переконливій манері? Багато авторів пишуть про так звану «присутність керівника». Я думаю, що те, як ви виглядаєте і як ви говорите, є дуже важливим джерелом влади.

Іншим важливим джерелом влади, звичайно, є ваш особистий бренд. Так само, як Coca-Cola, Tesla та інші компанії мають бренди, так само і люди мають бренди. Йдеться про те, створили ви собі репутацію чи ні. Якщо вас сприймають як потужного, ефективного, результативного лідера, це стає пророцтвом, що самоздійснюється — хороші люди хочуть працювати з вами, інвестувати у вас, купувати у вашої компанії. Це також стає важливим джерелом влади.

Як використовувати владу на благо?

Влада — це інструмент. Її можна використовувати для добра. Вона може бути використана для зла. Але не плутайте те, що владу іноді використовують для зла, з тим, що вона власне є злом.

Люди, які найбільше потребують розуміння влади та розвитку своїх владних навичок, — це люди, які походять із середовища або мають характеристики, які зазвичай ставлять їх у невигідне становище.

Досі, на жаль, існує дискримінація щодо жінок. Існує дискримінація щодо людей з іншим кольором шкіри. Люди з нижчих соціально-економічних класів зазвичай починають у невигідному становищі; і це ті люди, які найбільше потребують владних навичок, тому що вони починають не з 50-ярдової лінії, якщо ми скористаємося футбольною метафорою. Їм доводиться долати найбільше перешкод, щоб досягти кар’єрного успіху.

Мелвін Лернер (Melvin Lerner), соціальний психолог, багато років тому писав про ефект справедливого світу (або гіпотезу справедливого світу), коли люди хочуть вірити, що світ справедливий і чесний, що дає їм відчуття контролю. На жаль, світ не є справедливим і чесним — і ми це знаємо.

Якщо тебе сприймають як потужного, дієвого, ефективного лідера, то це стає пророцтвом, що самоздійснюється

Ми знаємо, що рівень освіти допомагає прогнозувати зарплату. Ми знаємо, що стать і раса допомагають передбачити зарплату, хоча не повинні. Ми знаємо, що стаж роботи, або вислуга років, допомагає прогнозувати заробітну плату, і є деякі докази того, що стаж роботи є одним із найбільш важливих предикторів заробітної плати.

Стать, раса, стаж роботи та рівень освіти не мають нічого спільного з ефективністю роботи. Так, результати роботи мають значення, але є й інші речі, які також мають значення, тому ви маєте розуміти правила гри. Не виходьте з гри ще до того, як ви почали грати — не ставте себе в невигідне становище.

У чому проблема автентичності?

Нікого не наймають для того, щоб виграти конкурс популярності — вас наймають, щоб зробити справу. Вас наймають для того, щоб втілювати речі в життя; тому, коли ви з’являєтесь, щоб очолити групу людей, ці люди хочуть від вас багато чого. Чого вони не обов’язково хочуть від вас, так це вашого справжнього «я».

Натхнення — ось що їм потрібно від вас. Їм потрібна енергія, навіть якщо ви не відчуваєте себе енергійним у цей день. Вони потребують керівництва. Їм потрібна інформація. Їм потрібно, щоб ви поводилися як лідер. Я кажу людям: якщо ви хочете бути справжніми, ви можете бути настільки справжніми, наскільки вам потрібно або ви хочете бути; але ви маєте бути справжніми по відношенню до того, що люди, які вас оточують, потребують від вас. Вам не потрібно бути автентичним щодо того, що ви відчуваєте.

У мене є друг і колега в Стенфорді, Дебра Грюнфельд (Debra Grunfeld), яка викладає курс під назвою «Acting with Power» («Діяти з владою»). Найкраща частина цього курсу — перший день, коли вона намагається пояснити людям, що ви завжди граєте якусь роль — можливо, роль близької людини, батька, дитини, керівника або підлеглого.

Ніхто не очікує, що ви будете поводитися зі своїми підлеглими так, як ви поводитеся зі своїми дітьми, або поводитися з начальником так, як ви поводитеся зі своєю близькою людиною. Всі ці ролі вимагають різної поведінки, цілком розумної, і люди переходять від ролі до ролі цілком природно. Я думаю, що труднощі виникають тоді, коли люди намагаються бути дитиною на роботі — це не дуже добре — або коли вони намагаються бути батьками там, де це недоречно.

Я не думаю, що вам потрібно приносити на роботу всього себе. Вам варто залучати до роботи ті частини себе, які допоможуть вам її виконати.

Що Ви порадите порушникам правил?

Порушення правил має багато переваг. Перша перевага полягає в тому, що порушення застає людей зненацька. Нас змалечку привчають підкорятися. Це те, чого здебільшого вчать у школах. Тому, коли ви порушуєте правила, це викликає у людей здивування.

Як Давид переміг Голіафа? Порушуючи правила. Голіаф з’являється в обладунках і з мечами. Давид розуміє, що якщо він одягне всі ці обладунки, то не зможе рухатися, не те що виграти бій, тому він б’ється за допомогою рогатки.

Є книги про асиметричну війну, в яких говориться, що коли слабкий грає за правилами сильного, він програє, але коли він грає за правилами, які сприяють його конкретним можливостям і здібностям, він перемагає.

Влада — це не щось на кшталт пляшки води, яка вичерпується тим більше, чим більше ви її п’єте. Це те, що створюється тим ефективніше, чим ефективніше ви її використовуєте.

Якщо ви хочете підірвати галузь, ви її підриваєте, встановлюючи свої власні правила. Якщо говорити про соціальні зміни, то покійний конгресмен Джон Льюїс (John Lewis) говорив про створення хороших проблем. Якщо ви збираєтеся досягти соціальних змін, якщо ви збираєтеся досягти глибоких змін будь-якого роду в будь-якій організації, вам доведеться порушити правила.

Правила встановлюють ті, хто вже при владі. Якщо ви вже при владі, грайте за правилами. Якщо ні, створіть свої власні.

Як соціальні відносини можуть бути джерелом влади?

Люди переоцінюють об’єктивне виконання роботи і витрачають надто мало часу на розвиток соціальних відносин, які допоможуть їм краще виконувати свою роботу, а іншим людям — побачити, що вони виконують свою роботу краще. Я думаю, що люди — більшість людей, але не всі — недоінвестують у час, який вони витрачають на налагодження зв’язків. Це номер один.

Номер два: як показали дослідження деяких моїх колег, нетворкінг часто змушує людей відчувати себе недостойними і такими, ніби вони перемагають, використовуючи нечесні або невідповідні тактики. Це те, чого люди часто не хочуть робити, тому я думаю, що вони недоінвестують у нетворкінг, тому що відчувають себе через це нечесними. Вони не розглядають це як діяльність із доданою вартістю, якою вона є.

Венчурний капітал з’єднує розробників технологій із людьми з грошима. Інвестиційний банкінг з’єднує покупців бізнесу та цінних паперів із продавцями цінних паперів та бізнесу. Брокери з нерухомості з’єднують покупців будинків із продавцями будинків. Я думаю, що ми недооцінюємо, наскільки зведення груп, людей або інтересів разом є само по собі цінною діяльністю.

Яке сьоме і останнє правило влади?

Те, наскільки ефективно ви використовуєте свою владу, стане самоздійснюваним пророцтвом, тобто ви досягнете успіху, до вас потягнеться більше людей, а потім ви отримаєте більше ресурсів і більше талантів. Це іноді називають ефектом маховика.

Коли ви використовуєте свою владу для того, щоб досягти успіху, покращити роботу вашої організації та змінити культуру таким чином, щоб це пішло на користь організації та її діяльності, то в результаті ви матимете більше влади. Влада — це не щось на кшталт пляшки води, яка вичерпується тим більше, чим більше ви її п’єте. Це те, що створюється тим ефективніше, чим ефективніше ви її використовуєте.

Я думаю, що багатьох людей стримує від того, щоб робити все, про що ми говорили, думка про те, що так чи інакше, це повернеться, щоб переслідувати їх — що Ікар підлетів занадто близько до сонця і повинен бути збитий; що люди згадають все, що ви зробили, щоб дістатися туди, де ви є; і що вони будуть використовувати ці спогади або образи, щоб спробувати знищити вас.

Я думаю, що причина, чому сьоме правило — а воно полягає в тому, що як тільки у вас є влада, гроші й успіх, люди забудуть і пробачать, як ви цього досягли — є таким важливим правилом, полягає в тому, що воно звільняє вас для всього іншого. Це правило говорить про те, що в кінці, якщо ти успішний, то успіх вибачає майже все. Тому не турбуйтеся так сильно про те, що ви робите, а турбуйтеся про те, наскільки ви ефективні і чи досягаєте ви насправді того, що ви поставили собі за мету, або ж ні.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Закони переможців. Як здійснити cвої мріїЗакони переможців. Як здійснити cвої мрії
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi
Максимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалуМаксимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалу

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)