ІНСАЙТИ | Велике протистояння 11 листопада 2005 р.

Google vs Microsoft: елементи взаємної нелюбові

Автор: Олександр Данилюк, MCUa

Не проходить і доби, щоб онлайн-видання, на які "присіли" більшість бажаючих покопатися в інтернеті, не опублікували чергову "фішку" Google або Microsoft. Ми настільки звикли користуватися програмами від Microsoft та інтернет-сервісами від Google (як саме — на совісті кожного), що наївно вважаємо їх невід'ємною частиною комп'ютерного світу.

Ще ми звикли спостерігати безліч скарг на "цей ... Microsoft" (згадуючи ім'я Білла Гейтса) і спроби, що не припиняються, завоювати цією компанією геть усе. Можна навіть висунути своєрідне гасло подібних зусиль: "Якщо ми не можемо це завоювати, ми повинні це купити або відкупитися". І, незважаючи на невдоволення і, можливо, навіть заздрість тих, хто вважає Microsoft втіленням всесвітнього зла, з конкурентами вони не церемоняться й домагаються свого.

Google і Microsoft — суперники, вороги, чи конфлікти, якими пеструє преса, — це такі собі додаткові PR-ходи глобальних брендів?

Чутки про взаємну ворожість Google та Microsoft ходили вже давно. Чого тільки варто емоційне висловлення віце-президента Microsoft Стіва Балмера після того, як Google перекупила високопоставленого співробітника Microsoft Кай-Фу Чі:

"Так я, ..., знищу цього хлопця! Поховаю його! Я робив це раніше й зроблю ще раз. Я, ..., уб'ю Google!"

А після того, як у вересні ряди співробітників Google поповнив Вінт Серф (Vint Cerf), один із головних розробників протоколу TCP/IP, жива легенда інтернету, керівники Microsoft сполохалися не на жарт. Проте Білл Гейтс демонструє олімпійський спокій:

"Ми не боїмося Google, однак, не можна не відзначити, що конкуренція між нами все більше наростає, — заявив пан Гейтс. — Google — наш основний конкурент, там працюють блискучі фахівці. Однак, на сьогоднішній день пошукові технології перебувають на примітивному рівні, так що місця для росту ще цілком достатньо".

"Наша компанія, як і Google, і Yahoo, працює над поліпшенням пошукових алгоритмів і сервісів. У найближчі 6 місяців ми представимо громадськості наші досягнення", — додав Білл Гейтс в інтерв'ю ізраїльському щоденному виданню Yediot Ahronot.

Відповідаючи на питання преси, Гейтс заявив, що Microsoft не має наміру купувати компанію Google або якогось іншого великого гравця на цьому ринку.

У тім, на докір, що корпорація Microsoft змітає всіх, хто стоїть на її шляху та знищує конкурентів, пан Гейтс лаконічно відповів, що "якщо ти процвітаєш — завжди знайдеться хтось, кому це не сподобається".

google thinking
google thinking

Маленький Google

Валід Кай, шведський фахівець в області пошукового маркетингу, вирішив віддати борг компанії, що дозволяє йому заробляти на життя — це Google. Його подяка виявилася настільки великою, що він назвав на честь Google свого сина-немовля. Тепер у його паспорті офіційно буде записано: Oliver Google Kai, дата народження: 12 вересня 2005 р.

Про появу хлопчика з таким ім'ям компанія Google написала у своєму корпоративному блозі. "Ми бажаємо маляті Гуглю довгих років життя й гарного здоров'я, і сподіваємося, що однокласники не будуть над ним занадто знущатися".

Дійсно, супротивники гідні один одного, і визначити, хто явно у виграшному положенні, неможливо. Що представляє собою Microsoft на ринку ПЗ для персональних комп'ютерів, знають всі. Google же поки що не випустив на цей ринок практично нічого, за винятком Google Earth.

"Якщо ви мене запитаєте, чому я не купую акції Google, розміщені на IPO, я скажу, що в Google на цей час є один продукт — пошукова машина". — говорить Raphael Amit, професор менеджменту Wharton. — "Як тільки Google розширить свою базу — це стане загрозою Microsoft. Зараз же Microsoft володіє набагато ширшою продуктовою лінією. На 90% всіх комп'ютерів світу присутні його ПЗ і Google мають пройти великий шлях для подібного охоплення".

Розклад же сил на ринку пошукових послуг зовсім інший. Практично монополістом тут, згідно статистики Nielsen//NetRatings, є Google (45% запитів), потім з великим відривом іде Yahoo (23%) і лише на третьому місці Microsoft з MSN Search (12%). І цей розклад вже давно зберігається на досить стабільному рівні.

Хто ж кого ненавидить?

Проведемо невеликий експеримент. Зайдемо в пошукові системи www.google.com і search.msn.com і введемо відповідні запити: "I hate Microsoft" і "I hate Google".

www.google.com видає близько 54 800 сторінок із фразою "I hate Microsoft".

search.msn.com більш точні у своїх підрахунках — 15 131 сторінок із фразою "I hate Google".

Про що це говорить? Лише про те, що Google проіндексував більше веб-сторінок. І нічого особистого :)

"На деякому рівні, будь-яка успішна інтернет-компанія або компанія-розробник ПЗ — це загроза положенню Microsoft", — говорить Kevin Werbach, професор юридичних наук Wharton. — "Microsoft займає унікальну домінуючу позицію в комп'ютерній екосистемі... Виникаючі проблеми для Microsoft розвиваються за законом великих чисел, як для великої компанії, що не припиняє свій ріст. Комп'ютерна галузь вже перебуває на зрілому етапі, кількість комп'ютерів росте величезними темпами. Microsoft для продовження темпів росту варто шукати нові шляхи розширення свого ринку. От чому компанія прагне завоювати ринки ігор, бізнес-програм і бездротового зв'язку".

Безсумнівно одне: Google — незвичайний конкурент. Старі підходи, застосовувані Microsoft раніше, навряд чи будуть придатні у взаєминах з інтернет-брендом. Можливо, редмондському гіганту слід змінити власну філософію ведення бізнесу? Google має 2 сильні сторони: 1) компанія дає повну свободу дій талановитим людям (пошук і відбір яких є однією з її ключових компетенцій) у здійсненні інновацій; 2) потужна система заохочень розробникам програм як основа для їхніх власних продуктів. Google — це осередок великої кількості розумних людей в одному місці. А це ні при яких умовах не проходить безслідно.

Використана інформація Associated Press, Knowledge@Wharton.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесіМистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесі
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу
Іди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієшІди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієш

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)