ІНСАЙТИ | Ефективність 16 червня 2021 р.

П’ять KPI на основі даних для керівника

Зараз, коли чимало компаній цілого світу відновлюються після спричиненого кризою шоку, в багатьох виникає запитання — як цьому можна було запобігти. «Фокусуйтесь на даних, — наполягає Стівен Кінг (Stephen King), гендиректор GrowthForce, керівник, якому вдавалося утримувати бізнес на плаву під час кількох економічних спадів. — Це дасть змогу пройти крізь “темні часи”, не втративши жодного працівника та здобувши критично значущу конкурентну перевагу».

П’ять KPI на основі даних для керівника

Бортпровідники добре знають, що немає нічого гіршого, ніж група очманілих від нестачі кисню людей, котрі намагаюся впоратися з аварійною ситуацією. Отже, допоможіть спочатку собі, а потім іншим. Одягніть «кисневу маску». Для бізнесу «кисень» — це готівкові кошти, вмотивований персонал та управлінська звітність відповідної якості. Для того аби мати в наявності всі три елементи — потрібні ключові показники продуктивності (KPI) для п’яти ділянок.

П’ять KPI для бізнесу

1. Стратегія і планування

Саме тут формулюються KPI, показники щодо продажу тощо. Але першим кроком має стати досягнення згоди стосовно цілей вищого порядку: яка наша мета? Де ми хочемо бути через рік? Як плануємо потрапити в цю бажану точку? Коли є відповіді на такі запитання, стає зрозуміло — які дані потрібні для вимірювання успіху.

2. Продаж і маркетинг

Щоб вижити, бізнесам потрібні потоки надходжень, а тому продаж та маркетинг мають першорядне значення. Але ще більша цінність цих функцій полягає у здатності надавати випереджувальні індикатори, з допомогою яких можна спрогнозувати майбутнє. Маючи дані, керівник знатиме (і зможе спрогнозувати) — які сервіси найприбутковіші, якими є тенденції продажу для всіх послуг, а також — на яких ділянках інвестиції в маркетинг можуть дати найбільшу віддачу.

3. Клієнти та сервіси

Рушіями прибутковості бізнесу є клієнти та сервіси, які вони купують. Але потрібно дивитися глибше. Які клієнти є найбільш (і найменш) прибутковими і чому? Проблема корениться у самому сервісі? В неоптимізованих цінах? Або, можливо, деякі команди є продуктивнішими за інші? Звітність має пролити світло на ці запитання. І ще одне: не забувайте, що утримання клієнтів є не менш важливим, ніж утримання ваших найкращих спеціалістів.

4. Персонал та операційна діяльність

Здатність бізнесу заробляти напряму зумовлюється вмінням залучати та утримувати професійних людей, що, у свою чергу, залежить від ефективності операційної діяльності та дієвості процедур. У сервісному бізнесі витрати на персонал становлять десь 70%. З допомогою даних можна визначити найбільш (і найменш) результативних працівників. Відстежування цієї та іншої інформації допоможе вам зміцнити моральний дух співробітників, визначити ділянки професійного вдосконалення для окремих індивідів, зменшити кількість добровільних звільнень.

5. Готівка та фінанси

Цей показник останній в переліку, але він може затьмарювати все. Коли керівник думає лише про те, звідки взяти гроші, в нього не залишається часу на обмірковування стратегічних питань. Якщо обсяги продажу зменшуються, виникають проблеми з ліквідністю. Але що є першопричиною падіння продажу? Можливо, неправильне ціноутворення чи низька продуктивність? Практика показує, що в більшості випадків основою проблеми є поганий (а інколи взагалі) відсутній облік витрат.

Як отримати надійні KPI

Щоб отримати надійні показники, які дозволяють відстежувати та прогнозувати успіх бізнесу, потрібно автоматизувати систему фінансової звітності. Зараз чимало середніх та малих підприємств у процесі здійснення розрахунків із постачальниками та клієнтами все ще частково обробляють інформацію вручну. Створивши електронні посилання на рахунки вендорів або клієнтів, ви матимете масу простих способів отримання інформації для звітності, а також багато інших переваг (зокрема, можливість запобігти зловживанням). Серед корисних KPI — дохід на кожну годину оплаченої праці, валовий дохід, коефіцієнт використання робочого часу.

Щоб мати реальну картину продуктивності компанії в будь-який момент часу, потрібно спиратися на метод нарахувань. Касовий метод працює лише для простих транзакцій, частота проведення яких є від низької до середньої. Для більшості бізнесів використання цього методу дає неточну картину витрат, продажу та прибутку. У разі застосування методу нарахувань, продаж обліковується в момент здійснення транзакції (а не тоді, коли надходить оплата). Доходи зіставляються з витратами на створення певного продукту чи послуги, що дає змогу обліковувати витрати в момент, коли їх було здійснено.

Отже, ви створити систему KPI. Далі потрібно аналізувати дані та вчиняти відповідні дії. Наприклад, показник «дохід на годину оплаченої праці» показує суми доходів, отриманих компанією в перерахунку на кожну годину, за яку працівники одержали винагороду. Проаналізувавши цей показник за певний період часу, ви, зокрема, побачите: продуктивність праці зростає чи зменшується? Якою вона є в поточному місяці в порівнянні із попереднім? Як скорочення персоналу позначилося на продуктивності бізнесу? Показник «віддача від інвестицій у робочу силу» виводиться на основі розрахунку відсотку доходів, генерованих сукупною робочою силою компанії. Якщо цей показник зростає, можливо, варто сфокусуватися на винагородженні найрезультативніших працівників. Якщо не зростає — потрібно подивитися глибше: виявити найпродуктивніші команди, а потім спонукати інші групи перейняти їхні методи роботи.

За матеріалами "5 Data-Driven KPIs For CEOs", Chief Executive.

Ілюстрація: lebigdata.fr



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Tiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життяTiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життя
Самомотивація. Отримайте життя, якого ви прагнете, знайдіть сенс і мету, досягніть усього, про що мриєтеСамомотивація. Отримайте життя, якого ви прагнете, знайдіть сенс і мету, досягніть усього, про що мриєте
Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішностіЕмоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)