КОМЕНТАРІ | Критичні помилки 9 лютого 2018 р.

П’ять помилок, що приводять до смерті компанії

Автор: Тетяна Пашкіна, HR-експерт rabota.ua
Джерело: K.Fund Media

Останнім часом часто чую у розмовах з керівниками, що вони не карають своїх підлеглих за помилки. «Співробітники мають право на помилку, навіть повторну», — кажуть вони. Якщо робота з помилками в компанії присутня на системному рівні і відсутність покарання не спричиняє до серйозних наслідків, такі фрази швидше свідчать про ліберальний стиль керівництва. Проте, є різновиди помилок, які настільки серйозні, що нехтувати ними не варто.

Тетяна Пашкіна: 5 помилок, що приводять до смерті компанії Ось 5 видів помилок, ігнорування яких може бути смертельним для організації.

1. Помилка, яку не сприймають як помилку

Зроблена помилка — явище неприємне, а її усвідомлення і прийняття — ще гірші. Тому часто помилки намагаються або замовчати або перетворити на щось, що виглядає більш гламурно — наприклад, в похибку, неприємну випадковість, якусь помарку, яку краще забути, — отже, не сприймати серйозно і тому нічого з нею не роблять. Через таке ставлення помилки сприймаються як пил — але і накопичуються як пил — наче непомітно, але з кожним днем проблеми, що спричинені невиправленими помилками, стають все серйознішими. І коли вони, нарешті, усвідомлюються, їх наслідки можуть стати для компанії катастрофою.

2. Помилка, завдяки якій зводять рахунки, а не вирішують проблеми

Іноді помилку переносять на того, хто її зробив. Навіть якщо він просто опинився «крайнім» у ланцюгу. Або був змушений її зробити під тиском обставин. У деяких випадках на того, хто зробив помилку, «собак спускає» його начальник або колеги, які дійсно винні в тому, що сталося. Що ще гірше — іноді такою помилкою користуються, щоб почати цькування співробітника, звинувачувати його у всіх наступних «негараздах». Буває, що навмисно примушують зробити таку помилку співробітника, якого хочуть «видавити» з компанії — наприклад, щоб взяти на його місце свою людину.

3. Помилка, яка вважається одиночною, хоча насправді є системною

Це не ще один приклад замовчування і применшення, це ознака системної помилки сприйняття бізнес-процесів. Наприклад, один із співробітників вважається безвідповідальним лежнем, що не виконує вчасно свої обов’язки, в той час як в підрозділі просто не вистачає співробітників і, як результат, або падають продажі, або неналежним чином ведеться облік, що призводить до штрафів і збитків.

4. Помилка, яку замовчують, побоюючись змін

Так виходить, що іноді визнати помилку і спробувати її виправити — собі дорожче. Коли кількість паперів і процедур, які треба виконати, щоб донести інформацію про помилку, перевищує здорові об’єми, про такі помилки замовчують «до останнього».

Другий варіант: помилки щоразу виправляються по-новому. Не тому, що так ефективніше або дешевше. А тому, що у керівників або власників бачення правил ведення бізнесу змінюється «як вітер у травні». І тоді, наприклад, граматична помилка в прес-релізі може коштувати не лише посади спеціалістам прес-служби, а й викликати перевірку грамотності всіх співробітників підприємства.

5. Помилка, яку виправляють тільки після зовнішньої критики

Фейсбук став чарівним дзеркальцем для багатьох власників бізнесів, які з непідробним подивом усвідомили, що ззовні їх дітище, виявляється, не настільки привабливе, як їм раніше здавалося. І процеси з помилками, які нишком замовчувалися, не доходячи до «самого верху», тепер очевидні керівництву, яке затегане незадоволеними клієнтами або партнерами. Однак «краса» цієї помилки в тому, що часто знайдену прискіпливими клієнтами похибку навіть не намагаються «розібрати до кісток». Знаходиться поверхневе рішення проблеми і швидкий пошук винного. Найприкріше, що навіть такий «розбір польотів» з участю перших осіб компанії не гарантує повне викорінення помилки — в кращому випадку, косметичний ремонт. До наступного випадку «спіймання на гарячому».

Значна частина вищеописаних помилок виглядає цілком невинно. Проте будь-яка лавина колись почалася з маленького камінчика. Та й невелика помилка, що залишилась невиправленою, може спричинити лавину проблем. Одноразове порушення бізнес-процесу може бути сприйняте як даність, і тоді повернути все «на круги своя» буде дорого, складно, а іноді й неможливо. І так, Конфуцій мав рацію: «Єдина справжня помилка — не виправляти свої минулих помилок».



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
22-23 серпня 2018
Київ
Лідерство і управління командою (Вікторія Березіна)
5-6 вересня 2018
Київ
Управлінський облік. Фінанси. Бюджети (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
7 вересня 2018
Київ
Маркетинг на 360° (практикум з маркетингу від Гарретта Джонстона)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Обрести уверенность в себе. Что означает быть ассертивнымОбрести уверенность в себе. Что означает быть ассертивным
Великолепный нетворкинг. Что нужно знать, делать и говорить, чтобы построить блестящую сеть деловых контактовВеликолепный нетворкинг. Что нужно знать, делать и говорить, чтобы построить блестящую сеть деловых контактов
Связанные одной сетью. Как на нас влияют люди, которых мы никогда не виделиСвязанные одной сетью. Как на нас влияют люди, которых мы никогда не видели
Можливо все!Можливо все!
Железная хватка. Как развить в себе качества, необходимые для достижения успехаЖелезная хватка. Как развить в себе качества, необходимые для достижения успеха


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)