КОМЕНТАРІ | Стратегічне мислення 27 серпня 2013 р.

П’ять міфів про інновацію та стратегію

«"Стратегія — окремо, інновація — окремо", — такий тип мислення ствердився у багатьох компаніях», — пише Гері Гец (Gary Getz), партнер та генеральний директор компанії Strategos у статті, опублікованій на CEO.com. При цьому він зазначає, що і перше, і друге повинні становити одне, нерозривне ціле; інакше успіх бізнесу може опинитися під неабиякою загрозою. Ось найпоширеніші омани щодо відокремленості стратегії та інновації, які спростовує Гец.

Гері Гец (Gary Getz)
Гері Гец
(Gary Getz)

На щастя немає потреби ламати собі голову — в нас вже є стратегія

Ви успішно реалізовуєте стратегію, яку розробили пару років тому. Що ж, чудово… Проте запитайте себе, чи містить ваша стратегія відповідь на те, якою повинна стати ваша компанія у майбутньому. Якщо ваша стратегія зорієнтована не на прийдешнє, а лише на вдосконалення того, що ви робите сьогодні, вам навряд чи вдасться надихнути людей на створення проривних інновацій.

А чому б нам не зайнятися тільки інновацією?

Доволі поширеним є міф про те, що роблячи стратегічний вибір, інакше кажучи, визначаючи, на чому саме треба сфокусувати зусилля, ми обмежуємо спектр прояву нашої інноваційності. Втім, як показує практика, — все якраз навпаки. Творчість у рамках певних обмежень завжди ефективніша, ніж в умовах повної свободи. Якщо ви розпочнете із формулювання напряму руху, то надалі скеровуватимете зусилля на генеруванні кількох цікавих ідей у певній сфері, які потім зможете інтегрувати. Саме так ви досягнете якнайкращих результатів.

Стратегія — це серйозно, а інновація — не дуже…

Дуже часто фірми керуються припущенням про те, що розробка стратегії вимагає ґрунтовної аналітичної роботи. Натомість інновація — це інтуїтивний процес, який, хоча й подеколи може давати життя концептам нових продуктів, в жодному разі не допоможе визначити стратегічний напрям руху фірми.

Насправді ж спонтанні інсайти та творче експериментування можуть бути як джерелом творення інноваційних продуктів, так і давати натхнення для окреслення низки диференційованих стратегій.

Не варто застосовувати інноваційні методики до стратегічного процесу

Чомусь прийнято вважати, що розглядати незвичні напрями розвитку бізнесу чи непотрібно, чи навіть небезпечно, бо це може завести фірму невідомо куди. Втім, обговорення чогось не означає, що це конче потрібно втілювати на практиці. Більше того, якщо ви ніколи не розглядатимете стратегічні напрями, кардинально відмінні від традиційного, то, найімовірніше, продовжуватимете рухатися второваним шляхом і, відповідно, ризикуєте тим, що вас можуть несподівано підкосити конкуренти.

Чи не краще нам триматися якнайдалі від керівництва?

Інколи людей турбує ось така думка: щойно ми отримали дозвіл попрацювати над інноваційною ідеєю; тепер же нам краще зникнути із поля зору керівників, бо не виключено, що вони втручатимуться у проект або навіть змусять нас змінити його напрям. Звісно, у цьому є певна рація. Але, як правило, інноваційні проекти, які мають підтримку зацікавлених у них топів, набагато успішніші, ніж ті, що реалізуються тишком-нишком в надії, що керівництво про них забуде.

Отже, стратегічний та інноваційний процеси повинні йти пліч-о-пліч, бо тоді таким чином природно сформується цикл їхнього взаємного збагачення. Запевняю, результати вас не розчарують! Стратегічний напрям скеровуватиме нас у пошуку ідей; натомість базові схеми, що випливатимуть із ваших ідей, сприятимуть еволюції стратегічного напряму фірми.

За матеріалами "5 Myths About Innovation And Strategy", CEO.com.




БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 січня 2017
Київ, Український дім
Менеджер і команда. Як створити команду мрії (Максим Батирєв)
24 січня 2017
Київ, Готель «Мир»
Тайм-менеджмент і принципи делегування (Наталія Дегтярьова)
26-27 січня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Чек-лист. Как избежать глупых ошибок, ведущих к фатальным последствиямЧек-лист. Как избежать глупых ошибок, ведущих к фатальным последствиям
Привычка к творчествуПривычка к творчеству
Преврати себя в бренд! 50 верных способов перестать быть посредственностьюПреврати себя в бренд! 50 верных способов перестать быть посредственностью
Ответы на 74 ключевых вопроса о современном бизнесеОтветы на 74 ключевых вопроса о современном бизнесе
Бизнес в стиле Romantic. Отдавай все, не считаясь ни с чем, чтобы создать нечто более великое, чем ты самБизнес в стиле Romantic. Отдавай все, не считаясь ни с чем, чтобы создать нечто более великое, чем ты сам

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)