Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


КОМЕНТАРІ | Класифікація лідерів 23 жовтня 2007 р.

Хто ви? Творець чи борець?

Ден Бобінскі (Dan Bobinski), президент Leadership Development, Inc., відомий спеціаліст із тренінгів, автор кількох книг, блогер та бездоганний лектор, пропонує свій погляд на проблему класифікації лідерів.

За багато десятиріч існування культури менеджменту та управління людьми, було ідентифіковано багато типів лідерства. Ми чули про харизматичних лідерів, коучів, бюрократичних лідерів, макіавелліанців, демократичних лідерів, авторитарних лідерів, тощо. Існують десятки, якщо не сотні різноманітних підвидів лідерства. Немає жодної людини, яка б знала їх всі.

Але всі типи лідерів можна умовно поділити на дві великі категорії — творців і борців.

Творці займаються тим, про що говорить їхня назва: вони працюють задля створення великої (у всіх сенсах цього слова) організації. Вони здійснюють інвестиції та розвивають свою команду. Найбільшим задоволенням для творця є спостерігати за тим, як розвиваються інші. Вони завжди дотримуються постульованих принципів і живуть відповідно до Візії/Місії компанії). Такі люди переймаються якістю всього, до чого доторкаються (продукт, сервіс, знання і т. п.).

Борці — інші. Звісно, вони прагнуть високих досягнень та великих звершень. Але на відміну від творців, вони радше редагуватимуть своє, ніж чиєсь інше резюме. Вони завжди шукають власної вигоди — навіть якщо остання здобувається за рахунок колег. Не варто думати, що борці менш талановиті, ніж творці. Просто свої таланти, знання та навички вони використовують задля розвитку власної кар'єри, а не на благо організації та людей, які їх оточують.

Борці здатні планувати — але планують вони лише своє власне зростання. Вони часто бувають дратівливими та навіть агресивними. Фокусуються лише на тому, як виглядають вони, а не на тому — наскільки ефективно працює компанія. Їм байдуже, що трапиться із компанією після того, як вони її покинуть. Борці — завжди егоїсти.

Та найбільша проблема полягає в тому, що борці, соромлячись свого реального єства, часто прикидаються творцями. Найчастіше таку підміну можна зустріти на найвищому рівні організації. Запитайте фактично будь-якого топ-менеджера "борець він, чи творець" і ви із 90-відсотковою ймовірністю почуєте: "творець". Але спробуйте задати подібне запитання підлеглому цього топ-менеджера, і ви із 90-відсотковою ймовірністю почуєте: "борець".

Подібний феномен можна спостерігати на будь-якому рівні управлінської вертикалі. Самі керівники завжди називатимуть себе творцями, але їхні підлеглі говоритимуть про них, як про борців.

Оскільки єдина особа, яку ми справді можемо контролювати — це ми самі — слід проаналізувати власну свідомість і відповісти на запитання: творці ми чи все-таки борці? Застереження для борців: така оцінка може бути доволі складною, оскільки практично будь-яку свою дію можна обґрунтувати прагненням допомогти команді та розвинути організацію. Борці ладні обманювати самих себе і раціоналізувати кожний свій вчинок таким чином, щоб назватися творцем. Проте, ніхто окрім нас самих не зуміє заглянути у нашу свідомість та дати чесну відповідь, які ж рушії спонукають нас насправді.

Можливо кілька контрольних запитань, які наведено нижче, допоможуть пробитися через туман самообману. Ці запитання передбачають прості відповіді "так" або "ні". Але для того, щоб отримати результат, слід бути максимально чесним із собою. Ваша відповідь на запитання у 40% випадків може бути ствердною — але ж це означає, що у 60% випадків ви відповідаєте на нього заперечно:

  1. Чи спонукаєте і чи допомагаєте ви іншим людям працювати на досягнення професійного зростання та досягати тих цілей, які ви ставите і перед собою?
  2. Чи готові ви тратити час та енергію для навчання підлеглих та допомоги їм?
  3. Чи звертаєтесь ви до своїх підлеглих по допомогу у проектах? А звернувшись, чи говорите про їх заслуги перед вищим керівництвом?
  4. Чи подобається вам підвищувати самооцінку інших людей?
  5. Чи віддаєте ви пріоритет вирішенню проблем над звинуваченням винних?
  6. Коли хтось приходить до вас із проблемою, чи слухаєте ви його більше, ніж самі говорите?
  7. Чи ділитесь ви новими знаннями та досвідом із підлеглими?
  8. Чи допомагаєте ви іншим досягати абсолютної ефективності у їхніх завданнях?
  9. Коли щось відбувається не так, чи берете ви на себе всю відповідальність такою ж мірою, як брали участь у проекті?
  10. Коли ви робите щось для інших, чи не очікуєте ви від них того самого?

Якщо на всі ці запитання ви можете дати ствердну відповідь — можливо ви дійсно вроджений творець. Якщо ствердну відповідь ви даєте лише на деякі питання — це хороший знак, але щоб стати творцем, слід продовжувати працювати над собою.

Але якщо на більшість із наведених вище запитань ви відповіли негативно — значить ви належите до категорії борців і можливо навіть не усвідомлюєте, наскільки негативний вплив маєте на власну компанію.

Хороша новина полягає в тому, що більшість борців, які усвідомлюють свою сутність, щиро прагнуть стати творцями. І якщо ви також один із них — тоді зміни у власній свідомості можна розпочати із концепцій, описаних у запитаннях для контролю.

За матеріалами "Are you a builder or a climber?", management-issues.
Переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Корпократия. Как генеральные директора прибирают к рукам миллионы долларовКорпократия. Как генеральные директора прибирают к рукам миллионы долларов
Покажи свою работу! 10 способов сделать так, чтобы тебя заметилиПокажи свою работу! 10 способов сделать так, чтобы тебя заметили
Преврати себя в бренд! 50 верных способов перестать быть посредственностьюПреврати себя в бренд! 50 верных способов перестать быть посредственностью
Эффективные письменные деловые коммуникацииЭффективные письменные деловые коммуникации
Принцип Питера, или Почему дела идут вкривь и вкосьПринцип Питера, или Почему дела идут вкривь и вкось

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)