КОМЕНТАРІ | Поведінка IT-бізнесу 13 листопада 2009 р.

Жаба в окропі

Стівен Бальзак (Stephen Balzac) консультант та професійний оратор, а також президент компанії 7 Steps Ahead, LLC розповідає про те, чим поведінка бізнесів схожа на поведінку жаб.

Стівен Бальзак (Stephen R. Balzac) Стівен Бальзак
(Stephen R. Balzac)
Існує стара теорія, що якщо кинути жабу у киплячу воду — то вона негайно вистрибне. Але, якщо посадити жабу у холодну воду і почати повільно збільшувати температуру — жаба звариться. Насправді це трапиться лише якщо закувати лапи жаби у цемент. Сімейство жаб'ячих — занадто розумні, щоб дозволити зварити себе заживо.

Але чому ж ця історія продовжує своє існування?

Справа в тому, що поведінка жаби нагадує поведінку сучасного світу інформаційних технологій. Якщо проаналізувати ситуацію, стає очевидно, що по суті вони також знаходяться у дуже "гарячій воді". Але найгірше — вони не помічають того, що температура навколо продовжує підвищуватися. Отже, вони сприймають за норму те, що виявилося б шоком для будь-якого іншого бізнесу. Їм все важче наймати нові таланти та утримувати ключових співробітників. Значна частина зусиль витрачається на банальне виживання та намагання зберегти співробітників від вигорання, замість того, щоб займатися продуктивною діяльністю.

Цим люди відрізняються від жаб. Якщо другі знають, коли настав час "вистрибнути" з води, то перші залюбки варяться, час від часу навіть показуючи, що їм це подобається. І при цьому люди вважаються розумнішими за жаб. То в чому ж справа?

По-перше, жаби не вміють хизуватися тим, наскільки довго вони здатні терпіти "гарячу воду", перш, ніж зваряться. Таке терпіння приписують людям у чесноти і називають "цілеспрямованістю" та "відданістю компанії". Більше того, культура компанії часто діє таким чином, щоб винагороджувати таку здатність підлеглих "терпіти, стиснувши зуби". І висміює тих, хто намагається "вистрибнути" для того, щоб врятуватися.

Безперечно, переживати труднощі — це дуже почесно і збільшує у людині відчуття власної компетентності та значущості. Але це тільки у випадку, якщо труднощі можна пережити, а не продовжити їх на невизначену кількість часу. Вся іронія полягає в тому, що чим довше працює кожен член команди, намагаючись всіма зусиллями втримати на плаву безнадійну компанію, то більш безнадійною вона стає, а зусилля працівників перетворюються на справжню муку. Найскладніше у такий момент — відчути, що "вода навколо давно кипить", і пора "вистрибувати".

Тому ось декілька простих методів, які допоможуть розплющити очі на те, чи не "варитесь ви заживо":

  • один із найкращих методів — звернутися до зовнішнього радника. Запросіть у компанію людину, якій ви повністю зможете довіритися, але яка раніше не працювала у компанії разом із вами. Якщо ця людина стверджує, що атмосфера у компанії абсолютно неприйнятна — запросіть ще двох людей. Якщо всі вони сходяться на цій думці — значить настав час щось міняти;
  • проаналізуйте свою рекрутингову активність. Якщо вам не вдається найняти та утримати найкращі таланти — не думайте, що щось не гаразд із ними, зверніть увагу на себе;
  • проаналізуйте поведінку своїх працівників. Якщо вони щасливі, випромінюють ентузіазм та мотивацію — значить все гаразд. Якщо ж вони постійно втомлені, часто дратуються, а єдина їхня мотивація — це страх звільнення, тоді вам потрібно змінювати щось у компанії.

Будьте хоч у чомусь схожими на жаб — не продовжуйте "варитися в окропі". Ціна, яку ви платите за це, може виявитися занадто високою. Це втрачена енергія та зниження продуктивності. Жоден бізнес не може дозволити собі цього.

За матеріалами "Boiling the Frog", The CEO Refresher.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
19 січня 2017
Київ
Робота з дебіторською заборгованістю (Максим Голубєв)
20 січня — 1 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Mini MBA — "Ефективний керівник"
24 січня 2017
Київ, Український дім
Менеджер і команда. Як створити команду мрії (Максим Батирєв)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Покажи свою работу! 10 способов сделать так, чтобы тебя заметилиПокажи свою работу! 10 способов сделать так, чтобы тебя заметили
Образование против талантаОбразование против таланта
Как стать генеральным директором. Правила восхождения к вершинам власти в любой организацииКак стать генеральным директором. Правила восхождения к вершинам власти в любой организации
Доктрина шокаДоктрина шока
Бла-бла-бла, или Что делать, когда слова не работаютБла-бла-бла, или Что делать, когда слова не работают

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)