ІНСАЙТИ | Поведінка IT-бізнесу 13 листопада 2009 р.

Жаба в окропі

Стівен Бальзак (Stephen Balzac) консультант та професійний оратор, а також президент компанії 7 Steps Ahead, LLC розповідає про те, чим поведінка бізнесів схожа на поведінку жаб.

Стівен Бальзак (Stephen R. Balzac) Стівен Бальзак
(Stephen R. Balzac)
Існує стара теорія, що якщо кинути жабу у киплячу воду — то вона негайно вистрибне. Але, якщо посадити жабу у холодну воду і почати повільно збільшувати температуру — жаба звариться. Насправді це трапиться лише якщо закувати лапи жаби у цемент. Сімейство жаб'ячих — занадто розумні, щоб дозволити зварити себе заживо.

Але чому ж ця історія продовжує своє існування?

Справа в тому, що поведінка жаби нагадує поведінку сучасного світу інформаційних технологій. Якщо проаналізувати ситуацію, стає очевидно, що по суті вони також знаходяться у дуже "гарячій воді". Але найгірше — вони не помічають того, що температура навколо продовжує підвищуватися. Отже, вони сприймають за норму те, що виявилося б шоком для будь-якого іншого бізнесу. Їм все важче наймати нові таланти та утримувати ключових співробітників. Значна частина зусиль витрачається на банальне виживання та намагання зберегти співробітників від вигорання, замість того, щоб займатися продуктивною діяльністю.

Цим люди відрізняються від жаб. Якщо другі знають, коли настав час "вистрибнути" з води, то перші залюбки варяться, час від часу навіть показуючи, що їм це подобається. І при цьому люди вважаються розумнішими за жаб. То в чому ж справа?

По-перше, жаби не вміють хизуватися тим, наскільки довго вони здатні терпіти "гарячу воду", перш, ніж зваряться. Таке терпіння приписують людям у чесноти і називають "цілеспрямованістю" та "відданістю компанії". Більше того, культура компанії часто діє таким чином, щоб винагороджувати таку здатність підлеглих "терпіти, стиснувши зуби". І висміює тих, хто намагається "вистрибнути" для того, щоб врятуватися.

Безперечно, переживати труднощі — це дуже почесно і збільшує у людині відчуття власної компетентності та значущості. Але це тільки у випадку, якщо труднощі можна пережити, а не продовжити їх на невизначену кількість часу. Вся іронія полягає в тому, що чим довше працює кожен член команди, намагаючись всіма зусиллями втримати на плаву безнадійну компанію, то більш безнадійною вона стає, а зусилля працівників перетворюються на справжню муку. Найскладніше у такий момент — відчути, що "вода навколо давно кипить", і пора "вистрибувати".

Тому ось декілька простих методів, які допоможуть розплющити очі на те, чи не "варитесь ви заживо":

  • один із найкращих методів — звернутися до зовнішнього радника. Запросіть у компанію людину, якій ви повністю зможете довіритися, але яка раніше не працювала у компанії разом із вами. Якщо ця людина стверджує, що атмосфера у компанії абсолютно неприйнятна — запросіть ще двох людей. Якщо всі вони сходяться на цій думці — значить настав час щось міняти;
  • проаналізуйте свою рекрутингову активність. Якщо вам не вдається найняти та утримати найкращі таланти — не думайте, що щось не гаразд із ними, зверніть увагу на себе;
  • проаналізуйте поведінку своїх працівників. Якщо вони щасливі, випромінюють ентузіазм та мотивацію — значить все гаразд. Якщо ж вони постійно втомлені, часто дратуються, а єдина їхня мотивація — це страх звільнення, тоді вам потрібно змінювати щось у компанії.

Будьте хоч у чомусь схожими на жаб — не продовжуйте "варитися в окропі". Ціна, яку ви платите за це, може виявитися занадто високою. Це втрачена енергія та зниження продуктивності. Жоден бізнес не може дозволити собі цього.

За матеріалами "Boiling the Frog", The CEO Refresher.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Витончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблемВитончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблем
S.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюйS.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюй
Мій бос — ідіотМій бос — ідіот

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)