КОМЕНТАРІ | Поведінка IT-бізнесу 13 листопада 2009 р.

Жаба в окропі

Стівен Бальзак (Stephen Balzac) консультант та професійний оратор, а також президент компанії 7 Steps Ahead, LLC розповідає про те, чим поведінка бізнесів схожа на поведінку жаб.

Стівен Бальзак (Stephen R. Balzac) Стівен Бальзак
(Stephen R. Balzac)
Існує стара теорія, що якщо кинути жабу у киплячу воду — то вона негайно вистрибне. Але, якщо посадити жабу у холодну воду і почати повільно збільшувати температуру — жаба звариться. Насправді це трапиться лише якщо закувати лапи жаби у цемент. Сімейство жаб'ячих — занадто розумні, щоб дозволити зварити себе заживо.

Але чому ж ця історія продовжує своє існування?

Справа в тому, що поведінка жаби нагадує поведінку сучасного світу інформаційних технологій. Якщо проаналізувати ситуацію, стає очевидно, що по суті вони також знаходяться у дуже "гарячій воді". Але найгірше — вони не помічають того, що температура навколо продовжує підвищуватися. Отже, вони сприймають за норму те, що виявилося б шоком для будь-якого іншого бізнесу. Їм все важче наймати нові таланти та утримувати ключових співробітників. Значна частина зусиль витрачається на банальне виживання та намагання зберегти співробітників від вигорання, замість того, щоб займатися продуктивною діяльністю.

Цим люди відрізняються від жаб. Якщо другі знають, коли настав час "вистрибнути" з води, то перші залюбки варяться, час від часу навіть показуючи, що їм це подобається. І при цьому люди вважаються розумнішими за жаб. То в чому ж справа?

По-перше, жаби не вміють хизуватися тим, наскільки довго вони здатні терпіти "гарячу воду", перш, ніж зваряться. Таке терпіння приписують людям у чесноти і називають "цілеспрямованістю" та "відданістю компанії". Більше того, культура компанії часто діє таким чином, щоб винагороджувати таку здатність підлеглих "терпіти, стиснувши зуби". І висміює тих, хто намагається "вистрибнути" для того, щоб врятуватися.

Безперечно, переживати труднощі — це дуже почесно і збільшує у людині відчуття власної компетентності та значущості. Але це тільки у випадку, якщо труднощі можна пережити, а не продовжити їх на невизначену кількість часу. Вся іронія полягає в тому, що чим довше працює кожен член команди, намагаючись всіма зусиллями втримати на плаву безнадійну компанію, то більш безнадійною вона стає, а зусилля працівників перетворюються на справжню муку. Найскладніше у такий момент — відчути, що "вода навколо давно кипить", і пора "вистрибувати".

Тому ось декілька простих методів, які допоможуть розплющити очі на те, чи не "варитесь ви заживо":

  • один із найкращих методів — звернутися до зовнішнього радника. Запросіть у компанію людину, якій ви повністю зможете довіритися, але яка раніше не працювала у компанії разом із вами. Якщо ця людина стверджує, що атмосфера у компанії абсолютно неприйнятна — запросіть ще двох людей. Якщо всі вони сходяться на цій думці — значить настав час щось міняти;
  • проаналізуйте свою рекрутингову активність. Якщо вам не вдається найняти та утримати найкращі таланти — не думайте, що щось не гаразд із ними, зверніть увагу на себе;
  • проаналізуйте поведінку своїх працівників. Якщо вони щасливі, випромінюють ентузіазм та мотивацію — значить все гаразд. Якщо ж вони постійно втомлені, часто дратуються, а єдина їхня мотивація — це страх звільнення, тоді вам потрібно змінювати щось у компанії.

Будьте хоч у чомусь схожими на жаб — не продовжуйте "варитися в окропі". Ціна, яку ви платите за це, може виявитися занадто високою. Це втрачена енергія та зниження продуктивності. Жоден бізнес не може дозволити собі цього.

За матеріалами "Boiling the Frog", The CEO Refresher.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
28-30 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)
29 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Бюджетування з шаблонами бюджетів і фінансовою моделлю (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
1 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управлінське спілкування: як стати «фігурою впливу» для своїх підлеглих (Ірина Головньова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Гениальность на заказ. Легкий способ поиска нестандартных решений и идейГениальность на заказ. Легкий способ поиска нестандартных решений и идей
Правило четырех секунд. Остановись. Подумай. СделайПравило четырех секунд. Остановись. Подумай. Сделай
Пирамида эффективности. От разрозненных техник к цельной системеПирамида эффективности. От разрозненных техник к цельной системе
Личное развитие. Принципы и методы от признанного экспертаЛичное развитие. Принципы и методы от признанного эксперта


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)