ІНСАЙТИ | Організаційна культура 27 грудня 2013 г.

Оргкультура для переможців, або Поради з острову Окінава

Взаємна допомога, найефективніша співпраця, — компаніям, у яких органічно прижилися такі принципи, під силу гори перевернути. Нажаль, дуже часто це сприймається як щось з категорії різдвяних побажань. Хоча, на думку деяких фахівців, сформувати таку оргкультуру цілком реально. Так, Шеллі Превост (Shelley Prevost), співзасновниця венчурного інкубатора Lamp Post Group та до того ж «директор зі щастя» (бо займається формуванням оргкультур, що базуються на засадах позитивної психології) радить звернутися до древньої традиції японського острову Окінава.

Шеллі Превост (Shelley Prevost)
Шеллі Превост
(Shelley Prevost)
Є в окінавців просто несамовита традиція, яка називається моаї. Її витоки — у зустрічах, на яких колись селяни обговорювали, як найкраще провести посівну, та як підтримувати один одного в разі неврожаю. У сучасному втіленні моаї — це неформальні групи, що їх люди створюють для того, аби спільно вирішувати непрості питання, допомагати долати кризові стани та боротися зі стресом. Отже, якщо ви опинитеся у сфері дії окінавської традиції, то завжди матимете поруч людей, готових надати вам підтримку. І ще, вам буде простіше розв’язувати проблеми або планувати проекти різної складності. Адже всім нам достеменно відомо, що дві голові — це завжди краще, ніж одна.

Найкращі компанії світу не просто досягають вражаючих результатів. Вони являють собою колектив людей, які відчувають свою пов’язаність як один з одним, так із цілями, яких прагне досягти організація. Невидима нить, що їх єднає, виткана не скільки із посадових інструкцій та процедур (хоча це також важливо), але більшою мірою із глибокої поваги, яку люди відчувають один до одного.

Зрештою, саме від оргкультури залежить, якою буде доля вашого бізнесу — щасливою або ні. Тому замість того, аби випускати черговий примірник корпоративного видання, який все одно ніхто не читатиме, чи проводити ще один нудний тренінг із серії «як покращити комунікації», краще вкладіть кошти у формування традиції моаї. Ось як це можна зробити.

  • Ставте перед командою практичні показники. Наприклад, ви можете сформулювати завдання так — залучити 100 нових клієнтів цього місяця або 1000 користувачів цього тижня. Але відходьте від традиційних показників, бо фінансовий успіх — це лише результат того, що все інше працює добре. Тож спочатку сфокусуйтеся на «усьому іншому».

  • Дайте людям час на формування довіри. Звісно, ви не в змозі змусити людей довіряти один одному. Втім, цілком у ваших силах створити середовище, благодатне для зростання довіри. Вразливість — рідна сестра довіри. Тому не бійтесь говорити ані про ваші промахи, ані про емоції. Таким чином ви надаєте людям невербальний дозвіл на виявлення своїх почуттів. Зрозуміло, для побудови довіри дуже важливо, щоб ваші слова не розходилися з ділом.

  • Реалізуйте рішення, які створила група. Ніщо так не розчаровує, як вияв зневаги до ідеї, в яку людина вклала купу часу і сил. Якщо ви вже доручили команді розробити рішення проблеми, виявіть бажання його застосувати. Або якщо воно невдале, принаймні обговоріть з людьми, чому саме вирішили його відкласти.

  • Зміцнюйте соціальні контакти. Заохочуйте команди спілкуватися поза роботою. Виділіть кошти, на які люди могли б посидіти у кав’ярні неподалік від офісу. Організуйте робочий простір так, аби працівники могли частіше наштовхуватися один на одного. Адже ми соціальні створіння. Давайте ж не будемо удавати, що ми десь ховаємо нашу людяність, коли працюємо.

За матеріалами "Company Culture Tips From an Unlikely Source", Inc.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ
Вийди за межi. Забудь про успiх — стань видатнимВийди за межi. Забудь про успiх — стань видатним
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)