КОМЕНТАРІ | Розвиток компанії 23 серпня 2018 р.

Три базових правила «виживання» компанії як системи

Автор: Оксана Щегельська, керуючий партнер Strategic

Що потрібно, аби компанія повноцінно «жила», а не «існувала»? На які критерії варто звертати увагу? Оксана Щегельська пропонує розглянути три базових параметра «виживання» компанії як системи.

Оксана Щегельська: Три базових правила «виживання» компанії як системи Часом, ми надто пізно розуміємо, що з компанією щось не так. «Пізно» — в якому сенсі? У тому, що виправити ситуацію не те, щоб неможливо, але може бути вкрай довго і дорого... а може і неможливо. Хочу запропонувати три базових параметра «виживання» системи, відстеження і виконання яких буде закладати у вашій компанії здатність жити, проходити на наступний рівень.

Параметр перший. Компанія повинна постійно зростати. В обсягу продажів. Причому, темпом вище ринкового або цільового сегмента, вище конкурентів і вище свого темпу зростання в минулому. База для вимірювання в нашому глобальному світі: світова валюта. Якщо зараз це долар США, тоді міряємося цією валютою.

Параметр другий. Компанія повинна постійно розвиватися. Сенс цього простий: створювати більше цінності клієнтам/споживачам меншими ресурсами. Базою для вимірювання є EBITDA: в обсягу, не у відсотках; у порівнянні з конкурентами, міжнародними бенчмарками.

Другий показник, яким ви можете користуватися для управління «виживанням» та розвитком: обсяг продажів / кількість співробітників у компанії.

Найкращі компанії в світі працюють з ефективністю 2 млн. доларів на співробітника. І є приклади 15 млн. доларів на співробітника. Бенчмаркінг — велика сила... З досвіду бізнес-девелоперської компанії Strategic, в Україні найвищою за ефективністю компанією була з показником 767 тис. доларів на людину.

Параметр третій. Капіталізація компанії повинна постійно зростати. Як міряти? Через показник вартості компанії за обраним вами одному з 5-ти підходів до оцінки вартості. Глибинний смисл цього в наступному. Вартість компанії — це здатність компанії створювати актуальну цінність для клієнтів, споживачів, стейкхолдерів, середовища в довгостроковій перспективі. Тобто потрібно приводити перші два параметра в стійке зростання в перспективі 3-5+ років. Особливістю таких компаній є наявність кореневої стратегічної ідеї,котра випереджає час... І, звичайно ж, за цим всім стоять особливі засновники, які відчувають, розуміють, що компанія може і повинна пережити їх...

Передбачаю питання: «А як же компанії, які тільки про капіталізацію?» Я б запропонувала розділяти: компанії та проекти. Ті, що тільки про капіталізацію, швидше за все, із самого початку створені як проекти для капіталізації і продажу. Йдеться про проекти, а не компанії. А ось ті, хто їх здобуває під свою ідею, ціль, бізнес-модель, працюють над трьома параметрами одночасно і, відповідно, вбудовують ці проекти. Світу потрібні і ті і інші!

Про автора:

    Оксана Щегельська, керуючий партнер бізнес-девелоперської компанії Strategic. Понад 15 років керує проектами трансформування компаній, формування стратегічної ідеї та стратегії розвитку бізнесу. Викладач kmbs. Авторські бізнес-інсайти — телеграм-канал Strategic.


comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
28-29 серпня 2019
Київ
Оплата за результатом: KPI-мотивація. Від ВИРОБНИЦТВА до РОЗДРОБУ і ДИСТРИБУЦІЇ. Від Директора до лінійного персоналу
1-30 вересня 2019
Одеса
Управління командою в умовах невизначеності
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Давати і брати. Революційний підхід до успіхуДавати і брати. Революційний підхід до успіху
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть
Крок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до метиКрок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до мети


bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2019, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)