КОМЕНТАРІ | Розвиток компанії 23 серпня 2018 р.

Три базових правила «виживання» компанії як системи

Автор: Оксана Щегельська, керуючий партнер Strategic

Що потрібно, аби компанія повноцінно «жила», а не «існувала»? На які критерії варто звертати увагу? Оксана Щегельська пропонує розглянути три базових параметра «виживання» компанії як системи.

Оксана Щегельська: Три базових правила «виживання» компанії як системи Часом, ми надто пізно розуміємо, що з компанією щось не так. «Пізно» — в якому сенсі? У тому, що виправити ситуацію не те, щоб неможливо, але може бути вкрай довго і дорого... а може і неможливо. Хочу запропонувати три базових параметра «виживання» системи, відстеження і виконання яких буде закладати у вашій компанії здатність жити, проходити на наступний рівень.

Параметр перший. Компанія повинна постійно зростати. В обсягу продажів. Причому, темпом вище ринкового або цільового сегмента, вище конкурентів і вище свого темпу зростання в минулому. База для вимірювання в нашому глобальному світі: світова валюта. Якщо зараз це долар США, тоді міряємося цією валютою.

Параметр другий. Компанія повинна постійно розвиватися. Сенс цього простий: створювати більше цінності клієнтам/споживачам меншими ресурсами. Базою для вимірювання є EBITDA: в обсягу, не у відсотках; у порівнянні з конкурентами, міжнародними бенчмарками.

Другий показник, яким ви можете користуватися для управління «виживанням» та розвитком: обсяг продажів / кількість співробітників у компанії.

Найкращі компанії в світі працюють з ефективністю 2 млн. доларів на співробітника. І є приклади 15 млн. доларів на співробітника. Бенчмаркінг — велика сила... З досвіду бізнес-девелоперської компанії Strategic, в Україні найвищою за ефективністю компанією була з показником 767 тис. доларів на людину.

Параметр третій. Капіталізація компанії повинна постійно зростати. Як міряти? Через показник вартості компанії за обраним вами одному з 5-ти підходів до оцінки вартості. Глибинний смисл цього в наступному. Вартість компанії — це здатність компанії створювати актуальну цінність для клієнтів, споживачів, стейкхолдерів, середовища в довгостроковій перспективі. Тобто потрібно приводити перші два параметра в стійке зростання в перспективі 3-5+ років. Особливістю таких компаній є наявність кореневої стратегічної ідеї,котра випереджає час... І, звичайно ж, за цим всім стоять особливі засновники, які відчувають, розуміють, що компанія може і повинна пережити їх...

Передбачаю питання: «А як же компанії, які тільки про капіталізацію?» Я б запропонувала розділяти: компанії та проекти. Ті, що тільки про капіталізацію, швидше за все, із самого початку створені як проекти для капіталізації і продажу. Йдеться про проекти, а не компанії. А ось ті, хто їх здобуває під свою ідею, ціль, бізнес-модель, працюють над трьома параметрами одночасно і, відповідно, вбудовують ці проекти. Світу потрібні і ті і інші!

Про автора:

    Оксана Щегельська, керуючий партнер бізнес-девелоперської компанії Strategic. Понад 15 років керує проектами трансформування компаній, формування стратегічної ідеї та стратегії розвитку бізнесу. Викладач kmbs. Авторські бізнес-інсайти — телеграм-канал Strategic.


comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
9-10 квітня 2020
Київ
Мегатренди 2030. Нова роль керівника майбутнього
11-12 квітня 2020
Київ
Категорійний менеджмент 4.0. Нові практики впровадження
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть
12 важелів успіху12 важелів успіху
Крок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до метиКрок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до мети


bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2020, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)