КОМЕНТАРІ | Корпоративне управління 25 жовтня 2010 р.

Міф про корпоративну «прозорість»

Антоніо Вакаро (Antonino Vaccaro) та Джоан Фонтродона (Joan Fontrodona), професори з етики, стверджують, що більша відкритість не пов'язана напряму з кращим корпоративним управлінням.

Міф про корпоративну «прозорість» Термін "корпоративна прозорість" (corporate transparency) останнім часом став дуже популярним. Його постійно повторюють політики, управлінці, консультанти і навіть люди, які власне до корпоративності не мають жодного стосунку. Стереотип, що "прозорість призводить до більшої відповідальності та етики" вважається майже аксіомою. Модні фрази — надзвичайна прозорість, динамічна прозорість і т. п. — проголошуються щоразу, коли мова заходить про будь-що, пов'язане з корпорацією. Та чи справді "оголені" корпорації є взірцями ефективного управління? Чи дійсно прозорість здатна стати панацеєю нашому корумпованому суспільству?

"Прозорість" — не що інше, як спроба знову актуалізувати стару концепцію "чесності" та "довіри". Наші батьки вчили нас, що брехати — погано. Те, що ми сьогодні називаємо "прозорістю" — просто інтерпретація даної поради. Але сама по собі готовність ділитися інформацією, яку інші приховують, не гарантує порятунок суспільства від помилок чи "корпоративних психопатів". Повністю прозорі корпорації — це маячня, а не модель, до якої варто прагнути.

А й справді, абсолютна прозорість асоціюється з порушенням права людей на приватність, конфіденційність і навіть безпеку. Інструменти ж, які широко використовуються сьогодні в Інтернеті, легко можуть перетворити корпорацію на повністю "оголену" організацію — варто лише "правильно" налаштувати свої сервери. Кілька кліків мишкою — і не залишиться жодних секретів між вашою компанією та будь-якою зацікавленою людиною, терористом чи конкурентом.

Компанії розуміють, що клієнти та влада не стільки зацікавлені у цифрах, звітах чи прес-брифінгах, скільки у релевантній інформації щодо того, як компанія веде свій бізнес та нових можливостях продуктів і сервісів компанії.

Компанії змушені вибирати баланс між двома крайнощами. З одного боку — повна відкритість щодо продуктів та сервісів; а з іншого — лише мінімальна. На жаль, кожен з підходів представляє для компанії доволі суттєву загрозу. Повна прозорість зазвичай асоціюється з перевантаженням даними. Чи доводилося вам хоча б раз повністю читати контракт із банком, надрукований на 50-ти аркушах сьомим кеглем? З іншого боку, обмеження даних може призводити до неможливості отримати інформацію, яка дійсно має велике значення для клієнтів. Запитайте вегетаріанця, як він почуватиметься, коли дізнається, що McDonald's забув вказати, що до складу французьких булочок входить молоко.

Необхідність балансу здається очевидною. Але його досягнення вимагає від менеджерів створення дієвої і часто зовсім непростої інформаційної стратегії, яка бере до уваги перелік економічних, соціальних і етичних питань. Успішне впровадження такої стратегії — це не лише ключ до конкурентної переваги, але й спосіб створення довіри співробітників, наявних та потенційних клієнтів, партнерів і навіть конкурентів.

За матеріалами "Academic view: The myth of corporate transparency", The Economist.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 вересня 2018
Київ
Французько-Український Форум: «Нова політика в Європі: методи та фактори успіху президентської кампанії Еммануеля Макрона»
25-26 вересня 2018
Київ
Управлінський облік. Фінанси. Бюджети (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
2-3 жовтня 2018
Київ
Оплата за результатом: KPI-мотивація. Від ВИРОБНИЦТВА до РОЗДРОБУ і ДИСТРИБУЦІЇ. Від Директора до лінійного персоналу

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Чек-лист. Как избежать глупых ошибок, ведущих к фатальным последствиямЧек-лист. Как избежать глупых ошибок, ведущих к фатальным последствиям
Пирамида эффективности. От разрозненных техник к цельной системеПирамида эффективности. От разрозненных техник к цельной системе
Работайте меньше, делайте больше. 14-дневный тренинг повышения продуктивностиРаботайте меньше, делайте больше. 14-дневный тренинг повышения продуктивности
Война за креатив. Как преодолеть внутренние барьеры и начать творитьВойна за креатив. Как преодолеть внутренние барьеры и начать творить
Прыгни выше головы! 20 привычек, от которых нужно отказаться, чтобы покорить вершину успехаПрыгни выше головы! 20 привычек, от которых нужно отказаться, чтобы покорить вершину успеха


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)