КОМЕНТАРІ | Критика 24 листопада 2008 р.

Ви незгодні? Це — добре!

Автор: Надія Пустовойтова, IFC Advisory Services, Eastern Europe and Central Asia.

Бажання людини уникнути конфліктів є природним. Але іноді конфлікт або висловлення незгоди можуть стати імпульсом до вироблення нестандартних варіантів рішень. Керівникові, на зустрічах у якого панує тиша та злагода, а рішення приймаються одностайно, слід замислитися над тим, чи сприяє атмосфера в компанії до дискусій і відкритого висловлення незгоди. Чи винагороджуються у такій компанії нові ідеї та виклики встановленим порядкам? Чи заохочується висловлення думок "з низів"?

Дискусії і конструктивна критика, як відомо, породжують конкурентність, яка у свою чергу стимулює розвиток організації. Водночас, висловлення критики іноді сприймається в колективі як "розхитування човна" або посягання на статус-кво колег, коли всі функції і обов'язки заздалегідь чітко розподілені і панує принцип "я не втручаюся у твої справи, так і ти не втручайся в мої". Проте, як стверджує Гаррі Еммонс (Garry Emmons), з Гарвардської бізнес-школи, у своїй статті "Заохочення незгоди у прийнятті рішень": "Компанії, яка радіє зі свого прагматизму, необхідно пам'ятати про те, що керівні та організаційні структури, які його визначають, так само можуть породити захисних священних корів або ідеології, які заперечують істину, що, в кінцевому рахунку, ставить під загрозу цей прагматизм. Організація потребує чесної, грунтівної та постійної самокритики, яка, зрештою, лежить в основі постійного вдосконалення".

Чи знайомі Вам ситуації, коли дуже доречну думку або варіант рішення можна почути вже після зустрічі, у коридорі, у приватній розмові з іншим співробітником. На зустрічах критичні думки або заперечення часто залишаються невисловленими не тому, що співробітники приховують свої невдачі або погані новини, а тому що культура всередині організації сприяє тому, щоб такі думки висловлювалися лише тоді, коли співробітник буде цілком впевнений, що вони будуть гарно сприйняті, і чекає відповідних сигналів. "Публічна порка" на планьорках, що, на жаль, також є властивою рисою стилю управління багатьох керівників, так само не заохочує співробітників до висловлення незгоди або конструктивної критики.

Насправді, критика — це добре і вона спонукає організацію до розвитку, але створити відповідну атмосферу в організації непросто. Керівникові, який звик "зриватися" на підлеглих, та раптом звернувся до них із проханням висловлювати критичні думки, не слід дивуватися, якщо він у відповідь почує тишу. До того ж, чи готові Ви адекватно сприймати критику?

У своїй статті "Чи можна Вам протистояти?" Лінн Ейзагір (Lynne Eisaguirre) дає декілька порад керівникам, що почули критику своєї поведінки від співробітника або опинилися у центрі конфліктної ситуації:

  1. Облиште свої справи і дослухайтесь до суті критики/конфлікту — приділіть співробітнику свою увагу. Якщо Ви не можете цього зробити, перенесіть зустріч.
  2. Не займайте оборонну позицію — переконайтеся, що правильно розумієте співрозмовника. Перепитуйте.
  3. Вибачтеся, якщо це доречно. Якщо Ви не переконані, що вчинили неправильно, принаймні висловіть жаль, що Ваша поведінка образила співрозмовника/інших колег. Гарному керівнику має бути шкода, що його співробітники засмучені.
  4. Запитайте, якої конкретної поведінки від Вас очікують, щоб ефективно працювати з Вами у майбутньому. Переконайтеся, що фокусуєте увагу саме на поведінці, а не на ставленні або почуттях. Ви можете змінити власну поведінку, та не завжди можливо змінити ставлення людей або те, що вони відчувають.
  5. Подякуйте співробітнику за відвертість і за те, що він привернув Вашу увагу до обговорюваних питань. Дозвольте співробітникам відчути, що Ви поважаєте і цінуєте їх за те, що вони готові з Вами відкрито обговорювати будь-які питання.


comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
27 травня 2017
Київ, Український дім
Підсвідомість може все (майстер-клас Джона Кехо)
27-28 травня 2017
Харків
ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ 2.0. Бізнес-конференція на основі реальних кейсів
28 травня 2017
Київ, Royal Olympic Hotel
Неймовірний успіх в бізнесі (майстер-клас Джона Кехо)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Самое важноеСамое важное
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ
Персональный ребрендинг. Как изменить свой имидж, сохранив репутациюПерсональный ребрендинг. Как изменить свой имидж, сохранив репутацию
У них так принято. Как правильно пожимать руку, вовремя затыкаться, работать с м*даками и другие важные скиллы, которым вас никто никогда не училУ них так принято. Как правильно пожимать руку, вовремя затыкаться, работать с м*даками и другие важные скиллы, которым вас никто никогда не учил
Пирамида эффективности. От разрозненных техник к цельной системеПирамида эффективности. От разрозненных техник к цельной системе


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)