КОМЕНТАРІ | Критика 24 листопада 2008 р.

Ви незгодні? Це — добре!

Автор: Надія Пустовойтова, IFC Advisory Services, Eastern Europe and Central Asia.

Бажання людини уникнути конфліктів є природним. Але іноді конфлікт або висловлення незгоди можуть стати імпульсом до вироблення нестандартних варіантів рішень. Керівникові, на зустрічах у якого панує тиша та злагода, а рішення приймаються одностайно, слід замислитися над тим, чи сприяє атмосфера в компанії до дискусій і відкритого висловлення незгоди. Чи винагороджуються у такій компанії нові ідеї та виклики встановленим порядкам? Чи заохочується висловлення думок "з низів"?

Дискусії і конструктивна критика, як відомо, породжують конкурентність, яка у свою чергу стимулює розвиток організації. Водночас, висловлення критики іноді сприймається в колективі як "розхитування човна" або посягання на статус-кво колег, коли всі функції і обов'язки заздалегідь чітко розподілені і панує принцип "я не втручаюся у твої справи, так і ти не втручайся в мої". Проте, як стверджує Гаррі Еммонс (Garry Emmons), з Гарвардської бізнес-школи, у своїй статті "Заохочення незгоди у прийнятті рішень": "Компанії, яка радіє зі свого прагматизму, необхідно пам'ятати про те, що керівні та організаційні структури, які його визначають, так само можуть породити захисних священних корів або ідеології, які заперечують істину, що, в кінцевому рахунку, ставить під загрозу цей прагматизм. Організація потребує чесної, грунтівної та постійної самокритики, яка, зрештою, лежить в основі постійного вдосконалення".

Чи знайомі Вам ситуації, коли дуже доречну думку або варіант рішення можна почути вже після зустрічі, у коридорі, у приватній розмові з іншим співробітником. На зустрічах критичні думки або заперечення часто залишаються невисловленими не тому, що співробітники приховують свої невдачі або погані новини, а тому що культура всередині організації сприяє тому, щоб такі думки висловлювалися лише тоді, коли співробітник буде цілком впевнений, що вони будуть гарно сприйняті, і чекає відповідних сигналів. "Публічна порка" на планьорках, що, на жаль, також є властивою рисою стилю управління багатьох керівників, так само не заохочує співробітників до висловлення незгоди або конструктивної критики.

Насправді, критика — це добре і вона спонукає організацію до розвитку, але створити відповідну атмосферу в організації непросто. Керівникові, який звик "зриватися" на підлеглих, та раптом звернувся до них із проханням висловлювати критичні думки, не слід дивуватися, якщо він у відповідь почує тишу. До того ж, чи готові Ви адекватно сприймати критику?

У своїй статті "Чи можна Вам протистояти?" Лінн Ейзагір (Lynne Eisaguirre) дає декілька порад керівникам, що почули критику своєї поведінки від співробітника або опинилися у центрі конфліктної ситуації:

  1. Облиште свої справи і дослухайтесь до суті критики/конфлікту — приділіть співробітнику свою увагу. Якщо Ви не можете цього зробити, перенесіть зустріч.
  2. Не займайте оборонну позицію — переконайтеся, що правильно розумієте співрозмовника. Перепитуйте.
  3. Вибачтеся, якщо це доречно. Якщо Ви не переконані, що вчинили неправильно, принаймні висловіть жаль, що Ваша поведінка образила співрозмовника/інших колег. Гарному керівнику має бути шкода, що його співробітники засмучені.
  4. Запитайте, якої конкретної поведінки від Вас очікують, щоб ефективно працювати з Вами у майбутньому. Переконайтеся, що фокусуєте увагу саме на поведінці, а не на ставленні або почуттях. Ви можете змінити власну поведінку, та не завжди можливо змінити ставлення людей або те, що вони відчувають.
  5. Подякуйте співробітнику за відвертість і за те, що він привернув Вашу увагу до обговорюваних питань. Дозвольте співробітникам відчути, що Ви поважаєте і цінуєте їх за те, що вони готові з Вами відкрито обговорювати будь-які питання.


comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
21 листопада 2017
Київ, Premier Hotel Rus
ABC-Forum: Artificial Intelligence, Big Data, Clouds. Проривні технології у фінансовій сфері
22-23 листопада 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління проектами (Олег Андрієнко)
24-25 листопада 2017
Одеса
Оперативне управління командою підлеглих і бізнес-процесами (Ігор Сокуренко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
12 недель в году. Как за 12 недель сделать больше, чем другие успевают за 12 месяцев12 недель в году. Как за 12 недель сделать больше, чем другие успевают за 12 месяцев
Новые размышления о личном развитииНовые размышления о личном развитии
Бизнес в стиле Romantic. Отдавай все, не считаясь ни с чем, чтобы создать нечто более великое, чем ты самБизнес в стиле Romantic. Отдавай все, не считаясь ни с чем, чтобы создать нечто более великое, чем ты сам
Личная эффективность. Harvard Business Review: 10 лучших статейЛичная эффективность. Harvard Business Review: 10 лучших статей
Война за креатив. Как преодолеть внутренние барьеры и начать творитьВойна за креатив. Как преодолеть внутренние барьеры и начать творить


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.




bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)