КОМЕНТАРІ | Маркетинг 19 січня 2016 р.

Яким повинен бути ефективний маркетинг

І чому звичні інструменти та технології маркетингу більше не приносять бажаних результатів

Автор: Юлія Плієва, генеральний директор Apple Consulting, викладач kmbs
Джерело: «Forbes Україна»

Багато власників бізнесу й досі вірять, що маркетинг — це панацея, яка якимось дивом призводить до зростання продажів. Але чи можливим буде це диво при наявній організації маркетингових служб в українських компаніях, а також при використанні маркетологами традиційної логіки та інструментів?

Юлія Плієва
Юлія Плієва
Ось типові промахи українських компаній:
  • придумали новий продукт, і лише потім почали міркувати, яку потребу якого споживача він задовольняє;
  • якщо в компанії і (або) економіці настають кращі часи, функція маркетингу стає марнотратною і орієнтованою переважно на виконання фантазій власників;
  • якщо в компанії і (або) економіці — гірші часи, функція маркетингу скорочується, він перетворюється на відділ статистики і спогадів про успішне минуле або на генератор акцій зі зниження цін.

Чому інструменти й технології маркетингу більше не приносять бажаних результатів? Тому що рівень непередбачуваності ринків з кожним роком зростає, а попит уже давно не породжує пропозицію: пропозиція спричиняє попит. Відомі маркетологи сьогодні самі відхрещуються від власних інструментів недавнього минулого, пропонуючи ринку нові умовиводи. Зокрема, суттєво втратили актуальність маркетингові дослідження, стандартні маркетингові інструменти, типові конкурентні стратегії, орієнтація виключно на продукт і класичні методи комунікації зі споживачем.

На ринках, де висока невизначеність, з кожним роком збільшується широта асортименту, як гриби ростуть продукти-клони. Споживач же дедалі більше губиться у виборі.

Вже давно доведено формулу: «різноманітність вбиває продажі». Чим ширший асортимент товару ви пропонуєте споживачеві, тим складніше йому зробити вибір, і тим частіше він не купує нічого. А вітчизняні бізнесмени донині переконані, що нарощувати свою частку ринку вони можуть тільки шляхом нескінченної генерації нових продуктів. Виходить, щоб привернути увагу споживача і змусити його купити певний товар, здавалося б, потрібні ще більш витончені маніпулятивні технології, віднайдені більшістю маркетологів і рекламістів.

Насправді ефективним може стати абсолютно інший підхід. Найбільш виграшною стратегією є справжня диференціація. Але треба розуміти, що диференціюватися в продукті може дуже мала кількість інноваційних компаній, які пропонують споживачеві щось революційне (Apple, Tesla, Nike, Gore-тex та ін.). Решті необхідно вигравати конкурентну боротьбу шляхом підвищення цінності свого стандартного продукту або пропозиції в очах споживача. Як це зробити?

Маркетингу необхідно весь час думати, з якими проблемами стикається споживач при купівлі, використанні, утилізації вашого продукту, і максимально усувати такі проблеми. Наприклад: популярність компанії IKEA пов'язана зовсім не з революційними продуктами (хоча привабливий дизайн і якість — це необхідна умова). Вони подумали про те, що, замовляючи меблі, споживач змушений чекати виготовлення замовлення три-п'ять тижнів, страждати від недотримання виробником зазначених термінів, а в результаті може ще й отримати не те, що очікував. IKEA запропонувала споживачеві готові меблеві рішення, побачивши і купивши які, він у той самий день може зібрати виріб, як дитячий конструктор.

Не треба змушувати споживача шляхом різних акцій купувати неліквідний продукт. Куди ефективніше використовувати зворотний зв'язок із клієнтом для постійного усунення з портфеля компанії неходових продуктів. Іншими словами, потрібно не розширювати асортимент, а зробити вже наявний найбільш «смачним» для споживача.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
21 листопада 2017
Київ, Premier Hotel Rus
ABC-Forum: Artificial Intelligence, Big Data, Clouds. Проривні технології у фінансовій сфері
22-23 листопада 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління проектами (Олег Андрієнко)
24-25 листопада 2017
Одеса
Оперативне управління командою підлеглих і бізнес-процесами (Ігор Сокуренко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств
Как работать по 4 часа в неделю и при этом не торчать в офисе «от звонка до звонка», жить где угодно и богатетьКак работать по 4 часа в неделю и при этом не торчать в офисе «от звонка до звонка», жить где угодно и богатеть
Креативь! Поставь идеи на потокКреативь! Поставь идеи на поток
Стратегия жизниСтратегия жизни
Самое важноеСамое важное


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.




bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)