КОМЕНТАРІ | Робота 31 березня 2009 р.

Чи чесно пропонувати працівникам скорочений робочий тиждень?

Том Девенпорт (Tom Davenport), керівник напрямку інформаційних технологій та управління у Babson College, де він також керує напрямками процесного управління та управління знаннями, автор численних праць по бізнес-процесах, реінжинірингу, управлінню знаннями, тощо, розповідає, чому на його думку "скорочений робочий тиждень", який вводиться компаніями для того, щоб скоротити витрати під час рецесії — це не зовсім чесний метод стосовно працівників.

Том Девенпорт (Tom Davenport) Одним із розповсюджених сьогодні підходів до скорочення витрат компанії є примусове скорочення часу, який співробітники проводять на робочому місці, і, відповідно — скорочення їхньої зарплатні на 10%, 20% і т.п. Іншими словами, якщо у звичайні часи працівник проводить на роботі 5 днів на тиждень, то після нововведення його робочий тиждень може стати чотириденним. Або ж кожного дня він просто буде знаходитися в офісі на 2 години менше. Вважається, що такий підхід є більш справедливим стосовно працівників. Оскільки в іншому разі компанії попросту довелося б скоротити 20% персоналу. Тож нехай краще всі люди працюватимуть менше (і отримуватимуть менше), ніж деякі з них взагалі залишаться без роботи.

І хоча такий підхід справді видається досить логічним і прийнятним (адже він рятує долі людей) — сумніви у його чесності все-рівно виникають.

У 1969-му році, коли цей метод виник вперше, він справді був дуже чесним і рятував людей та компанії від провалу та безгрошів'я. Але у 2009-му році, коли зв'язок між часом, проведеним на робочому місці, та реальною ефективністю практично зник (особливо, для спеціалістів, які працюють у інтелектуальних сферах) — цей підхід вже не може застосовуватися повною мірою. Скільки з вас, людей, які читають цю статтю, справді працюють тільки 40 годин та тиждень? Скільки з вас займаються своєю роботою тільки в офіційні робочі дні? Грань між роботою та особистим життям для більшості людей розмилася настільки, що її практично неможливо визначити. Тому для більшості інтелектуальних працівників буде дуже складно працювати на один день менше. Можна навіть припустити, що саме цього й намагаються досягнути роботодавці, прекрасно знаючи, що "скорочення робочого тижня" по суті відбудеться тільки на папері.

Також виникають питання щодо адекватності самої моделі рівноцінного скорочення часу для всіх працівників. Тут постає дві проблеми. Перша стосується фундаментального принципу, що всі співробітники однаково цінні. Нам хотілося б вірити у це. Але на практиці ми чудово знаємо, що це не так. На практиці існують більш цінні, ефективні, результативні працівники, і менш цінні для компанії. Якщо скоротити робочий тиждень для всіх людей — це може вилитися в те, що найкращі співробітники, які чудово знають собі ціну, почнуть шукати іншу роботу. І можна не сумніватися, що такі працівники її точно знайдуть.

Другою потенційною проблемою може стати те, що працівники, у яких з'явився вільний час, який вони звикли витрачати на роботу, можуть почати шукати собі інші заняття, щоб заповнити пробіл. Наприклад, у пошуках додаткових прибутків, вони можуть зайнятися фрілансом. Для роботодавця це може мати негативні наслідки. Наприклад, працівник, який спробував працювати з іншими (можливо — більш прибутковими) проектами, може захотіти повністю покинути основну роботу, щоб займатися тим, що приносить більше грошей та задоволення. З іншого боку, він може почати виконувати свою фрілансерську роботу за рахунок свого основного робочого часу.

Не можна сказати, що 10-20% скорочення робочого часу — це завжди погана ідея. У деяких випадках, як от наприклад у невеликих компаніях, де кожна людина на вагу золота, така практика може мати сенс. Але потрібно завжди пам'ятати, чи не приймаєте ви рішення, яке в довгостроковому періоді може нашкодити вашій компанії.

За матеріалами статті "Is Forced Time Off Fair?" Tom Davenport on HarvardBusiness.org.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
2 серпня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління відділом продажів (Наталія Дегтярьова)
16 серпня 2017
Київ, Готель «Мир»
Бюджетування з шаблонами бюджетів і фінансовою моделлю (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
28-29 серпня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Привычка к творчеству. Сделайте творчество частью своей жизниПривычка к творчеству. Сделайте творчество частью своей жизни
Миллионер без диплома. Как добиться успеха без традиционного образованияМиллионер без диплома. Как добиться успеха без традиционного образования
Письма о главном. Ваши клиенты. Ваши сотрудники. Ваша карьераПисьма о главном. Ваши клиенты. Ваши сотрудники. Ваша карьера
Дар лидера. Как научиться влиять на людейДар лидера. Как научиться влиять на людей
Связанные одной сетью. Как на нас влияют люди, которых мы никогда не виделиСвязанные одной сетью. Как на нас влияют люди, которых мы никогда не видели

Відгуки

Ihor
Чогось думається, що це застаріла стаття. До прикладу - один із моїх клієнтів скоротив оплату на 30-40%. Поки він думає, як це імплементувати, але один із варіантів дати можливість на ресурсах контори робити проекти, яко фрілансер. Натрапити на дорогий та вартісний проект-"халтурку" зараз також невимовно важко
2009-03-31 03:26:40
Відповісти



система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)