КОМЕНТАРІ | Бізнес-модель 25 травня 2020 р.

Виховати клієнтів без витрат: бізнес-модель Freemium і як її використовувати

Ярослав Яковенко, СЕО групи IT-компаній WebMate і сервісу для влогерів weshare.video, про те, як влаштована бізнес-модель Freemium, використання якої дозволяє залучати нових клієнтів без особливих витрат.

Виховати клієнтів без витрат: бізнес-модель Freemium і як її використовувати

Бізнес постійно шукає способи залучення нових клієнтів і, разом із тим, замислюється, як при цьому оптимізувати витрати. Але, ці дві мети зазвичай мають зворотний зв'язок: важко залучити більше клієнтів, не витрачаючи більше грошей. Оскільки клієнти стають дедалі більш досвідченими і, відтак, скептичніше ставляться до традиційної маркетингової тактики, це стає ще більш складним завданням.

У світовій IT-галузі широко застосовується модель продажів freemium. Можливо ви про неї не чули. Її використання дозволяє залучати нових клієнтів без особливих витрат. Ось як це влаштовано.

Freemium — це дворівнева модель залучення користувачів, яка розділяє їх на безкоштовний або преміальний рівні в залежності від того, чи платять вони за підписку. Безкоштовні користувачі мають обмежений доступ до функцій продукту, в той час як преміальні користувачі отримують повний доступ до функцій. Напевно, ви вже стикалися з подібними сервісами — Slack, Zoom, SoundCloud, Бітрікс.

Freemium дозволяє уникнути традиційних витрат на платні маркетингові канали. Її сила в природному процесі виховання клієнта, який поступово самостійно вивчає продукт, його можливості і переходить на платну підписку, аби отримати доступ до всього набору функцій.

Щоб успішно реалізувати модель freemium, необхідно накласти обмеження на певні аспекти продукту. Це можна зробити декількома способами:

  • Обмеження функцій: розширена функціональність через спеціальні платні оновлення.
  • Квоти використання: ліміти зберігання даних, обмежена контактна книга тощо.
  • Обмежена підтримка: багаторівневий доступ до служби підтримки клієнтів.
  • Обмежений доступ або обмежене використання продукту.

Зазвичай компанії використовують кілька з цих обмежень одночасно, аби посилити цей ефект ще більше. Важливо, щоб обмеження підбурювали їх хотіти більшого, але щоб цінність продукту була відчутна.

Але чому б просто не використовувати безкоштовну пробну версію (trial)?

Як і freemium, безкоштовні пробні версії призначені для мінімізація витрат на залучення потенційних клієнтів, дозволяючи продукту виконувати роботу по перетворенню їх у постійних клієнтів. Але є дві відмінності freemium і free trial:

  • При використанні системи freemium безкоштовний план триває вічно, тоді як trial діє тільки протягом обмеженого часу (наприклад, один тиждень).
  • Безкоштовні пробні версії надають користувачам повний доступ до всіх (або більшості) функцій продукту, в той час як безкоштовні користувачі freemium-продукту мають лише обмежений доступ до його функцій.

Ці відмінності створюють унікальні переваги і недоліки для кожної системи.

Отже, які ж переваги моделі freemium?

Незважаючи на те, що в цілях і методах використання freemium і trial існує певне перетинання, freemium, як правило, зручніше для клієнта.

  • Freemium створює середовище без тиску для нових користувачів.
  • Freemium також дозволяє масштабувати рішення паралельно з потребами користувачів. Клієнту може знадобитися не вся функціональність при першій реєстрації, але в міру зростання його потреби можуть також змінюватися.
  • Ще одна велика перевага використання моделі freemium — це один із кращих способів швидко масштабувати продукт із мінімальними витратами — сарафанне радіо ніхто не відміняв. Якщо безкоштовні користувачі не приносять безпосередньо дохід для бізнесу, вони все одно можуть допомогти рости, передаючи знання про продукт іншим.

Freemium може допомогти в продажах продукту і в швидкому зростанні бізнесу при одночасному зниженні витрат. Головне — бути зосередженим на клієнтах і розуміти, як надати їм вигоду від продукту. Це дозволить створити модель freemium, яка забезпечує ідеальний баланс між демонстрацією корисності продукту і, в той же час, безкоштовними користувачами, охочими до більшого.

Що ще почитати про бізнес-моделі:

Ілюстрація: Icons8 Blog



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
25 вересня — 10 жовтня 2020
Київ
ШКОЛА ФІНАНСОВОГО ДИРЕКТОРА. Управлінський облік. Показники ефективності. Бюджетування. Аналіз компанії. Менеджмент. Мотивація
28 вересня — 2 жовтня 2020
Київ
Інтенсив «Школа сучасного нормування»
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
Мудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунгляхМудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунглях
Напролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемогиНапролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемоги

bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2020, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)