КОМЕНТАРІ | Міжнародний розвиток 15 березня 2017 р.

Зміна мислення: від сировини до цінності

Автор: Інна Сосновська
Джерело: "НВ Бізнес"

У сьогоднішньому світі є надлишок грошей та невикористаних можливостей для розвитку як держави, так і бізнесу. Йдеться про створення якісно нового типу проектів, бізнесу, партнерства для України — з яскравими міжнародними ознаками. Чому ж ми поодиноко опановуємо ці можливості?

Інна Сосновська
Інна Сосновська
Головне, що стримує міжнародний розвиток України — домінуючий сировинний спосіб мислення. Сировина економіка та політика — це наслідок. А світова економічна криза та війна — інколи зручні виправдання.

Українська економіка, політика, культура відбивають одне й те ж: світогляд, який панує у суспільстві. Поки — з домінуючими споживчими ознаками. А конкуренцію у світі виграють ті, хто вміє створювати цінність.

Історична звичка споживати, а не створювати — набагато небезпечніший "актив" для розвитку для країни та бізнесу, ніж немодернізована економіка чи виробництво та відсутні сталі зовнішньоекономічні зв’язки.

Здається, нескладно тверезо побачити свої можливості та навчитися продукувати корисні ідеї, проекти, речі тощо. Але для цього треба наважитись на cвідомий перехід від історичних бізнес-традицій до модерністського типу мислення — утвердження свободи створювати нову цінність. Міжнародний розвиток — це про спосіб мислення, а не про квоти та дешеву робочу силу. Для міжнародного розвитку української економіки модернізувати треба, в першу чергу, світогляд та опановувати мистецтво створення споживчої цінності. Решта — буде завданням для управлінців.

Економічні зміни відбудуться після культурних. Це стосується як держави, так і кожної конкретної компанії. А політичні зміни — лише після змін економічних.

Історична звичка споживати, а не створювати, — набагато небезпечніший "актив", ніж немодернізована економіка

Що стосується бізнесу, то компанія, яка споживчу логіку буде тягнути в майбутнє, може втратити і локальний ринок. Бо географічне походження бізнесу дає все менше переваг для локальної конкуренції: кордони стають все більш умовними, ідеї, технології та якісно новий рівень партнерства створюють конкурентні переваги нового рівня. У багатьох випадках добре відчувати й знати локальний ринок стає замало.

Існує дві альтернативи для міжнародного розвитку бізнесу:

  1. Глобальний розвиток — шукаємо нову стратегічну ідею бізнесу, міжнародного масштабу. І вона необов'язково повинна бути про конкуренцію з Apple. Потрібно шукати незакриті потреби значної кількості клієнтів або ніші, де ваша компанія може створити цінність, володіючи компетенцією.

  2. Розвиток експорту — шукаємо нові ринки та клієнтів для продажу поточного продукту (в широкому розумінні цього слова).

Таким чином ми, щонайменше, знівелюємо залежність від поведінки сировинних ринків. Сталь або кукурудза здатні різко подешевшати, на відміну від технологічної продукції, наприклад, літаків, заводського обладнання, електроніки тощо.

Також зможемо посилити перелік міжнародних партнерів. Коли США, Німеччина, Норвегія, Ізраїль будуть не лише імпортерами для України, а й партнерами, з якими ми будемо рівноправно розвивати двосторонній міжнародний бізнес — наші компанії зможуть вийти на новий рівень. А можливо зможуть стати партнерами для спільного підкорення світових ринків.

Аграрії можуть почати створювати продукти з доданою вартістю, машинобудування та легка промисловість — стати міжнародними партнерами з контрактного виробництва. Фармацевтичні й хімічні бізнеси — увійти в стратегічне партнерство з міжнародними компаніями для синергетичного спільного руху уперед. Тоді ми неминуче побачимо успіхи у розвитку економіки знань і високих технологій, а також яскраві інвестиційні проекти.

Про автора:

    Інна Сосновська, керівник напрямку Міжнародний розвиток бізнесу в компанії STRATEGIC, викладач Школи глобальних ринків Києво-Могилянської бізнес-школи.


comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
29-30 червня 2017
Київ, Нивки-Холл
Управлінський облік: стратегія управління компанією (Олена Павлова)
30 червня 2017
Одеса, Brain & Lemons
Курс "Промова Лідера. Ораторське мистецтво" (Ксенія Селіна). -50% для перших 4-х учасників
4-6 липня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Удача в бизнесе. Как повысить ваши шансы на успехУдача в бизнесе. Как повысить ваши шансы на успех
Делай меньше. Как избавиться от желания все успетьДелай меньше. Как избавиться от желания все успеть
Не в знании сила. Как сомнения помогают нам развиватьсяНе в знании сила. Как сомнения помогают нам развиваться
Личный бренд. Позаботьтесь о вашей репутации прежде, чем это сделают другиеЛичный бренд. Позаботьтесь о вашей репутации прежде, чем это сделают другие
Креативь! Поставь идеи на потокКреативь! Поставь идеи на поток


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)