ІНСАЙТИ | Криза і можливості 1 червня 2021 р.

Як не дати кризі зруйнувати вашу компанію

Дуже хотілося б вірити, що світ повністю відновиться після кризи 2020-го року, але ніхто не може з упевненістю сказати, що глобальна економіка не зазнає нових потрясінь. Що можуть вчинити керівники, аби вистояти перед новими ударами?

Роберт Худжберг (Robert Hooijberg), професор організаційної поведінки в IMD, дає рекомендації, які можуть допомогти компаніям набути більшу стійкість та розвинути в собі інноваційність, і, не виключено, знайти у кризі можливості.

Як не дати кризі зруйнувати вашу компанію

1. Визнайте реалії сучасного світу

У час, коли вплив пандемії відчули практично всі (кожна людина, кожна організація і кожна країна), важливо усвідомлювати, що хід подій у сучасному світі визначають чотири фактори. Це волатильність, непевність, складність та неясність. Нестабільність 2020-го року в основному була поза межами контролю керівників. Головним викликом для лідерів стала непевність ситуації, оскільки вони не знали, що відбуватиметься далі і як це впливатиме на їхні організації. Складність породжувала сумніви щодо того, на чому потрібно сфокусувати зусилля, а через неясність, що домінувала у зовнішньому середовищі, значно погіршилась якість управлінських рішень.

2. Повсюди шукайте можливості для інновації

Фінансова нестабільність змусила організації проаналізувати кожний аспект свого бізнесу, оптимізувати процеси та позбавитися деяких із них (а також нерентабельних продуктів чи клієнтів). У такій оновленій екосистемі потрібно поставити перед собою запитання: які нові сервіси ми можемо запропонувати? Які нові клієнти можуть стати предметом нашої уваги? Як ми можемо генерувати цінність в інноваційний спосіб?

Ще одна ділянка для впровадження нововведень — підходи до організації праці. Зараз є чимало інструментів, що дозволяють проводити зустрічі за участю людей, які знаходяться в різних кінцях світу. Це дуже суттєвий позитивний зсув. Але при цьому важливо підтримувати в колективі відчуття товариства, знаходячи різнопланові способи віртуальної взаємодії (кава, чати, альтернативні методи введення співробітників у курс справ, консультування в процесі виконання завдань, адаптації нових працівників тощо).

3. Зрозумійте різницю між взаємодією у фізичному і віртуальному просторах

Віртуальне середовище може бути більш сприятливим для інновації та вияву творчості, бо розширює можливості для залучення різних фахівців, незалежно від того, де вони знаходяться. Також у віртуальному просторі комфортніше почувають себе інтроверти, які у звичних умовах мало схильні брати активну участь в обговоренні. Таким чином вам стає легше отримувати ідеї від дуже різних людей, зокрема, від тих, хто не належить до «фаворитів» своїх босів, і тому може вважатися, що їхня думка є «малоцікавою».

Технології машинного навчання та штучного інтелекту дозволяють краще зрозуміти, динаміку взаємодії в групі. Такі інструменти, як Humanyze, Gong та RIFF, можуть проаналізувати, які випадки взаємодії спрацювали, а які ні, та надати корисні рекомендації щодо того, які зміни в культурі вам потрібні. Тобто якщо на традиційних зустрічах ви чуєте більшою мірою думку тих, хто через різні причини відчуває себе впевненіше за інших, то у віртуальному просторі можна почути всіх і, відповідно, з’ясувати, що насправді думають люди.

4. Аналізуйте досвід попереднього року

Аналізуючи свої дії та рішення періоду пандемії, ви зможете визначити, наскільки добре адаптувалися до кризи, а також — що можна було би зробити краще. Зараз потрібно продумати, як ви генеруватимете цінність вже за межами кризового досвіду. І тут дуже важливо вислухати думку ваших працівників.

5. Створіть передумови для проривних інновацій

Проривні інновації можуть з’являтися тільки якщо організація сформувала сприятливу для цього культуру. Як виглядає ситуація у вашій компанії? Співробітники бояться робити щось незвичне, борючись що їх висміють? Якщо так, тоді слід щось змінити. Адже для успіху інновації потрібне середовище, в якому домінує довіра і де люди без будь-яких вагань готові поділитися своїми, як може здатися, «божевільними» ідеями. Здорову корпоративну культуру потрібно сформувати ще до того, як гримне криза. Бо інакше ви надовго «застрягнете» в «болоті» деструктивного середовища. Створіть простір довіри та безпеки, та впровадьте платформу, яка забезпечить гнучкість реагування на різні події.

6. Не йдіть за трендом — залишіть «кордони» між підрозділами

В останні роки багато говориться про те, що потрібно усунути в компаніях «вежі» або ліквідувати «кордони» між окремими підрозділами. Вважається, що тоді внутрішніми «кордонами» «потоки» ідей та інформації вільно пересуватимуться по всій компанії. Чи насправді варто руйнувати «вежі»? Адже в них накопичуються та інтегруються спеціальні знання в конкретних галузях. А для того аби забезпечити кращий обмін інформацією, потрібна матрична організаційна структура, що дасть змогу інтегрувати знання та досвід там, де це найбільш потрібно для вирішення конкретних бізнес-проблем.

Створюючи нове середовище, яке сприятиме зростанню, варто звернутися до прикладу винахідника Томаса Едісона, який фактично створив agile-систему задовго до того, як виник цей термін. Великі міжфункціональні групи були розділені на менші вузько-спеціалізовані команди, які працювали над прототипами розробок. Це дало Едісону змогу досить швидко збудувати на основі своїх винаходів бізнес.

Хтось напевно може скаже, що для успіху потрібна ще й вдача. Можливо, що так. Але у будь-якому разі варто виходити із такого визначення: «Будьте готові: вдача — це коли готовність зустрічається з можливістю».

За матеріалами "The six tips to ensure your organization has a breakthrough — and not a breakdown — in times of crisis", IMD.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
МікромайстерністьМікромайстерність
Tiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життяTiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життя
Розмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємоРозмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємо

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)