ІНСАЙТИ | Провал організації 20 вересня 2006 р.

Три фактори, які здатні перетворити успіх на провал

У своїй книзі "Другий цикл: Як виграти війну з бюрократією" (The Second Cycle: Winning the War Against Bureaucracy) Lars Kolind, колишній генеральний директор компанії Oticon, доводить, що розмір, вік та успішність — це ті три фактори, які можуть призвести до провалу організації. Адже саме вони роблять компанію сліпою до сигналів, які пророкують майбутній спад.

Багато зрілих організацій потребують оновлення. Таке оновлення часто передбачає зміну ментальної моделі організації, включаючи її підхід до клієнтів, постачальників, працівників та щоденних звичок. Якщо весь потенціал оновлення, який закладено у зрілі організації, буде використано, компанії отримають змогу стати більш потужними, отримати приріст прибутків, створити нові пропозиції для свого персоналу.

Існує дві причини, через які потенціал залишається невикористаним.

  1. Зрілі організації зазвичай вважають, що вони вже вичерпали весь свій потенціал. Вони переконані, що роблять правильні речі. Вони ніколи не піддають сумніву свої основні принципи. І чим доросліші вони стають, тим більше захищають ту віру, яку сповідують.

  2. Якщо навіть зрілі компанії зуміють усвідомити проблему, їм не вистачить інструментів для її вирішення. Адже, хоча такі компанії мають великий досвід у покращенні та оптимізації своєї роботи, їм дуже складно зрозуміти, що робота може бути докорінно неправильною і від неї слід відмовитися, а не оптимізувати.

Як стверджувалося раніше: зрілі організації попадають під вплив вірусу, який перетворює успіх на поразку, з трьох причин. До них належить розмір, вік та успішність компанії. Разом зі зростанням організації набувають нових управлінських рівнів, відкривають нові відділи, встановлюють все більш і більш чіткі і негнучкі процедури. В результаті, насолоджуючись власним успіхом, вони стають надзвичайно ледачими, іноді навіть зарозумілими. Організації починають забувати про поточні потреби споживачів, які і є джерелом їхнього багатства та успіху.

Одним із найбільш вражаючих відкриттів став той факт, що зрілі організації зазвичай не помічають процесу власного "падіння" від успіху до поразки. Вони користуються плодами свого успіху і постійно повторюють ті дії, які в минулому приносили прибуток і готівку. Вони використовують надлишкові активи для того, щоб розширювати власний бізнес. І постійно копіюють свою ж діяльність. Проте вони упускають кілька важливих моментів:

  • не досліджують мінливі потреби споживачів;
  • користуються маркетинговими каналами та каналами збуту, які з часом виснажуються;
  • працюють із персоналом так само, як працювали на початку своєї діяльності;
  • користуються своєю владою для тиску на постачальників та посередників;
  • більше фокусуються на управлінських преміях та інших стимулах;
  • вірять у те, що короткострокова фінансова вигода і задоволеність акціонерів — це єдині критерії успіху

Другий цикл — це нова соціальна конструкція, знаряддя ведення бізнесу по-новому. Саме такий підхід дозволить організації перейти від обмеженого життєвого циклу до другого циклу зростання. Це буде вигідно для акціонерів, оскільки вартість бізнесу продовжуватиме зростати. Це принесе вигоду для клієнтів, оскільки продукція буде більш інноваційною та спрямованою на споживача. Працівники отримуватимуть переваги від стабільної роботи і чесного розподілу цінностей, створених ними. Постачальники також насолоджуватимуться взаємовигідною співпрацею із компаніями.

Ярослав Федорак, за матеріалами Knowledge@Wharton.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБРЯк здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБР
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Емоційний успіхЕмоційний успіх

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)