ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ 2.0. Бізнес-конференція на основі реальних кейсів


КОМЕНТАРІ | Управління за гіпотезами 13 листопада 2007 р.

Лідерство за гіпотезою

Автор статті, яка наведена нижче, Пітер Пенд (Peter Pande) — президент міжнародної консалтингової компанії Pivotal Resources, яка займається управлінням змінами, — розповідає про "управління за гіпотезами", та чому саме такий тип лідерства є найбільш прийнятним для сучасних топ-менеджерів.

Порівняйте дві реальні історії із бізнесу, які наведено нижче, і спробуйте визначити, яка із них призвела до успіху і пояснити, чому так сталося:

Історія перша: Удосконалення накопичень

Успішна фінансова організація постала перед потребою покращення своїх сервісів. Команда топ-менеджерів виявила, що перспективи розвитку можливі у сфері накопичувальних вкладів, оскільки саме тут відсотки, які пропонувала компанія, були значно нижчими, ніж у конкурентів. Керівний менеджер з операційної діяльності компанії особисто спонсорував багатофазову ініціативу редизайну накопичувальних процесів та процедур, попри супротив із боку "старої гвардії" компанії.

Історія друга: Корпоративний університет

Генеральний директор всесвітньовідомої технологічної компанії був стурбований корпоративною системою навчання персоналу. Різні відділи пропонували різноспрямовані курси своїй аудиторії, включаючи працівників, споживачів, дистриб'юторів, провайдерів технічної підтримки і т. п. Неефективність та неможливість чіткої координації такого підходу до навчання видавалася генеральному директорові очевидною. Тому лідер організації анонсував створення Корпоративного Університету та віддав всі повноваження щодо управління цією структурою в руки HR-відділу, вимагаючи від нього консолідації всіх наявних тренінгових програм, скорочення програм-дублікатів, підвищення ефективності та зменшення витрат.

Важко визначити? Ось підказка: Яка із двох компаній запропонувала чітке рішення, а яка — лише описала бізнес-проблему і не дала відповіді на проблему?

Насправді друга історія — рішення про створення Корпоративного університету — призвело до поразки. А перше рішення допомогло компанії досягнути величезного успіху. Теоретично, обидві ситуації могли закінчитися успішно, якби генеральний директор технологічної компанії застосував принцип "управління за гіпотезою" — той принцип, який повинні розуміти і застосовувати всі ефективні лідери.

Чому саме "лідерство за гіпотезою". Два простих пояснення:

  • кожне рішення, яке здійснює лідер — кожна його ціль, мета і розроблена стратегія — це гіпотеза — більш чи менш обґрунтований прогноз щодо майбутнього та щодо правильності обраного шляху.
  • що більше ви усвідомлюєте, що кожне ваше рішення — це гіпотеза, то більша ймовірність успішного управління ризиками, з якими стикається кожен лідер та організація. І то більша ймовірність, що ви зумієте використати невпевненість на свою користь.

Найкращі лідери ніколи не соромляться висловлювати гіпотези. Кілька місяців тому, представляючи нову версію веб-броузера, генеральний директор Apple Стів Джобс сказав: "Я сподіваюсь, що користувачі Windows будуть вражені новими можливостями нашого броузера Safari". І ніхто не звинуватив Джобса у невпевненості, хоча його "Я сподіваюсь" чітко вказувало на те, що успіх Safari не гарантований.

У другому випадку, про який ми говорили вище, генеральний директор, відкриваючи Корпоративний Університет, подав своє рішення як безперечно правильне і абсолютне. Він забув додати "Я так думаю". Замість того, щоб дати можливість своїй команді адаптуватися та підлаштувати під себе концепцію, він повівся як диктатор — і цим самим прирік своє починання на провал.

Чому ж лідери компаній так часто припускаються подібних помилок? Причин може бути безліч. Нижче наведені деякі з них:

  • лідери звикли "мати відповіді на всі запитання". Вони відчувають обов'язок бути абсолютно компетентними і не звикли, щоб їхні рішення обговорювалися;
  • керівники прагнуть стабільності і не здатні працювати у мінливому оточенні, пристосовуючись до все нових та нових викликів;
  • топ-менеджери потребують швидких рішень. Вони просто не хочуть витрачати час на ідентифікацію та тестування гіпотез. Звісно, видати наказ і змусити всіх у компанії неухильно дотримуватися його — набагато простіше. Але чи призведе це до успішності?

Немає нічого поганого в тому, щоб бути впевненим у власних силах. Але здатність адекватно оцінювати ситуацію і балансувати між впевненістю та ваганнями — набагато цінніша. Саме тому "лідерство за гіпотезою" — навичка кожного успішного лідера, який прагне принести користь своїй організації.

За матеріалами "Leadership By Hypothesis", Forbes.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
12 травня 2017
Київ, Готель «Мир»
Оплата за результатом KPI — мотивація 4.0 (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
16 травня 2017
Київ, kmbs
Управління репутацією в розгалуженій бізнес-структурі: як налагодити систему зсередини? (Євген Загорулько)
18-19 травня 2017
Київ, БЦ «Кубик»
Складська логістика торгового підприємства (Віктор Барановський)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Призвание. Как найти то, для чего вы созданы и жить в своей стихииПризвание. Как найти то, для чего вы созданы и жить в своей стихии
Легкий способ перестать откладывать дела на потомЛегкий способ перестать откладывать дела на потом
Удача в бизнесе. Как повысить ваши шансы на успехУдача в бизнесе. Как повысить ваши шансы на успех
Миф о многозадачности. К чему приводит стремление успеть всеМиф о многозадачности. К чему приводит стремление успеть все
Мастерство общения. Как найти общий язык с кем угодноМастерство общения. Как найти общий язык с кем угодно


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)