КОМЕНТАРІ | Управління за гіпотезами 13 листопада 2007 р.

Лідерство за гіпотезою

Автор статті, яка наведена нижче, Пітер Пенд (Peter Pande) — президент міжнародної консалтингової компанії Pivotal Resources, яка займається управлінням змінами, — розповідає про "управління за гіпотезами", та чому саме такий тип лідерства є найбільш прийнятним для сучасних топ-менеджерів.

Порівняйте дві реальні історії із бізнесу, які наведено нижче, і спробуйте визначити, яка із них призвела до успіху і пояснити, чому так сталося:

Історія перша: Удосконалення накопичень

Успішна фінансова організація постала перед потребою покращення своїх сервісів. Команда топ-менеджерів виявила, що перспективи розвитку можливі у сфері накопичувальних вкладів, оскільки саме тут відсотки, які пропонувала компанія, були значно нижчими, ніж у конкурентів. Керівний менеджер з операційної діяльності компанії особисто спонсорував багатофазову ініціативу редизайну накопичувальних процесів та процедур, попри супротив із боку "старої гвардії" компанії.

Історія друга: Корпоративний університет

Генеральний директор всесвітньовідомої технологічної компанії був стурбований корпоративною системою навчання персоналу. Різні відділи пропонували різноспрямовані курси своїй аудиторії, включаючи працівників, споживачів, дистриб'юторів, провайдерів технічної підтримки і т. п. Неефективність та неможливість чіткої координації такого підходу до навчання видавалася генеральному директорові очевидною. Тому лідер організації анонсував створення Корпоративного Університету та віддав всі повноваження щодо управління цією структурою в руки HR-відділу, вимагаючи від нього консолідації всіх наявних тренінгових програм, скорочення програм-дублікатів, підвищення ефективності та зменшення витрат.

Важко визначити? Ось підказка: Яка із двох компаній запропонувала чітке рішення, а яка — лише описала бізнес-проблему і не дала відповіді на проблему?

Насправді друга історія — рішення про створення Корпоративного університету — призвело до поразки. А перше рішення допомогло компанії досягнути величезного успіху. Теоретично, обидві ситуації могли закінчитися успішно, якби генеральний директор технологічної компанії застосував принцип "управління за гіпотезою" — той принцип, який повинні розуміти і застосовувати всі ефективні лідери.

Чому саме "лідерство за гіпотезою". Два простих пояснення:

  • кожне рішення, яке здійснює лідер — кожна його ціль, мета і розроблена стратегія — це гіпотеза — більш чи менш обґрунтований прогноз щодо майбутнього та щодо правильності обраного шляху.
  • що більше ви усвідомлюєте, що кожне ваше рішення — це гіпотеза, то більша ймовірність успішного управління ризиками, з якими стикається кожен лідер та організація. І то більша ймовірність, що ви зумієте використати невпевненість на свою користь.

Найкращі лідери ніколи не соромляться висловлювати гіпотези. Кілька місяців тому, представляючи нову версію веб-броузера, генеральний директор Apple Стів Джобс сказав: "Я сподіваюсь, що користувачі Windows будуть вражені новими можливостями нашого броузера Safari". І ніхто не звинуватив Джобса у невпевненості, хоча його "Я сподіваюсь" чітко вказувало на те, що успіх Safari не гарантований.

У другому випадку, про який ми говорили вище, генеральний директор, відкриваючи Корпоративний Університет, подав своє рішення як безперечно правильне і абсолютне. Він забув додати "Я так думаю". Замість того, щоб дати можливість своїй команді адаптуватися та підлаштувати під себе концепцію, він повівся як диктатор — і цим самим прирік своє починання на провал.

Чому ж лідери компаній так часто припускаються подібних помилок? Причин може бути безліч. Нижче наведені деякі з них:

  • лідери звикли "мати відповіді на всі запитання". Вони відчувають обов'язок бути абсолютно компетентними і не звикли, щоб їхні рішення обговорювалися;
  • керівники прагнуть стабільності і не здатні працювати у мінливому оточенні, пристосовуючись до все нових та нових викликів;
  • топ-менеджери потребують швидких рішень. Вони просто не хочуть витрачати час на ідентифікацію та тестування гіпотез. Звісно, видати наказ і змусити всіх у компанії неухильно дотримуватися його — набагато простіше. Але чи призведе це до успішності?

Немає нічого поганого в тому, щоб бути впевненим у власних силах. Але здатність адекватно оцінювати ситуацію і балансувати між впевненістю та ваганнями — набагато цінніша. Саме тому "лідерство за гіпотезою" — навичка кожного успішного лідера, який прагне принести користь своїй організації.

За матеріалами "Leadership By Hypothesis", Forbes.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
25-26 жовтня 2018
Київ
Оцінка персоналу від А до Я
26 жовтня 2018
Київ
Ощадливе виробництво
30 жовтня 2018
Київ
Найкращі психологічні техніки для успішних продажів

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
50 великих книг об успехе50 великих книг об успехе
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств
Талант ни при чем! Что на самом деле отличает выдающихся людей?Талант ни при чем! Что на самом деле отличает выдающихся людей?
Футбол как модель бизнеса. Уроки бизнеса изнутриФутбол как модель бизнеса. Уроки бизнеса изнутри
Правило четырех секунд. Остановись. Подумай. СделайПравило четырех секунд. Остановись. Подумай. Сделай


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)