КОМЕНТАРІ | Прийняття рішень 2 листопада 2006 р.

Інколи навіть найвидатніші лідери роблять помилки

Попри швидкий розвиток технологій, саме нам, а не їм доводиться приймати найскладніші і найбільш важливі рішення. Кожен прагне знаходити єдине правильне рішення, проте, далеко не кожне знає, як це зробити. Повелося, що саме лідери зазвичай приймають рішення швидше, краще і розумніше, ніж їхні підлеглі, — стверджує Michael Useem, директор Center for Leadership and Change у Wharton School та автор книги "The Go Point: When It's Time to Decide".

Прийняття рішень — це мистецтво та наука водночас. Мистецтво — бо залежить від почуттів та інтуїції; наука — бо повинне бути логічним і аналітичним. Нижче наведено кілька порад від світових лідерів, як переступити через бар'єр прийняття рішень.

1. Вивчіть уроки минулого. Минулі рішення можуть стати в нагоді для уникнення майбутніх помилок. Liu Chuanzhi, працівник Китайської академії наук, натхненний лібералізацією країни у 1984-му році, сформував компанію Legend Group, яка згодом стала найбільшим виробником персональних комп'ютерів у Китаї. У 2005-му вона отримала нову назву Lenovo і зайняла 3-тє місце серед найбільших виробників комп'ютерних технологій. Наприкінці кожного тижня Liu та верхівка компанії намагаються переглянути найважливіші рішення компанії за останні п'ять років. Вони постійно знаходять помилки, яких можна було уникнути. Це дозволяє переконатися, що їх більше не допустять у майбутньому.

2. Приймайте 70-відсоткові рішення. Якщо ви маєте 70% інформації, здійснили 70% аналізу і відчуваєте впевненість на 70% — тоді можете діяти. Логіка дуже проста: хороша ідея (нехай і не досконала) відмінно втілена у життя, має чималі шанси на успіх. У той же час, якщо ви не діятимете — шансів на успіх у вас не буде взагалі.

Саме таке повідомлення розіслала Ann Livermore, виконавчий віце-президент компанії Hewlett-Packard, 65 000 своїх співробітників, щодо оцінки рішень технологічних операцій у компанії. Це дозволило пришвидшити прийняття рішень на всіх рівнях компанії і при цьому не зашкодило успішності.

3. Пробачайте кожну помилку один раз. Якщо ви керуєтесь системою 70-відсоткових рішень — помилок уникнути майже неможливо. Charles Elachi, голова JPL (Jet Propulsion Laboratory), контрактного агента НАСА, зіткнувся із проблемою, коли деякі рішення щодо польоту кораблів у космос були помилковими. Політ на Марс у 1998-му році через неправильне рішення приніс компанії такі збитки, що двоє топ-менеджерів цієї компанії були готові звільнитися. Проте Elachi не дозволив їм піти. Він сказав: "Ми витратили $400 млн. на ваше тренування. Тож цю помилку ви також повинні сприймати як можливість навчитися. Я переконаний, що вона більше ніколи не повториться".

4. Спалюйте човни. Seymour Cray виробляв два типи продукції: човни та суперкомп'ютери. Кожен його новий комп'ютер був вершиною мистецтва. Проте, як будь-яка технологія — він швидко застарівав. Cray знав, що вічної досконалості не існує. Щоб унаочнити своє переконання, він кожної весни будував прекрасний човен, а кожної осені — спалював його.

Ярослав Федорак, за матеріалами Optimize Magazine.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
28 вересня — 31 жовтня 2017
Київ, FRAT Social Club
СТРАТЕГІЯ ДЛЯ СТАРТАПУ. Практичний курс: як почати свій бізнес, використовуючи свій досвід по максимуму і звівши ризики до мінімуму
2-3 жовтня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління запасами на підприємстві (Валентин Маєвський)
4 жовтня 2017
Київ, Готель «Мир»
Інтернет для бізнесу: 21 digital-інструментів для залучення нових клієнтів (Світлана Прохоровська)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Чек-лист. Как избежать глупых ошибок, ведущих к фатальным последствиямЧек-лист. Как избежать глупых ошибок, ведущих к фатальным последствиям
Большая восьмерка. Результаты самого масштабного исследования успешных людейБольшая восьмерка. Результаты самого масштабного исследования успешных людей
Уверенность в себе. Умение контролировать свою жизньУверенность в себе. Умение контролировать свою жизнь
Покажи свою работу! 10 способов сделать так, чтобы тебя заметилиПокажи свою работу! 10 способов сделать так, чтобы тебя заметили
Великолепный нетворкинг. Что нужно знать, делать и говорить, чтобы построить блестящую сеть деловых контактовВеликолепный нетворкинг. Что нужно знать, делать и говорить, чтобы построить блестящую сеть деловых контактов


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)