ІНСАЙТИ | Стосунки з босом 28 вересня 2015 р.

Чи вмієте ви управляти своїм шефом?

Як би добре не складалися стосунки з босом, все одно без непередбачуваних перипетій навряд чи вдається обійтися. І приємного в цьому мало, адже здебільшого від цієї людини (на жаль не завжди послідовної та об’єктивної) залежить розвиток нашої кар’єри (або, навпаки, його відсутність). Втім, не все так безнадійно, підлеглі також можуть управляти своїм шефом.

Міра Уайт (Myra White)
Міра Уайт
(Myra White)
Теза про те, що менеджери та працівники, котрі їм підпорядковуються, залежать один від одного, лягла в основу відомої статті Джона Габарро (John Gabarro) та Джона Коттера (John Kotter) «Managing Your Boss» («Як управляти своїм шефом»). Опублікована 1980-го у Harvard Business Review вона й досі не втратила актуальність (не дарма ж її опрацювання обов’язкове для студентів Гарвардської бізнес-школи).

«Як наголошується у цій статті — управління босом немає нічого спільного з маніпулюванням; скоріше йдеться про формування конструктивних робочих стосунків, у яких ви відігравали б не останню роль, і, відповідно, реально впливали б на хід розвитку вашої кар’єри», — пише гарвардський психолог Міра Вайт (Myra White).

Щоб управляти босом, потрібно зрозуміти, чому він віддає перевагу, та з якими тисками стикається. І тут доведеться добряче попрацювати, адже дуже часто шефи не в змозі чітко сформулювати, чого вони від вас хочуть.

Ось основні позиції, на які вам слід звернути увагу.

Чого очікує бос?

Подеколи керівників дратує те, що підлеглі приділяють купу часу другорядним речам. Але найчастіше вони самі ж у цьому винні, бо не спромагаються нормально пояснити, що саме та у якій послідовності повинен зробити працівник.

Отже, беріть ініціативу в свої руки та з’ясовуйте з шефом, що в його розумінні означає «пріоритетність завдання». Хоча це не так просто, як може здатись, бо деяких менеджерів просто нудить від самої думки про те, що доведеться щось детально розповідати працівникові. Якщо це так, спробуйте домогтися зустрічі з босом, де він буде змушений обговорити цілі, які перед вами ставить, або напишіть план, як бачите виконання конкретної задачі, та попросіть його надати вам зворотний зв'язок. Якщо йому знов вдасться «відбитися» від вас, спробуйте отримувати потрібну інформацію від інших людей, які працювали під началом вашого боса. Також з’ясуйте, з якими тисками та проблемами стикається шеф у контексті взаємодії зі своїми керівниками. Таким чином ви отримаєте цінні для себе підказки, що дозволять краще зрозуміти цю людину.

Чи спілкується ви с босом через правильні канали?

Занадто часто нам здається, що шеф воліє спілкуватись у спосіб, який є найзручнішим для нас. Це дуже ризикований підхід, бо насправді все може бути як раз навпаки. Тож варто з’ясувати, що більше любить ваш шеф — читати чи слухати. При цьому, якщо він віддає перевагу останньому, що воліє — розмовляти по телефону чи під час особистої зустрічі? Якщо ж шеф більшою мірою «читач» — що він сприймає краще: електронні повідомлення чи звіт, котрий знаходить у себе на столі?

Скільки інформації хоче бос?

Деякі шефи дуже люблять вислуховувати все у подробицях, включно з вичерпною характеристикою контексту виконання завдань. Інші ж — прагнуть почути від вас короткий звіт і неабияк нервуються, коли ви починаєте «грузити» їх деталями.

Довідавшись, працюєте ви під началом «п’яти-» чи «30-хвилинного» боса, ви зможете зробити ваші стосунки з ним «гладкішими».

Які «гарячі кнопки» має ваш бос?

У кожної людини є свої подразники — певні дрібниці, що змушують її виходити з себе. Найчастіше, ці «гарячі кнопки» важко передбачити заздалегідь, а тому залишається поспостерігати за шефом. Бо, найімовірніше, ви випадково наступите на якусь із них. При цьому важливо ніколи більше не повторювати таких експериментів.

Чи любить ваш бос втручатися у все або, навпаки, тримається здалека?

Деякі шефи полюбляють ходити за підлеглим по п’ятах, безперервно запитувати, що та як той зробив, та давати людині настанови з кожного, навіть найдрібнішого, питання. Інші ж нічого не хочуть чути доти, доки не гримне криза або не станеться якійсь більш-менш суттєвий збій.

У багатьох випадках рівень залученості боса змінюється з часом у міру того, як він починає довіряти вам та відчуває, що ви добре розумієте, що слід робити. Якщо щось таке почне відбуватися, знайте — ви навчилися управляти своїм шефом.

За матеріалами "Are you managing your boss?", management-issues.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Tiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життяTiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життя
Тригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бутиТригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бути
Магічне мистецтво ігноруванняМагічне мистецтво ігнорування

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)