ІНСАЙТИ | Стосунки з босом 21 листопада 2007 р.

Управління керівником

Класична карикатура "Боса" зазвичай зображує особу із схрещеними на грудях руками, який згори дивиться на підлеглого і запитує: "Сподіваюся, ти справився із завданням, яке я тобі доручив?" Стереотипи переконують нас, що керівники — це жорстокі особи, наділені владою, які здатні без будь-якої видимої причини завдати непоправної шкоди чи навіть зруйнувати нашу кар'єру. Вони володіють владою, а ми, як підлеглі, почуваємо себе рабами.

Але продовжуючи довіряти стереотипам, ми ризикуємо забути про те, що наші керівники потребують нашої допомоги, щоб зуміти продемонструвати найкращі показники своєї діяльності своїм керівникам. Іншими словами, вони залежать від нас не менше, ніж ми від них.

Розуміння того, що стосунки керівників і підлеглих є взаємозалежними, покладено в основу класичної статті Harvard Business Review "Як керувати босом" (Managing Your Boss), яку до сих пір вивчають студенти Harvard Business School.

Стаття наголошує на тому, що "управління керівником" ні в якому разі не передбачає маніпуляцію, а радше взаємовигідні стосунки з ним. Якщо вам вдасться створити такі стосунки — ви більше не будете безсильним перед обличчям шефа. Натомість ви станете активним учасником бізнесу і отримаєте додаткові можливості та важелі для розвитку вашої кар'єри.

Проте управління вашим керівником насамперед потребує розуміння його потреб, стилю роботи та проблем, з якими він стикається. Збір такої інформації іноді може вимагати від вас майже детективних підходів. Так повелося, що керівники зазвичай не здатні чітко і зрозуміло розповідати про свої пріоритети, вподобання й очікування. Тому підлеглі часто не знайомі з деталями "стилю роботи" свого керівника.

Нижче наведено кілька ключових запитань, які стануть в нагоді, якщо ви вирішили навчитися управляти своїм керівником.

Які пріоритети та очікування вашого Боса?

Підлеглі часто викликають на себе гнів свого керівника лише тим, що занадто багато часу витрачають на другорядні завдання. Проте керівники рідко здогадуються, що причиною цього є їхнє невміння пояснити співробітнику, які ж завдання слід вважати першочерговими. Але не будемо звинувачувати керівників — у них і так достатньо проблем!

Щоб уникнути цієї пастки, при отриманні чергового завдання, дізнайтеся про рівень його пріоритетності та очікувань керівника. Це може бути не так легко. Деякі шефи виявляються надиво "туманними" і всіма можливими способами уникають розмов про конкретні деталі завдання. В такій ситуації потрібно брати ініціативу у свої руки. Домовтесь про спеціальну зустріч із керівником, на якій ви обговорите деталі завдання, або просто перешліть йому план своєї роботи. Звернутись по допомогу можна і до тих людей, які максимально наближені до вашого шефа.

Чи правильні канали ви використовуєте для комунікації зі своїм керівником?

Вподобання керівників щодо каналів комунікації можуть суттєво відрізнятися від ваших. Тому, обираючи такий канал, не варто покладатися на свою інтуїцію. Натомість слід визначити чи ваш керівник належить до розряду "слухачів" чи "читачів", а в ідеалі — розвідати його улюблений канал комунікації.

Якщо ваш керівник "слухач", то чи варто йому зателефонувати, чи краще все таки зустрітися віч-на-віч? Якщо ваш шеф "читач", то якому із видів комунікації він віддає перевагу: електронній пошті, сервісам миттєвого повідомлення, чи роздрукованим заявам, залишеним на його робочому столі?

Яку кількість інформації хоче отримати ваш керівник?

Деякі керівники вимагатимуть від вас кропіткої інформації про кожну деталь обговорюваної справи, а деякі попросять коротко описати головну суть. Останні просто не стануть слухати вас, якщо ви занадто заглиблюватиметесь у деталі. Більше того — це може роздратувати їх. Тому, якщо ви хочете успішно вирішити проблему, варто дізнатися, скільки часу ваш керівник готовий їй присвятити: 5 чи 30 хвилин?

Які дії чи слова здатні роздратувати вашого керівника?

Кожна людина має слабкі місця, від контакту з якими — спалахує. Відшукати такі місця буває непросто. Тому вперше взаємодіючи із керівником, ви час від часу натраплятимете на них. Головне, не повторювати свою помилку і більше ніколи не зачіпати слабкі місця свого боса.

Наскільки глибоко ваш керівник хоче бути залучений до вирішення проблеми?

Бажання керівника долучитися до вирішення проблеми може бути різним. Деякі керівники хочуть брати участь у прийнятті навіть найменш важливих рішень, інші ж не мають жодного бажання чути про вашу проблему аж до тих пір, поки вона не буде повністю вирішена.

Часто рівень залученості керівника до вирішення проблеми змінюється із часом. Він навчається довіряти та радитися з вами, відчуває, що й ви починаєте розуміти його потреби. В такому разі йому набагато легше делегувати вам частину своїх повноважень. І коли це трапиться, ви зрозумієте, що нарешті навчилися управляти своїм керівником.

За матеріалами "Are you managing your boss?", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Усе замахало. Але надія єУсе замахало. Але надія є
Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБРЯк здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБР
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)