КОМЕНТАРІ | Маркетинг 26 січня 2010 р.

Криза повертає «захоплення маркетингом»

Автори: Андрій Лазаренко, Віктор Власов, «Дзеркало тижня» (№2, січень 2010)

Падіння економіки безшумно, але неухильно знищує малий, середній і навіть великий бізнес, позбавляючи роботи тисячі людей. Не випадково останнім часом з’явилося так багато пропозицій із продажу бізнесів, які поки що функціонують, але, можливо, вже завтра будуть нікому не потрібні через їхню недієздатність. Але річ у тому, що знайти покупців на бізнес, який згортається, не так просто. Що ж робити зі своїми підприємствами їхнім теперішнім власникам?

Маркетингова короткозорість

Багато власників втрачають інтерес до свого бизнесу, зіштовхнувшись зі зниженням його прибутковості. Вони не бачать перспектив, хочуть «перечекати зиму під пальмами», продавши свою справу. Наразі їх стримують низькі ціни та відсутність покупців.

Проте чи з’являться покупці? Адже багато бізнесів, якщо придивитися уважніше, не кажучи про детальний маркетинговий аудит, — «бульки», надуті в розрахунку на те, що кредитний бум 2005-2007 років триватиме нескінченно, стимулюючи продажі.

І банкіри цьому посприяли, захопившись «халявним» заробітком. Узяв гроші — продав гроші — отримав із наваром — продав більше грошей. Причому воліли кредитувати не реальний сектор, який потребує оновлення основних фондів, а фізосіб — під предмети споживання та купівлю нерухомості. Де тут кмітливість банківських маркетологів і кредитних інспекторів? Таж будь-яка бабуся, котра торгує в метро, вирішує набагато складніші економічні завдання. Звичайний міняйло й лихвар на ринку в давнину тим самим займався. За що й «любили» його всі, і ласкаво називали кровопивцею.

Нескладна робота, високі оклади, закордонні поїздки, іпотечні кредити, покупки, плани — все це сумно згадує «офісний планктон» — маркетологи, рекламісти, піарники, аналітики... Рай скінчився. За вчорашнє солодке життя банкіри вже вимагають віддати їм закладені квартири та авто. Врешті-решт, може статися так: квартири немає, борги на багато років, плюс відчуття, що ти повний ідіот.

Хто не втрапив у цю кабалу — не тіштеся. Вас чаша сія теж не омине — кредитів у МВФ держава понабирала предостатньо. Всі віддаватимуть — держава через податки перекладе цей тягар на нас і наших дітей.

Вхід і вихід

На думку Романа Колядюка, фахівця з антикризових рішень у маркетингу Advertising & Marketing Group COMPASS, в бізнесі виживають сильніші, а в критичних умовах виживають радше сильніші духом, ніж капіталом. Тим же, хто не хоче, не може або не вміє швидко орієнтувати бізнес на мінливий попит, доведеться його продати.

Цікава рекомендація маркетолога для тих компаній, які до кризи без особливих зусиль нарощували свої продажі, а тепер не знають, що робити в умовах зниження попиту. Тим компаніям (їх 90%), в яких раніше функціонував формальний відділ маркетингу або ж був скорочений через проблеми з фінансуванням, доведеться його терміново створювати, наділяючи екстраординарними повноваженнями. Відділ необхідний для організації оперативного зв’язку: «зміна на ринку — зміна в пропозиції». Не обійтися також без підвищення кваліфікації керуючого менеджера, якщо раніше він мало цікавився маркетингом.

Роман Колядюк упевнений, що створення антикризової маркетингової команди й підвищення кваліфікації в маркетингу — єдиний шлях до зростання прибутку і розширення частки ринку в перспективі.

Актуальним для більшості стане питання, наскільки менеджер середнього бізнесу (нерідко він же і власник в одній особі) повинен володіти реальною практикою маркетингу. Наскільки потрібні програми на кшталт МBА, раніше рекомендовані всім керуючим менеджерам? Спеціалісти вважають, що реальні знання й навички ведення бізнесу набуваються шляхом уточнення теорії практикою, а не зазубрювання лекцій із курсів МBА. Практика ж пов’язана з ризиком прийняття неправильних рішень, які в умовах кризи підприємству дорого коштують.

У фахівців із маркетингу слабка матеріальна мотивація переживати на всі 100% за чужий бізнес. Кваліфікованих маркетологів в Україні небагато. Зауважимо, що на початку кризи маркетологів скорочували в першу чергу, так би мовити, «через непотрібність». Адже багато компаній просто гралися в модний маркетинг, пов’язаний із брендингом, не розуміючи його значення і справжнього призначення — організовувати планові продажі та отримувати сталий прибуток у конкурентній боротьбі за споживача. Тому сьогодні, коли йдеться про виживання, у бізнес-власників виникла потреба в конкретних універсальних інструментах для оперативного визначення попиту, у знанні, як ці інструменти ефективно застосовувати. Стає затребуваним моніторинг споживачів конкретного товару/послуги/бренду. Адже теоретично вони розуміють, що кризу можна пережити з величезною користю, зробивши компанію сильною, гнучкою й перспективною.




БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
26-27 січня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)
28 січня 2017
Київ, Готель «Мир»
Ділові переговори: технології вашої перемоги (Ірина Головньова)
31 січня — 28 березня 2017
Онлайн-курс
On-line Школа управління: системне навчання керівників (Наталія Павлова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Искусство мыслить масштабноИскусство мыслить масштабно
Правила выдающейся карьерыПравила выдающейся карьеры
Четыре правила успешного лидераЧетыре правила успешного лидера
Лидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесеЛидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесе
Один плюс один равно триОдин плюс один равно три

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)