КОМЕНТАРІ | Жорсткий начальник 21 червня 2018 р.

Баланс сили: що робити з жорстким босом

Джерело: K.Fund Media

Баланс сили: що робити з жорстким босом Зіштовхуючись із жорстким начальником, працівники часто роблять висновок, що мають два варіанти: протистояти або ухилятися. Але дослідження, що опубліковано в Academy of Management Journal, пропонує третій варіант.

Жертви поганого ставлення можуть перевертати сценарій, зміщуючи баланс сил на свою користь, коли боси роблять життя нестерпним. Оскільки підлеглі з часом набирають ваги й значущості, вони можуть стратегічно впливати на керівників, щоб припинити погане ставлення, та навіть мотивувати їх на виправлення напружених відносин.

Такий підхід зміщення базується на розумінні, що владні структури в організаціях з часом стають гнучкими.

Влада в своїй основі виникає із залежності. Що більше один залежить від іншого в плані досягнення цілей та отримання ресурсів, то меншою владою володіє у відносинах.

Підлеглі на роботі можуть залежати від керівників у підвищенні по службі, збільшенні зарплатні, навчанні та отриманні висококваліфікованих завдань. Але підлеглі однаково мають важелі. У більшості випадків їхні начальники покладаються на них у знанні, ідеях та продуктивності праці. Підлеглі можуть змінювати динаміку сили за допомогою двох типів операцій збалансування сили. Вони можуть зменшити свою залежність від керівника або збільшити залежність керівника від них.

Методи боротьби

Зниження залежності від жорстокого керівника (уникнення) створює безпечну дистанцію для підлеглого. Але це не мотивує керівника змінюватися.

Збільшення залежності керівника від підлеглих працює ліпше в порушенні спіралі жорстокого ставлення. Лише тоді в гру вступає егоїзм і веде до позитивних змін. Це відбувається, природно, коли керівник визнає підлеглого інструментом для досягнення мети та отримання ресурсів.

Як зробити керівників більш залежними від підлеглих? Є дві ефективні стратегії.

1. Підвищення цінності

Воно відбувається тоді, коли підлеглі стають незамінними для цілей і ресурсів своїх керівників.

Метью часто висміював його керівник. На зборах команди начальник оголосив, що хоче розробити нову аналітичну процедуру. Метью постарався отримати знання про цю процедуру, і став експертом. Він також допоміг колегам прискоритись із навчанням. Коли Метью продемонстрував свою значимість, керівник перестав погано до нього ставитися та став більш уважним до потреб співробітника.

Підлеглі, які шукають подібного поліпшення відносин, можуть розпочати з розуміння цілі, потреб та больових точок свого керівника. Тоді вони можуть отримати специфічні компетенції та ресурси, які не лише цінні для керівника, але також такі, які керівнику складно отримати в іншому місці. Зрештою, вони можуть допомогти своїм начальникам своєчасно вирішувати проблеми та досягати цілей. Усі ці дії потребують від підлеглих, незважаючи на неприємне відчуття від напружених відносин з керівниками, залишатися на позитиві, підтримувати навички, а також робити свій внесок.

2. Формування коаліції

Це відбувається, коли ображені підлеглі отримують допомогу від інших колег у своїй команді, які вже мають важелі впливу на боса. Нетактовна поведінка по відношенню до ізольованих «жертв», як правило, припиняється, коли керівник розуміє, що це може спричинити виникнення опозиції у всій коаліції.

Розглянемо приклад Анни, яка застосувала цю стратегію, щоб зупинити ворожі коментарі від керівника. Анна сформувала коаліцію з цінним колегою зі своєї команди, і разом вони представили себе як єдиний, згуртований підрозділ. Вмотивований власним егоїзмом, бос почав ставитися до Анни ліпше, щоб отримати підтримку її союзника.

Традиційна реакція «бийся або тікай» є рефлексивною, інтуїтивною, і мало допоможе налагодити пошкодженні відносини. Однак жертви жорстокості можуть бути невипадковими, активними та стратегічно налаштованими у впливі на позитивні зміни. Підлеглі, які працюють над перетворенням сценарію «хижак-жертва», можуть відкрити двері виграшним результатам для себе, своїх керівників та організацій.

За матеріалами "Research: Shifting the Power Balance with an Abusive Boss", HBR

Ілюстрація: Depositphotos.com



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 липня — 9 серпня 2018
Київ
Управління проектами за методологією PMI (Анна Духович)
25-26 липня 2018
Київ
Управлінський облік. Фінанси. Бюджети (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
26 липня 2018
Одеса
Ух ти! Cервіс (Віталій Антощенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Пять правил выдающейся эффективности. Как достигать главных целей без перегрузок и выгоранияПять правил выдающейся эффективности. Как достигать главных целей без перегрузок и выгорания
Размышления о личном развитииРазмышления о личном развитии
Связи — не главное. На чем держится прочный бизнесСвязи — не главное. На чем держится прочный бизнес
Тайм-менеджмент по Брайану Трейси. Как заставить время работать на васТайм-менеджмент по Брайану Трейси. Как заставить время работать на вас
Стиральная машина для мозгов. Как научиться эффективно управлять своими мыслями и добиваться намеченных целейСтиральная машина для мозгов. Как научиться эффективно управлять своими мыслями и добиваться намеченных целей


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)