КОМЕНТАРІ | Soft skills 15 грудня 2009 р.

Особистісні навички розвинути найскладніше

Ден Бобінскі (Dan Bobinski), президент Leadership Development, Inc., відомий спеціаліст із тренінгів, автор кількох книг, блогер та бездоганний лектор, пояснює, чому особистісні навички (soft skills) розвинути набагато складніше, ніж професійні навички (hard skills).

Ден Бобінскі (Dan Bobinski)
Ден Бобінскі
(Dan Bobinski)
Так звані "особистісні навички" набирають все більшого та більшого значення протягом останніх десятиліть. Якщо раніше всім було байдуже, наскільки добре ви комунікуєте і чи вмієте підтримувати позитивну атмосферу у компанії, головне — щоб добре розумілися у своїй вузькій спеціальності — то сьогодні бачимо протилежну картину. Ще більшого значення особистісні навички набули після того, як стало очевидно, що саме емоційний інтелект є ключовим індикатором, який визначає найефективніших та найрезультативніших співробітників.

Втім, до сьогодні залишається багато людей, які все ще не розуміють важливості особистісних навичок. У компаніях то там то тут продовжують з'являтися "керівники-покидьки" які віддають перевагу "міцному слівцю" та авторитарному стилю управління, замість того, щоб будувати по справжньому надійну компанію і по максимуму використовувати переваги взаємодії, яка базується на довірі та повазі.

Деякі люди готові використовувати будь-які методи (включаючи залякування, погрози і т. п.) для того, щоб рухатися по кар'єрній драбині. Вочевидь, вони не розуміють, що результати такої "стратегії" не можуть бути довгостроковими. Залякані люди, керівництво яких готове на будь-які методи для досягнення поставлених цілей, втрачають будь-яку мотивацію. Єдине, що може утримати їх в компанії — це значна грошова компенсація. Але як тільки вони знайдуть можливість заробляти подібні гроші в іншій компанії — вони без роздумів покинуть роботодавця, який вдається до нечистих методів управління: залякування та маніпулювання.

Які ж зовнішні ознаки того, що у керівника явні проблеми з "особистісними навичками"? Ось вони:

  • керівник примушує людей швидко виконувати завдання;
  • часто сердиться і зривається на підлеглих;
  • привселюдно критикує тих, хто провинився та вказує їм на помилки;
  • не прислухається до альтернативної точки зору і з радістю вступає у суперечку;
  • проявляє надзвичайну нетерплячість і не терпить, коли з ним не погоджуються.

Як уже було сказано вище, ці авторитарні методи можуть змусити людей "відробляти", але вони ніколи не змусять їх вкладати в роботу душу.

Керівникам, які належать до наведеного вище типу поведінки, дуже важко сприйняти альтернативний підхід до управління. У них виникають проблеми з емоційним інтелектом та комунікацією. Зрештою, зміна поведінки вимагатиме від них і зміни підходів до працівників. А дуже складно змінювати те, що начебто й приносить результати. Саме тому такі люди не бачать переконливої причини змінюватися і будуть до останнього виказувати супротив особистісному розвитку.

Втім, причини розвивати особистісні навички, в тому числі й емоційний інтелект (EQ) доволі прозорі. Як уже було сказано вище, найефективніші працівники зазвичай мають високий рівень емоційного інтелекту. А дослідження, в якому взяли участь 515 топ-менеджерів, показало, що люди з високим EQ виявлялися успішними в три рази частіше, ніж люди з високим рівнем IQ.

Аналіз компетенцій в 200 організаціях всього світу виявив, що результативність працівника лише на третю частину залежить від технічних навичок, тоді як дві третини успішності повністю залежать від емоційного інтелекту. Якщо ж говорити про управлінські посади — то тут різниця буде навіть ще більш значною.

Тому, як бачимо, розвиток особистісних навичок є дуже бажаним елементом програми розвитку співробітників. Особливо, коли йдеться про майбутніх керівників.

За матеріалами "Soft skills can be hard to learn", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
20-21 жовтня 2017
Одеса
Системне управління бізнесом, або Як навести порядок у своїй компанії (Ігор Сокуренко)
24 жовтня 2017
Харків, Premier Palace Hotel Kharkiv
SelfMadeMan: самоменеджмент і самомотивація (Радислав Гандапас)
25 жовтня 2017
Київ, Готель «Мир»
Активні продажі: система гарантованого залучення клієнтів (Наталія Дегтярьова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Новые размышления о личном развитииНовые размышления о личном развитии
Победи прокрастинацию! Как перестать откладывать дела на завтраПобеди прокрастинацию! Как перестать откладывать дела на завтра
Искусство мыслить масштабноИскусство мыслить масштабно
Преврати себя в бренд! 50 верных способов перестать быть посредственностьюПреврати себя в бренд! 50 верных способов перестать быть посредственностью
Директора и дилеммыДиректора и дилеммы


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.


IV Форум Диригенти змін (9 листопада 2017, КИЇВ)

bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)