КОМЕНТАРІ | Залучення талантів 11 лютого 2019 р.

Як підтримати тих, хто може запалити в вашій організації вогонь досконалості

Можна витрачати чимало сил та коштів на залучення талановитих фахівців, при цьому не підозрюючи, що найкращі з найкращих вже працюють у компанії, хоча й залишаються непомітними, а інколи здобувають репутацію одіозних постатей, які приносять більше проблем, ніж користі. Як же повноцінно використати потенціал таких працівників? Ось яку думку висловлює у своїй статті Пол Едер (Paul Eder), консультант у сфері стратегічного менеджменту, співавтор книги «Firestarters: How Innovators and Initiators Can Inspire You to Ignite Your Own Life» («Запалювачі вогню: як інноватори та ініціатори можуть надихнути вас "запалити" наснагою своє життя»).

Як підтримати тих, хто може запалити в вашій організації вогонь досконалості У будь-якій організації є невтомні виконавці, які блискуче справляються зі своєю роботою незалежно від того, сприятливою чи несприятливою є ситуація. Ці працівники, яких можна назвати «запалювачами вогню», підкоряють перепони, що для більшості виглядають нездоланними та послідовно досягають високих результатів. Виглядає, що вони мають невичерпні запаси запалу, таланту та прагнення досконалості — те, що ви можете побачити в решти своїх співробітників тільки у мріях.

Хто ж вони — ці «запалювачі вогню»? Це новатори, що творять; підбурювачі, що руйнують; ініціатори, що розпочинають. Вони не вписуються в рамки, визначені на основі ролей, освіти та наявних вмінь. Проте всім їм притаманне спільне прагнення діяти в гармонії зі своєю особистою місією та робити щось, сповнене справжньою значущістю.

Кожна організація хотіла б бачити всіх своїх співробітників «запалювачами вогню». Проте такі індивіди зустрічаються рідко, а до того ж вони не схожі на інших і тому можуть наражатися на неприйняття. Одним важко зрозуміти ставлення «вже-вже-вже» — інші не сприймають їхнє невдоволення поточним станом справ. Когось ще може дратувати в «запалювачах» бажання змінити середовище, комфортне для багатьох (а якщо воно мало сприяє продуктивності бізнесу — це нікого не хвилює). Тож кожний потенційно може знеохочувати «запалювачів», обмежувати простір для їхньої діяльності чи карати, як декому здається, за надмірну ініціативність.

Якщо ви хочете повноцінно використати енергію своїх «запалювачів», то мусите створити сприятливу для них культуру. Ось чотири ролі «другого плану», виконавці яких можуть надати цим індивідам дуже потрібну для них підтримку.

«Годівник». Деякі люди є неперевершеними слухачами. Вони підживлюють своєю енергією нові ідеї, прискіпливо вишукують їхні слабкі місця та ставлять запитання саме так, щоб думки співрозмовника сповнювалися новою силою.

Для «годівників» вислуховування — не пасивна дія. Вони глибоко занурюються в розмову, активно розмірковують над ідеями та часто приходять до їх прийняття. Кожному з нас потрібен хтось не байдужий до наших думок. Це ж стосується і «запалювачів», особливо якщо врахувати величезну кількість речей, які вони прагнуть зробити.

Мотиватори. Деякі індивіди можуть живити своєю енергією ще десятьох людей. Вони не завжди є найкращими генераторами ідей, зате бачать потенціал в інших та люблять підштовхувати їх до якнайповнішого розкриття своїх можливостей. Мотиватори можуть не дати «запалювачам» втратити іскру своєї захопленості та змиритися з невдачею, коли ситуація виглядає безнадійною.

Часто найкращих мотиваторів можна прийняти за «запалювачів». Але після короткої розмови нескладно переконатися, що в першу чергу ними рухає бажання допомагати іншим реалізовувати свої цілі, а особиста місія — це не головне.

Просвітники. Хороші вчителі можуть надихати вас на сміливі мрії та вселяти прагнення їх досягати. Вони розуміють, якої сили може набути індивід, коли до його захопленості додається відповідна комбінація знань та навичок.

Просвітники одночасно можуть бути «запалювачами», які вирішили віддавати те, що в собі мають. В основному їх цікавить не власне зростання, а розвиток інших людей. Вони показують «запалювачам» нові ментальні шляхи та часто «сіють насіння», яке надихає їх протягом років.

Захисники. Яскраві неординарні люди часто сповнені сумнівами щодо правильності своїх мотивів та дій. А, крім цього, захищаючись від несправедливої критики, вони марнують енергію, яку могли б вкласти в свою улюблену справу. І тому біля «запалювачів» має бути хтось, готовий встати на їхній захист.

Захисники бачать не тільки потенціал «запалювачів», але й перепони, які зводять інші, намагаючись ізолювати таких індивідів. Вони активно беруться розчищати шлях, допомагаючи «запалювачам» не втратити у своїй роботі фокус.

Роль захисника полягає не в тому, щоб підтримувати когось, закриваючи очі на недоліки людини або покриваючи її помилки. Швидше, захисники розпізнають якості, котрі багато хто сприймає як вади; а потім працюють над тим, щоб усунути спотворене сприйняття та показати всім істинну цінність індивіда.

Отже, культура, яка дозволяє повноцінно задіяти потенціал прихованих талантів, обертається навколо цих чотирьох ролей. Не кожному дано бути «запалювачем», але всі можуть надавати їм підтримку та допомогу. Успіх часто вимагає відмови від власного его і дуже часто нам вдається досягати набагато більшого, виконуючи ролі «другого плану», а не прагнучи бути «зірками».

За матеріалами "Supporting Your Firestarters", Chief Learning Officer.

Ілюстрація: The CEO Magazine



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
26 лютого — 1 березня 2019
Київ
Спеціаліст по персоналу — SpHR
27-28 лютого 2019
Київ
Мотивація. Оплата праці. Пільги. Компенсації
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
ПрокрастинаціяПрокрастинація
12 важелів успіху12 важелів успіху


bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2019, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)