КОМЕНТАРІ | Outsourcing 9 липня 2019 р.

Чи доцільно передавати виробництво на аутсорсинг?

Чи може компанія підвищити ефективність свого ланцюга постачань, передаючи виробництво на аутсорсинг? «Чимало керівників спираються на поширену думку про те, що це дорожче, ніж власне виробництво, й тому не можуть оцінити стратегічний потенціал цього підходу», — пише Роб Раффін (Rob Ruffin), віце-президент Бостонського офісу Bain & Company.

Чи доцільно передавати виробництво на аутсорсинг? В основному, якщо виробничі компанії і передають щось субпідрядниками, то лише в окремих ситуаціях, наприклад, коли стикаються з проблемою перевантаження власних виробничих потужностей. Таким чином вони упускають хорошу можливість підвищити ефективність свого виробництва. Провідні ж виробники світу постійно переконуються в тому, що вдумливий підхід до аутсорсингу допомагає зміцнити конкуренту перевагу. Підрахувавши всі витрати на власне виробництво (багато з яких не є очевидними), керівники можуть побачити, що дешевше не виробляти, а купити продукт. Візьмемо, хоча б проблему зростання організаційної складності, яка неминуче виникає, коли доводиться управляти дедалі ширшою мережею виробничих ліній. А, крім усього, перевагою аутсорсингу може бути покращення якості продукту і скорочення часу його виведення на ринок. Тож аби отримати правильну відповідь для кожної ситуації, управлінські команди мусять проаналізувати всі ці фактори.

Один глобальний виробник споживчої електроніки стикнувся з необхідністю нарощування обсягів свого виробництва. Подивившись на цифри, керівники побачили: віддача від подальшого інвестування в розбудову власних потужностей буде низькою; натомість аутсорсинг дасть змогу зменшити виробничі витрати приблизно на 5%, збільшивши при цьому гнучкість. У підсумку компанія не лише скоротила витрати на виробництво, але й отримала додаткові переваги, перенаправивши кошти, які планувалося вкласти в розширення мережі власних потужностей, в інші стрижневі напрями, котрі могли стати джерелом зростання.

Було вирішено передати на аутсорсинг більш ніш 60 продуктів та продати кілька виробничих цехів провайдеру виробничих послуг. У результаті компанія припинила виробництво продуктів з низьким вмістом інтелектуальної власності та вклала вивільнені кошти в розробки з високим IP-складником.

Оцінюючи доцільність аутсорсингу, провідні виробники враховують не лише собівартість продукту. Вони зважують стратегічні переваги, які може дати співпраця на умовах субпідряду, порівнюючи ефективність внутрішнього і зовнішнього виробництва на основі набору показників (зокрема, це гнучкість, швидкість та доступ до технологій).

Одна із найбільш недооцінених переваг аутсорсингу — це швидкий доступ до технологій, які можуть прискорити виробничий процес, зменшити витрати і покращити якість. Це допоможе компанії підвищити конкурентоспроможність своїх основних продуктів та швидше виводити нові розробки на ринок. Згаданий вище виробник побутової електроніки, співпрацюючи зі своїм партнером на умовах аутсорсингу, підвищив ефективність виробництва. Зокрема, партнер запропонував розроблений власними силами стандартний дизайн, стандартні готові компоненти та в цілому змінив конструкцію продукту. Це дало змогу скоротити тривалість виробничого циклу, підвищити якість та знизити вартість володіння продуктом.

Також компанії можуть отримати переваги, передавши на аутсорсинг продукти, які випускаються періодично або в невеликих обсягах, що часто ослаблює здатність компанії фокусуватися на виробництві основних продуктів. Один із продуцентів харчових продуктів та напоїв співпрацював зі стороннім виробником, для того щоб у будь-який момент мати можливість наростити виробництво свого основного продукту, обсяги продажу якого безупинно йшли вгору. Це дозволило компанії, крім зниження собівартості, також зменшити постійні витрати та збільшити обсяги виробництва, не вводячи в експлуатацію нові потужності.

Навіть якщо керівники вирішують залишити виробництво в компанії, при проведенні аналізу вони можуть виявити нові способи підвищення гнучкості, прискорення виробничого циклу та скорочення витрат. Продуцент споживчої електроніки, про якого йшлося вище, отримав від свого партнера, зовнішнього виробника, понад 20 ідей щодо того, як підвищити ефективність виробничого процесу.

Аналогічно, ще один виробник побутової електроніки, прагнучи за три-п’ять років удвічі збільшити обсяги продажу, уклав партнерство з провайдером цифрових сервісів, отримавши таким чином доступ до диджитал-виробництва, інтернету речей і технологій автоматизації та, у підсумку, підвищив свій виробничий потенціал.

Звісно, аутсорсинг — це рух у двох напрямках. Деякі компанії, які використовують цей підхід, можуть повернутися до власного виробництва, наприклад, тому, що в них з’являються плани інтегрувати у свої продукти IP-складник.

На жаль, неправильні припущення щодо аутсорсингу нерідко заважають компаніям правильно оцінити доцільність використання цього інструменту. Все-таки варто врахувати досвід провідних гравців, які постійно аналізують цілий набір чинників, що дозволяє їм визначити: коли аутсорсинг виробничого процесу допоможе підвищити продуктивність і ефективність ланцюга постачань.

За матеріалами "To Outsource, or Not to Outsource?", Bain & Company.

Stock Photos from Song_about_summer / Shutterstock



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
25 липня 2019
Київ
Майстерня рішень з Ярославом Гуменюком «Customer Experience (CX): Стратегічне поле битви для диференціації бізнесу»
29 липня 2019
Київ
Работа с сопротивлением персонала
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Максимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалуМаксимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалу


bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2019, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)