КОМЕНТАРІ | EQ 10 липня 2019 р.

Як рівень емоційного інтелекту співробітників впливає на бізнес-процеси

Джерело: портал "ДІЛО"

Чи знали ви, що емоційний інтелект (EQ) вже декілька років знаходиться в списку ТОП-10 навичок успішного лідера. Доведено, що на 80% успіх залежить від емоційного інтелекту, і лише на 20% — від IQ. Що потрібно зробити, щоб емоційний інтелект допоміг впоратися з великими обсягами інформації та підвищити рівень якості праці, — розповідає Тетяна Шерман, керівник департаменту по роботі із зовнішнім ринком Академії ДТЕК.

Тетяна Шерман: Як рівень емоційного інтелекту співробітників впливає на бізнес-процеси Щоденний величезний потік інформації все більше завантажує мозок, відволікає, забирає сили. І саме розвиток емоційного інтелекту допомагає впоратися з великими обсягами інформації, відновлювати сили, перезавантажуватись.

Що надважливо в EQ, так це ідентифікувати свої емоції, називати їх та ділитись з оточуючими своїм станом. Існує 276 емоцій, які здатна ідентифікувати людина. Уявити тільки — цілих 276! Смуток, захоплення, ніжність, веселощі, віра, ентузіазм, впевненість, щастя, блаженство, полегшення...

Ідентифікувати їх допоможуть кілька простих питань. От саме в той момент, коли ви розумієте, що вас накривають емоції — варто зупинитись, буквально на кілька хвилин, і спробувати зрозуміти свої відчуття. Запитайте себе: Що я зараз відчуваю? Який в мене стан зараз?

Якщо ж у палітрі ви точно розумієте, що відчуваєте незадоволення, агресію, наприклад, коли ваші очікування хтось не виправдав — мистецтво задавати питання є ще більш ефективним. І тут до переліку запитань варто додати — які мої сподівання не виправдались, як я хотіла(-ів) по-іншому, хто чи що не виправдав мої очікування?

Доведено, подібні питання на 50% "гасять" вашу емоцію.

Є 4 етапи розвитку EQ:

  • Самоусвідомлення — вміння сприймати емоції та виражати їх.
  • Самоконтроль — вміння керувати своїми емоціями.
  • Усвідомлення інших — вміння ідентифікувати емоції у інших.
  • Соціальні вміння — вплив на людей, вміння трансформувати емоції інших.

Наступний рівень, після усвідомлення себе та своїх емоцій, мистецтво змінювати/мотивувати інших — команду, друзів, партнера. Але для того, щоб міняти інших, потрібно розібратися в собі.

А тепер важливе для підприємців. Розвиток EQ команди класно позначиться і на бізнесі. Співробітники, які проявляють та знаходяться в позитивних емоціях, працюють набагато ефективніше. Коли людина позитивно налаштована, її мозок стає більш мотивованим, стійким, продуктивним, енергійним та залученим у роботу. До речі, у деяких компаніях вже починають замислюватися над такою посадою, як "менеджер зі щастя", який буде вимірювати та контролювати рівень щастя в компанії.

Задуматись лишень! За даними дослідження Європейської агенції з безпеки та гігієни праці, негативні емоції співробітників знижують прибуток компаній на більш ніж 600 млрд євро. Близько 30% емоційно навантажених ситуації не усвідомлюються людиною, але впливають на її фізичний стан.

Тож де втрачаються позитивні емоції та енергія:

  • конфлікти та з’ясування стосунків;
  • довготривалі наради у негативному емоційному стані;
  • стреси, хвороби, домашні негаразди;
  • втрачені клієнти тощо.

Інший приклад і проста математика. Уявімо компанію Х, де працює 1000 працівників, середня заробітна плата — 30 тис. грн. У двох колег сталась неконструктивна розмова (сварка), яка з усіма обговореннями, виходами на каву зайняла 2 години. Враховуючи, що вартість робочої години складає 187,50 грн, і якщо протягом місяця у кожного співробітника буде по 1 неконструктивній розмові, втрати компанії складуть 7,5 млн грн (2 години*187,50 грн*20 днів*1000 людей).

Шалена сума, здавалося б, на такому дріб’язковому моменті. Тож розвивати EQ варто. Як? Кілька порад.

Важливо вміти правильно відпочивати, випускати напругу, що накопичилась (не даремно ж деякі роботодавці замовляють працівникам абонементи в зал), вміти приносити радість для свого тіла та застосовувати "техніку усвідомлених задоволень".

Вивчайте себе та свої емоції, не бійтесь робити помилки — кожна помилка це вже навчання та крок до вашого власного успіху, вмійте відпочивати та не дозволяйте нікому псувати ваш настрій. А якщо вже раптом таке трапилось, усвідомлено зупиняйтесь і запитуйте в самого себе — що зараз відчуваєте і чому виникають ці емоцій.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
25 липня 2019
Київ
Майстерня рішень з Ярославом Гуменюком «Customer Experience (CX): Стратегічне поле битви для диференціації бізнесу»
29 липня 2019
Київ
Работа с сопротивлением персонала
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
12 важелів успіху12 важелів успіху
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi
Освіта проти таланту. Сила творчостіОсвіта проти таланту. Сила творчості


bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2019, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)