КОМЕНТАРІ | Культура рад директорів 6 червня 2007 р.

Як уникнути пастки?

Галас навколо рад директорів кількох доволі відомих компаній, на зразок Hewlett-Packard, дає змогу глянути на внутрішню сторону "директорської культури" — набір цінностей, переконань та упереджень, які формують стосунки між директорами та їхнє ставлення до власних обов'язків.

Існує п'ять факторів, які відіграють найбільшу роль у культурі рад директорів:

  • Процедурна справедливість: розуміння того, що всі рішення приймаються чесно і відкрито;
  • Висхідна комунікація: рівень відкритості та довіри;
  • Усвідомлена підтримка організації: наскільки, на думку директора, він та його рішення підтримуються компанією та радою;
  • Лідерська компетентність: вміння дотримуватися своїх обіцянок і говорити правду;
  • Когнітивні упередження: тенденція здійснювати не завжди правильні судження, які часто стають очевидними, коли потреба результатів вступає у конфлікт із потребою "діяти правильно".

В організаціях поведінка та рішення лідерів формують загальні переконання та поведінку. Їх схильності часто стають хоч і несвідомими, але вирішальними факторами впливу, з якими дуже складно (а іноді навіть небезпечно) боротися. І ці упередження стають тим сильнішими, що нижчою є довіра, рівень комунікації та командної роботи у раді директорів.

Когнітивні упередження часто функціонують поза свідомим рівнем. У свою чергу культура, яка підтримує чесний і відкритий діалог, створює всі можливості для прийняття рішень, які базуватимуться на обґрунтованих судженнях та фактах, а не на упередженні. Тому поведінка, яка сприятиме високоефективній роботі рад директорів повинна:

  • відмовлятися від сприйняття упереджень, завжди намагаючись докопатися до суті;
  • завжди констатувати реальний стан речей, навіть якщо він не дуже привабливий;
  • намагатися розглядати "справжні" проблеми і скептично ставитися до групової точки зору;
  • дотримуватися принципів навіть у дуже незручних ситуаціях.

Беручи за основу наведені вище принципи, генеральні директори та члени правління можуть уникнути нищівного ефекту когнітивних упереджень та суттєво знизити їхній вплив на процес прийняття рішень. Культура підтримки, в свою чергу, сприятиме правильному протіканню процесів та кращому прийняттю рішень.

За матеріалами "How To Avoid The Trap", Chief Executive.
Стаття публікується в скороченому перекладі з англійської.




comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 липня — 9 серпня 2018
Київ
Управління проектами за методологією PMI (Анна Духович)
25-26 липня 2018
Київ
Управлінський облік. Фінанси. Бюджети (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
26 липня 2018
Одеса
Ух ти! Cервіс (Віталій Антощенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть
Победи прокрастинацию! Как перестать откладывать дела на завтраПобеди прокрастинацию! Как перестать откладывать дела на завтра
Умение слушать. Ключевой навык менеджераУмение слушать. Ключевой навык менеджера
Как очаровывать людей. Искусство влиять на умы и поступкиКак очаровывать людей. Искусство влиять на умы и поступки
Мастерство жизни. Внутренняя динамика развитияМастерство жизни. Внутренняя динамика развития


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)